English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور؛ مراسم تکریم و معارفه استاندار قم برگزار شد

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور؛ مراسم تکریم و معارفه استاندار قم برگزار شد
مراسم معارفه مهندس سید مهدی صادقی، استاندار جدید قم و تکریم و تشکر از حجت‌الاسلام صالحی‌منش و فریدون همتی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی استانداری قم، مراسم معارفه مهندس سید مهدی صادقی، استاندار جدید قم و تکریم و تشکر از حجت‌الاسلام صالحی‌منش و فریدون همتی، استاندار سابق و سرپرست استانداری قم با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در سالن معصومیه(س) فرمانداری قم در حضور جمع کثیری از مسئولان و فعالان سیاسی این استان برگزار شد.


* لاریجانی: توافق هسته‌ای دستمایه اختلافات نشود

علی لاریجانی، نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید قم در سخنانی با اشاره به تفاهم هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: یکی از نکات مهم امروز ایجاد وفاق و هم‌دلی میان مسئولان در سطح کلان و استان‌ها است؛ از این‌رو قطعاً باید امروز بیش از گذشته فضا برای هم‌دلی، هم‌‌زبانی و کار و تلاش فراهم شود. 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی این است که برخی به دنبال جست‌وجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌ای هستند که قطعاً این اقدامات نفعی عاید کشور نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی عید فطر به درستی فرمودند که مسئله هسته‌ای نباید مایه دودستگی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً در شرایط فعلی نگاه درست این است که توافق هسته‌ای را جزو دستاوردهای ملی در نظر بگیریم و از این موضوع پله‌ای برای پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنیم.

دکتر لاریجانی بیان کرد: من در نشست شورای عالی امنیت ملی نیز گفتم که توافق هسته‌ای باید زمینه‌ای برای رونق تولید باشد نه این‌که این رویداد باعث توزیع و تشدید نقدینگی و متعاقب آن تورم در کشور شود، بلکه این موضوع باید زمینه‌ای برای توانمندسازی حوزه فرهنگ، اقتصاد، علوم و دفاع باشد.

وی بر لزوم توجه مسئولان به نگاه هم‌دلانه و هم‌زبانی بین آن‌ها تاکید کرد و گفت: قطعاً این موضوع موجب می‌شود که ضعف‌ها جبران شود، نه این‌که برخی با تفکر این‌که اسلام مجسم هستند، باعث خروج دیگران از اسلام شوند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان این‌که هم‌افزایی در سطوح و طبقات مختلف کشور موجب حل مشکلات می‌شود، تصریح کرد: امروز شاهدیم که صدای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه درآمده و از توافق هسته‌ای هراسان هستند که این نشان‌دهنده آن است که آن‌ها به شدت نگران توانمندشدن بیش از پیش ایران هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها می‌بینیم که مقامات آمریکایی بیش از حد حرف زده و گاهی صحبت‌های نسنجیده‌ای را بر زبان می‌آورند، حال باید گفت که این مواضع برای آمریکا افتخار نیست که خود را درون یک رژیم پوسیده خفه کند؛ چراکه اگر کشوری مانند آمریکا داعیه مدیریت جهانی دارد، چگونه خود را درون یک رژیم جعلی و پوسیده،‌ کوچک می‌کند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در چند سال اخیر گفت: جمهوری اسلامی با دقت مسئله هسته‌ای را دنبال کرده و استراتژی درستی در این رابطه داشت و قطعاً در چند سال گذشته با دقت نظر و توجه به شرایط کشور و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای کشور، انتخاب راهبرد بسیار درست بود و ما در شرایطی بودیم که باید قدرت هسته‌ای خود را تثبیت می‌کردیم، از این‌رو آن‌چه که در مذاکرات دنبال می‌شد، تثبیت دانش هسته‌ای و رفع همه تحریم‌های ظالمانه بود که این موضوع تا حد قابل قبولی محقق شد. البته در مقام اجرای این توافق نیز باید دقت لازم صورت گیرد، زیرا موجودات موذی منطقه نیز در این حوزه فعال بوده و به دنبال سنگ‌اندازی هستند و ما باید هوشیار باشیم تا در مقام اجرا به یک نگاه راهبردی دست یابیم.

دکتر لاریجانی در تشریح شرایط کشور بعد از توافق هسته‌ای تصریح کرد: قطعاً مدیران استانی قم باید زمان را خوب دریابند و با استاندار جدید هم‌دلانه کار کنند تا استان قم بیشترین نفع را دریافت کند. البته در شرایط کنونی و در سطح کشور باید مسابقه توسعه ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم در استان قم رجال دینی برجسته به ویژه مراجع عظام و ائمه جمعه کمک کنند تا قم به یک استان نمونه تبدیل شود تا در آینده‌ای نزدیک این استان الگوی کل کشور در تمام حوزه‌ها باشد.

وی در تشریح عملکرد صالحی‌منش، استاندار سابق قم گفت: در اینجا من باید صمیمانه از تلاش‌های وی تشکر کنم، آقای صالحی‌منش انسانی خوش‌نفس و دارای یک روحیه کاری در استانداری بود و امیدوارم وی در جاهای دیگر با این روحیه بتواند منشأ خیر باشد.

دکتر لاریجانی با اشاره به انتصاب صادقی به‌عنوان استاندار جدید قم افزود: آقای صادقی از پشتوانه خوب عملکردی برخوردار بوده و خوشبختانه وی از اهالی قم است، از این‌رو امیدوارم با حضور وی و تلاش مدیران استانی، ‌عقب‌افتادگی قم جبران شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار جدید قم تصریح کرد: من توصیه می‌کنم که استانداری در یک فرصت دو ماهه ارزیابی دقیقی از شرایط استان تبیین کند تا بدین‌وسیله بتواند برای توسعه بخش‌های مخلتف از جمله فرهنگ، آموزش، صنعت، معدن و مدیریت شهری گام بردارد. البته این تحلیل و ارزیابی به شما کمک می‌کند که یک راهبرد درست انتخاب کنید، زیرا موضوعات متنوع بوده و شاید اذهان به امور فرعی متمرکز شود.

* وزیر کشور: حاضریم ۵ استان را خودکفا کنیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حضور 18 ماهه حجت‌الاسلام صالحی‌منش به عنوان استاندار قم اظهار کرد: ایشان در این مدت عملکرد خوبی در راستای توسعه استان قم داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه فریدون همتی، سرپرست استانداری قم نیز در یک ماه گذشته تلاش خوبی کرد، خاطرنشان کرد: ایشان از نیروهای بسیار خوب وزارت کشور هستند که در این مدت در قم مشغول به خدمت بودند.

وی در ادامه بحث مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق را مورد توجه قرار داد و افزود: این یک تجربه بزرگ در عرصه بین‌المللی بود و در مذاکره مستقیم با غرب سربلند بیرون آمدیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اعتراف غرب پس از 12 سال نسبت به این‌که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، افزود: آن‌ها پس از 36 سال اعتراف کردند که ایران نه یک تهدید بلکه فرصت است.

وزیر کشور وحدت بین مردم و رهبری نظام را از نقاط قوت جمهوری اسلامی و دلایل پیروزی کشور در عرصه‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: از این رو باید در حفظ وحدت ملی و پیروی از رهبر معظم انقلاب تلاش بیشتری کنیم. 

وی بازسازی نظام اقتصادی را مهم‌ترین اولویت دولت پس از بحث هسته‌ای دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نسخه این مسئله را با سفارش بر اقتصاد مقاومتی بیان فرموده‌اند.

رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های کشور در درآمدزایی اقتصادی، تصریح کرد: برخی از استان‌ها ظرفیت اداره منابع خود و حتی یک استان دیگر را هم دارند و در اینجا اعلام می‌کنم که حاضر حاضریم ۵ استان را خودکفا کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: قم نیز اگر اختیار کافی داشته باشد، پس از 5 سال خود را با منابع و مالیات خود اداره می‌کند. 

وی وحدت بین مراجع، دولت و مردم قم را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم شاهد رشد و ترقی این استان باشیم.

* سرپرست استانداری قم: باید نگاه ویژه و خاص به قم داشت

فریدون همتی، سرپرست استانداری قم نیز در این جلسه خدمت در قم را توفیق الهی عنوان و اضافه کرد: در مدت یک ماهه تصدی‌گری، همه تلاش خود را در راستای خدمت به شهر قم نمودم.

وی از قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع یاد کرد و افزود: امیدوارم مسئولان قم با استفاده از ظرفیت‌های این شهر و با بهره‌گیری از رهنمودهای مراجع عظام بتوانند در حوزه‌های مختلف موجب تحول در قم و نظام جمهوری اسلامی شوند.

* حجت‌الاسلام صالحی‌منش خبر داد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد اعتبار سفر رهبری به قم طی دو سال اخیر

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌منش نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در طول 18 ماه تصدی مسئولیت استانداری قم اظهار کرد: افتتاح آزادراه قم-گرمسار، صحن جدید حرم حضرت معصومه(س)، تصویب پهنه صنعتی نیزار، تصویب سند برنامه آمایش استان قم و اخذ مجوز از بانک توسعه اسلامی برای توسعه شبکه فاضلاب از اقدامات مهم صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی با اشاره به جذب 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم طی این مدت افزود: احداث کتابخانه و صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تخصیص 25 میلیارد تومان به سد کوچری، بهره‌برداری از ساختمان جدید استانداری قم، احداث 700 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، 300 واحد مسکن مددجویان بهزیستی، بیمارستان امجدی و آیت‌الله خوانساری و جذب 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش سلفچگان از دیگر اقداماتی بوده که در این مدت انجام شده است.

استاندار سابق قم پیروی از شیوه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و تلاش برای خدمت صادقانه به مردم را از اهم اولویت‌های خود در دوران تصدی‌گری سمت استاندار قم عنوان و خاطرنشان کرد: اهتمام بنده بر این بود که در این مدت خدمت‌گزار مردم، مراجع و روحانیت باشم و امیدواریم که در این مدت در انجام وظایف خود موفق بوده باشم.

* استاندار قم: قم برای من آخر خط است/ توصیه‌های رئیس جمهوری در مورد قم

سیدمهدی صادقی، استاندار جدید قم نیز در این مراسم با اشاره به سوابق کاری خود در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: امیدوارم با به‌کارگیری اندوخته‌های تجربی خود بتوانم منشا خدمات در استان قم باشم؛ البته اینجا برای من آخر خط است.

وی با تاکید بر تحقق هم‌دلی و هم‌زبانی در همه کارها افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود در مسیر پیشبرد اهداف عالی استان استفاده کنیم.

استاندار قم همکاری همه نهادها و مسئولان در سطوح مختلف را در پیشرفت و توسعه قم ضروری قلمداد کرد و گفت: امیدواریم در مسیر آبادانی استان قم از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و زمینه را برای پیشرفت این استان فراهم کنیم.

صادقی با اشاره به سخنان حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در جلسه هیئت دولت در خصوص استان قم اضافه کرد: تقویت ارتباط با مراجع عظام تقلید، توجه به مقوله آب قم، معماری شهری و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه از نکات مورد تاکید رئیس‌جمهوری در این جلسه بود.

وی با بیان این‌که رئیس‌جمهوری محترم در این جلسه بر مقوله اعتدال در استان تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: در استان قم خط مشی اعتدال را در زمینه‌های مختلف سیاسی اقتصادی مد نظر قرار داده و در همه سطوح نسبت به مسئله هم‌دلی و هم‌زبانی توجه خواهم داشت.
     
 
 
  


  
  
۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳
تعداد کلیک: ۲,۲۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500