English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهندس «آذروش» در نشست مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه: علم مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی، هنر به‌کارگیری امکانات، نیروی انسانی، جلب و جذب سرمایه و حفظ مشتریان است

مهندس «آذروش» در نشست مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه: علم مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی، هنر به‌کارگیری امکانات، نیروی انسانی، جلب و جذب سرمایه و حفظ مشتریان است
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مهندس «ولی آذروش» نایب رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت در نشست هم‌اندیشی مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه ضمن قدردانی از زحمات تمام همکاران تلاش‌گر شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: با توجه به مطالعه اینجانب و گزارش معاونان ستاد مرکزی از وضعیت کنونی شرکت در عرصه اقتصادی کشور، تنها راه موفقیت، اتخاذ یک برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و مدون در راستای ارتقای درآمد، با دو مولفه اخلاق‌مداری و مشتری محوری می‌باشد.

ایشان با بیان این‌که از مجموعه شرکت‌ها و شعب تابعه فقط تعداد معدودی از آن‌ها سودده هستند، افزود: هیچ‌کس از سازمان‌های بالادستی مانند صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و همچنین خود من، مخالف منتفع شدن نیروی انسانی کارآمد و کاربلد از حداقل‌های حقوق و مزایا نیست؛ اما اعتقاد داریم که طرح طبقه‌بندی مشاغل باید به شیوه صحیح اجرا شود و حق جذب و اضافه‌کار بر اساس تلاش پرسنل برای ارتقای جایگاه شرکت، پرداخت شود.

نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این موضوع که ما، امین و امانتدار جامعه بازنشستگان کشوری هستیم، تصریح کرد: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی دارای رسالتی هستیم که مبتنی بر سوددهی است. بنابراین باید در برابر سهام‌دار که ما را به عنوان امانت‌دار برگزیده است، پاسخ‌گو و وظیفه‌شناس باشیم و به توسعه کسب‌وکار بپردازیم.

مهندس ولی آذروش با تعریف علم مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی به عنوان «هنر به‌کارگیری امکانات، نیروی انسانی، جلب و جذب سرمایه و حفظ مشتریان»، اضافه کرد: متاسفانه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با دارا بودن بیش از 50 سال سابقه، از سهم بیش از 90 درصدی جابه‌جایی کالا در بنادر جنوبی کشور، کم‌تر از نیم درصد سهم بازار را دارد و با این رویه نمی‌توانیم پاسخ‌گوی سهام‌دار محترم که فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند، باشیم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که نیروی انسانی کارآمد، کاربلد و دلسوز به عنوان ثروت یک کشور و حتی یک شرکت شناخته می‌شود، افزود: اولویت اصلی در دوران مدیریت جدید، منافع و سود شرکت است و این امر نیازمند حضور مدیرانی توان‌مند، پاک‌دست و دارای ارتباطات وسیع در مجموعه است؛ بنابراین به معاونان شرکت اعلام شده است که به تمامی مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه برای تغییر وضعیت اقتصادی شرکت و یا شعبه متبوع خود در رسیدن به سوددهی قابل قبول، سه ماه فرصت داده شود تا در مسیر جلب و جذب سرمایه‌گذاری، با اتحاد مدیران ستادی، فرآیندی کوتاه اما دقیق را برای سرمایه‌گذار تعریف نمایند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که صرفه‌جویی در شرکت را از خودم آغاز کرده‌ام، افزود: بحث مهم دیگری که شرکت در شرف انجام آن است، جابه‌جایی مقیاس «تن روز» در تعیین تعرفه‌های خدمات شرکت به «اشغال فضا» است و اجرای این مهم، نیازمند ظرافت‌هایی است تا مطمئن شویم که مقوله «حفظ مشتری» رعایت می‌شود. همچنین معتقدم معاونان و مدیران ستادی باید حداقل یک یا دو روز را در ماه در یکی از شرکت‌ها و شعب تابعه حضور یابند تا بتوانند ضمن بررسی شرایط، از نزدیک به تبادل تجربیات بپردازند که در نهایت منجر به درآمدزایی خواهد شد. لذا پیشنهاد می‌کنم به منظور شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، نشست‌های بعدی مدیران به صورت دوره‌ای در شرکت‌ها و شعب تابعه برگزار گردد.

مهندس آذروش با بیان این‌که مدیران و کارکنان بدون هیچ‌گونه پیش‌فرض و ذهنیت، فقط بر اساس عملکرد خودشان مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرند، افزود: حاشیه‌سازان در مجموعه شرکت جایی ندارند و ما باید در فضایی آرام و بدون حاشیه، فعالیت داشته باشیم و وظیفه سیستم‌های نظارتی شرکت از جمله حراست و بازرسی است که بدون حب و بغض نسبت به افراد، فقط عملکرد ایشان را بررسی کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که زمین و اراضی در اختیار، سرمایه اصلی شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران به‌شمار می‌روند، افزود: حتی یک متر از اراضی متعلق و یا در اختیار شرکت نباید به‌راحتی از بین برود و برای تمامی این زمین‌ها، سند گرفته شود و این امر نیز در سایه ارتباط و تعامل قوی و خوب با مسئولان محلی رخ می‌دهد؛ لذا اولویت مدیران شرکت‌ها و شعب، ایجاد روابط حسنه با سازمان‌های همکار و رعایت ادب‌محوری و اخلاق‌مداری است که از اصلی‌ترین تفکرات مدیریتی من است.

نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه خواستار تعریف یک چارچوب و رویه برای قدردانی و تشکر از کارکنان شرکت که کاشف کالاهای قاچاق هستند، شد و افزود: واحد حراست باید با پیگیری خود این رویه را با سازمان‌های همکار از جمله گمرک جمهوری اسلامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه و .... تعریف کند؛ چراکه کشفیات ارزشمند کارکنان شرکت انبارهای عمومی نشان از پاک‌دستی ایشان دارد و باید از آنان به شیوه صحیح تجلیل به عمل آید.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پایان با اشاره به ضرورت ارجح شناخته‌شدن منافع شرکت بر منافع شخصی، ادامه داد: همه ما در مقابل شهدا، آرمان شهدا، اهداف نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مسئول هستیم، بنابراین بایستی از سیاسی کاری در شرکت اجتناب نماییم و فقط همّ و غمّ خود را در انجام امور بر اساس اقدام و عمل راسخ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دستور کار قرار دهیم.


   

  
   
   
   
   
   
۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۸۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500