English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

در جلسه مشترک مدیران ارشد آتیه‌صبا و انبارهای عمومی ایران مطرح شد؛ دکتر نیک‌کار: طرح‌های توسعه کسب‌وکار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، بسیار خوشحال کننده هستند

در جلسه مشترک مدیران ارشد آتیه‌صبا و انبارهای عمومی ایران مطرح شد؛ دکتر نیک‌کار: طرح‌های توسعه کسب‌وکار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، بسیار خوشحال کننده هستند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، جلسه هم‌اندیشی میان مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، با حضور دکتر «احمدرضا نیک‌کار اصفهانی» مدیرعامل شرکت آتیه‌صبا و هیئت همراه در محل دفتر مرکزی شرکت انبارهای عمومی برگزار شد.

«جمشید قسوریان جهرمی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این نشست ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه رجب‌المرجب و یادآوری سابقه 54 ساله همکاری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به مکانیزه شدن تمامی پروسه ترخیص کالا، پیش‌بینی می‌کنیم که شرایط برای ما در چند سال آینده سخت شود، از این رو طرح‌های توسعه‌ای را ترسیم و تدوین کردیم که از جمله آن‌ها، شناسایی جایگاه شرکت در حلقه لجستیک کشور است. همچنین خدماتی که در حال حاضر به ارباب‌رجوع ارایه می‌شود و خدمات دیگری نیز که قابل ارایه هستند، احصاء شده‌اند تا بتوانیم حوزه کسب‌وکار شرکت را گسترش دهیم.

وی در ادامه با تشریح شرایط کنونی شرکت، افزود: شرکت‌های شهریار، فرودگاه امام‌خمینی(ره) و غرب که در تهران مستقر هستند، بالغ بر 55 درصد ظرفیت درآمدی شرکت اصلی را در اختیار دارند؛ از این رو، برنامه‌های توسعه‌ای را برای آن‌ها طرح‌ریزی کردیم. به عنوان مثال، در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب که چندین سال فعالیت گمرکی وارداتی نداشت، از سال گذشته این رویه را از سر گرفت و تمامی کالاهایی که به تهران وارد می‌شوند را پذیرش می‌کند. در برنامه توسعه این شرکت، به‌تازگی قراردادی در بخش کانتینری با بخش خصوصی امضا شده است که بر اساس آن در سال 12 هزار TEU کانتینر در شرکت غرب تخلیه می‌شود که سودآوری قابل ملاحظه‌ای در پی دارد.

ایشان در ادامه با بررسی شرایط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی شهریار، بیان کرد: با توجه به کاهش قابل توجه واردات کالا به کشور و اثرگذاری این امر در درآمدهای شرکت شهریار، برای جبران این مسئله تصمیم گرفته شده است تا مناطقی در محل شرکت را جداسازی کنیم تا به بخش غیرگمرکی اختصاص یابد و امکان افزایش این مناطق با توجه به ادامه روند واردات کالا، امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همچنین به تحلیل وضعیت شرکت امام‌خمینی(ره) پرداخت و بیان کرد: ایجاد شهر فرودگاهی و منطقه آزاد در محدوده فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از دو زاویه قابل بحث است. نخست این‌که می‌تواند شرایط آتی را به دلیل تغییرات مقررات گمرکی و جاری شدن رویه قوانین مناطق آزاد سخت‌تر کند؛ و از منظر دیگر می‌تواند به شرط همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت شهر فرودگاهی، یک فرصت باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت انبارهای عمومی ایران در شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، ادامه داد: برای تکمیل حلقه لجستیک در شرکت، نیاز به ایجاد و احداث بندر خشک احساس می‌شود که در این راستا، موضوع ایجاد بندر خشک در منطقه آپرین در حال حاضر از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در حال پیگیری است و مقرر شده مجوزهای فعالیت تخلیه و بارگیری کانتینری نیز اخذ شود. البته پروژه آپرین هم‌اکنون در بافت شهری قرار گرفته است که محدودیت‌هایی را برای اهداف آینده آن ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، اولویت اصلی آغاز همکاری با شهر فرودگاهی را احداث سردخانه برای نگهداری کالا به منظور واردات و صادرات برشمرد و افزود: موضوع دیگری که در دستور کار توسعه شرکت انبارهای عمومی ایران قرار دارد، ورود به بندر امام‌خمینی(ره) است؛ زیرا عدم حضور در بنادر جنوبی کشور می‌تواند بر آتیه شرکت خدشه وارد کند. این در حالی است که شرکت انبارهای عمومی در قدیم در بنادر فعال بوده است. البته عمده فعالیت حال حاضر شرکت در مرزهای هوایی و زمینی بوده و مخاطراتی که سال گذشته در مرزها به وجود آمد، مانند مرزهای بازرگان و جلفا، این موضوع را یادآوری کرد که باید به سوی بنادر و مرزهای دریایی حرکت کنیم. از این رو، قراردادی برای خرید زمین و ساخت یک انبار مکانیزه چند منظوره در بندر امام خمینی(ره) به امضا رسید. همچنین در این حوزه، موضوع ساخت مخازن سوخت نیز مورد توجه قرار گرفته است تا در آینده نزدیک مقدمات همکاری مشترک با شرکت «گلف اجنسی» به وجود آید تا بتوانیم در راستای هم‌افزایی در مجموعه شرکت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با یکدیگر فعالیت نماییم.

جمشید قسوریان جهرمی برنامه توسعه‌ای دیگر شرکت را در منطقه مرزی بازرگان تشریح کرد و گفت: در شرکت بازرگان قریب به 40 هکتار زمین در اختیار داریم که به علت عدم استفاده در سال‌های گذشته، بخش‌هایی از آن تصرف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته، همه آن آزاد شده است. برای آتیه این منطقه، موضوع Business Park را طراحی کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در منطقه درآمدزایی داشته باشیم. به عنوان مثال، با یک شرکت خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم تا به صورت BOT، پارکینگی احداث کند و موضوع امور صادرات، ترانشیپمنت، ترانزیت و احداث سردخانه در آن پیگیری شود. خوشبختانه مراحل قرارداد انجام شده و زمین آماده تحویل به پیمان‌کار برای آغاز ساخت پروژه است.

وی در ادامه، امکان درآمدزایی از ارایه خدمات مربوط به تیرپارک و بحث ترانزیت کالا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید بتوانیم برای توسعه کسب‌وکار شرکت، انبارداری ترکیبی و حمل‌ونقل ترکیبی را به منظور تکمیل حلقه لجستیک در شرکت، پیاده‌سازی کنیم.

مهندس قسوریان جهرمی همچنین با پرداختن به موضوع اخذ موافقت اصولی برای استقرار در 12 نقطه گمرکی جدید در سطح کشور و راه‌اندازی شش شعبه در سال گذشته، افزود: امید داریم در سال‌جاری و پس از انجام مطالعات کارشناسی کامل، مابقی این نقاط مرزی، از جمله گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه را نیز فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر موضوع افزایش بهره‌وری در مجموعه شرکت، گفت: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا نظارت کاملی بر بحث بهره‌وری و ایجاد واحد تحقیق و توسعه (R&D) صورت بگیرد و تمامی انتظارات شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا به عنوان هلدینگ مسئول شرکت برآورده شود. همچنین از افزایش ارتباط مستمر با شرکت‌های بالاسری استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم این ارتباط، سرعت پیشرفت کارها را به میزان چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دکتر احمدرضا نیک‌کار اصفهانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در دفتر مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ضمن تبریک آغاز سال 1395 و فرا رسیدن اعیاد ماه رجب، گفت: موضوعات مرتبط با لجستیک از جمله انبارداری و پارکینگ در تمام دنیا با اتصال به یکدیگر می‌توانند درآمدزایی خوبی داشته باشند؛ از این رو شرکت انبارهای عمومی ایران می‌تواند با همکاری مستمر و ارتباط از طریق شرکت آتیه‌صبا، با مثلث سازمان‌هایی نظیر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تجاری ریاست‌جمهوری، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان دریانوردی و بنادر بیشترین بهره را ببرد که این امر مستلزم برنامه‌ریزی به بهترین شکل ممکن است.

وی با ضروری دانستن مطالعه وضعیت انبارداری در کشورهای پیشرفته و مقایسه انبارهای آن‌ها با شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، افزود: بحث‌های مطرح شده از سوی مدیرعامل محترم شرکت برای توسعه کسب‌وکار شرکت بسیار خوشحال کننده بود، اما باید موضوع‌های بازاریابی و شناسایی مشتریان دارای پتانسیل بیشتر مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آتیه‌صبا با تاکید بر پرهیز از توصیه‌پذیری از سازمان‌ها همکار، بر اولویت داشتن منافع ملی و سپس منافع سازمانی به عنوان سرلوحه کاری شرکت تصریح کرد و ادامه داد: باید با افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت بازاریابی، ظرفیت حاصل از کاهش 30 درصدی واردات کالا به کشور را جبران کنیم.

دکتر نیک‌کار با اعلام آمادگی برای استفاده از توان شرکت آتیه‌صبا به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای شرکت انبارهای عمومی ایران، گفت: در شرکت آتیه‌صبا، کارگروهی تشکیل شده است تا در نشست‌های دوره‌ای یک تا سه ماهه با اعضای هیئت‌مدیره تمامی شرکت‌ها، راهبردها و اهداف اصلی شرکت‌ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد و برای محقق شدن آن‌ها، راه‌کار ارایه شود.

وی با ابراز امیدواری برای حصول یک موفقیت بزرگ در مجموعه شرکت انبارهای عمومی ایران در سال‌جاری، تصریح کرد: باید موضوع کاهش ورود کالا به کشور و همچنین کاهش رسوب کالا در انبارهای گمرکی را به فال نیک بگیریم و از این فرصت به‌منظور توسعه کسب‌وکار و به‌کارگیری بیشتر «تفکر» در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آتیه‌صبا در ادامه با تمجید از توجه ویژه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به موضوع HSE، گفت: باید با مطالعه انبارهای عمومی در سطح جهان و ارایه آموزش‌های ضمن خدمت، مسئولیت‌پذیری نیروی انسانی را افزایش دهیم تا شرایط دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، تسهیل شود.

بنابر این گزارش، در پایان این نشست، مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا نیز نقطه نظرات خود را در خصوص راه‌کارهای افزایش بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بالقوه موجود در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بیان نمودند و «جمشید قسوریان جهرمی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن استقبال از مباحث طرح شده، خواستار افزایش سرمایه و ارتباط مستمر علمی و عملی با شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و بهره‌گیری بیشتر از پیشنهادهای اجرایی مدیران این شرکت شد.


   
   
  
 
   

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۳۴
تعداد کلیک: ۱,۲۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500