English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

در مذاکره مهندس آذروش با مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح شد؛ جهش برای کسب ٥ میلیون تن سهم بازار جدید در شرکت انبارهاى عمومى و خدمات گمرکی ایران

در مذاکره مهندس آذروش با مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح شد؛ جهش برای کسب ٥ میلیون تن سهم بازار جدید در شرکت انبارهاى عمومى و خدمات گمرکی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، نشست دو جانبه دکتر «حامد سلطانی‌نژاد» مدیرعامل بورس کالای ایران و مهندس «ولی آذروش» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌منظور عملیاتی کردن ظرفیت‌های همکاری دو شرکت برگزار شد و در نهایت،  فصل نوین همکاری‌های مشترک دو طرف رقم خورد.

در بدو جلسه، دکتر سلطانی نژاد ضمن خیر مقدم به مهندس آذروش مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از ایجاد یک فصل مشترک همکاری با انبارهای عمومی ابراز خرسندی کرد و بورس کالا را نماد شفافیت در معاملات و بزرگترین مرجع معاملات کالایی در کشور دانست و با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت بورس کالا ایجاد فضایی امن برای معاملات کالا، بالاخص کالاهای اساسی و کامودیتی است که در آن با کاهش حضور واسطه‌ها و دلالی قیمت تمام شده و هزینه‌های مرتبط با کالا کاهش و در نهایت کشف قیمت تسهیل می‌شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه افزود: عمده داد و ستد کالا در بورس در بازارهای فیزیکی شامل کالاهای گروه محصولات کشاورزی ، محصولات پتروشیمی و کالاهای صنعتی و فولاد و بازار مشتقات است که ارائه خدمات معاملاتی مطلوب، نیازمند خدمات به‌هنگام لجستیکی و انباشت است.

وی خاطرنشان کرد: مقوله انباشت و انبارداری در بورس‌های پیشرفته کالا، یکی از ارکان داد و ستاد به حساب می‌آید و از انباشت به عنوان ماشه‌ای یاد کرد که فرصت مدیریت توزیع به موقع کالا در بازارها را برای عرضه کننده فراهم می‌سازد.

در ادامه، مهندس «آذروش» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با ذکر نیم قرن تجربه لجستیکی شرکت، آن را اولین مجموعه دارای ساختار سازمانی انبارداری و انباشت در کشور دانست و ضمن اعلام آمادگی مجموعه برای خدمت‌رسانی به بورس کالا از ظرفیت‌های کم نظیر گمرکی و غیر گمرکی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌عنوان فرصتی برای ارایه خدمات یکپارچه و هماهنگ لجستیک به سازمان‌های طرف حساب بورس کالا نام برد.

وی با اشاره به اینکه سهام شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است، افزون شدن هر ریال سود در شرکت را خدمت به بازنشستگان عزیز کشورمان دانست و ورود به پروژه‌های سودآور در شرایط رکود را یکى از مهم‌ترین اولویت‌هاى شرکت برشمرد. مهندس آذروش در ادامه شفافیت در معاملات را نیاز امروز اقتصاد کشور برشمرد و از آمادگی مجموعه شرکت‌ها و شعب انبارهای عمومی و خدمات گمرکی برای وصل شدن به گردش شفاف کالای غیرگمرکی خبر داد.

آذروش با بیان اینکه معامله قبض انبار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، سالهاست که در گمرکات کشور صورت می‌گیرد، افزود: شرکت انبارهای عمومی  و خدمات گمرکی ایران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم حضور پرنگی دارد که از جمله در اختیار داشتن منطقه ویژه اقتصادی سهلان که به‌تازگی افتتاح شده و آماده واگذاری است و همچنین حضور در منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد ماکو.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات مهمترین نقش را در موفقیت پروژه‌های توسعه‌ای دارد تسریع عملیات اجرایی را دومین گام منتهی به عملیاتی شدن طرح‌ها دانست وخواستار پیگیری مجدانه کارشناسان دو طرف و تسریع فرایند پذیرش شرکت به رینگ معاملات بورس کالا شد.

در ادامه، فاز کارشناسی جزئیات ظرفیت‌هاى همکاری دو طرف تحلیل و بررسی شد و مهندس آنوش رحام، مشاور مدیرعامل در امر توسعه ارتباطات و مدیر واحد مطالعات انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن قدردانی از مدیران ارشد بورس کالا، افزایش سهم بازار را یکى از وظایف واحدهای توسعه ومطالعات برشمرد و افزود: با استقرار واحد  R&Dدر شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مطالعات افزایش سهم بازار را با تمرکز بر مراکز معاملات کالا شروع و اقدام به تحلیل راه‌های همکاری با بورس کالا بعنوان مرجع کالایی و کامودیتی کشور کردیم.

مهندس رحام یکپارچگی، انعطاف و استاندارد بودن خدمات لجستیک در انبارهای عمومی را یک مزیت برشمرد و افزود: پراکندگی و گستره نفوذ عملیات شرکت در کلیه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و مراکز استان‎ها نقطه قوت خدمات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران است.

وی همچنین افزود: در استانهایی که حضور فیزیکی نداریم نیز درصورت نیاز به انباشت و خدمات لجستیک، امکان فوری بکارگیری تجهیزات و ارائه خدمات را داریم چراکه در مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، الگوهای انبارداری و لجستیک استاندارد شده است و محدویت زمان و مکان وجود ندارد از همین رو در جلسات آتی با همکاری کارشناسان بورس کالا اقدام به ترسیم اطلس کالایی بورس در استانها میکنیم تا نقاط اولیه عملیات انباشت را بدست بیاوریم.

رحام با بیان اینکه نسبت دوره جابه‌جایی سالانه کالا و نیاز به خدمات انباشت و لجستیک در کشور نزدیک به ٣٥٩ میلیون تن است، سهم انباردارى و پردازش مبتنی بر متدولوژی و دانش روز دنیا را ناچیز دانست و تاکید کرد: درشرکت انبارهای عمومى و خدمات گمرکی ایران، اصول طبقه بندی و انبارش در حال بروز رسانی است و با ابراز امیدواری به بهبود شرایط رشد اقتصادی فرایندهای HSE، و تراز مثبت صادرات از امکان ماژول شدن این شرکت بعنوان بازوی لجستیکی بورس کالا از ایجاد طرح‌های نوین صادرات برخط و ارزش افزوده خبر داد و افزود با استقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت در گمرک صادرکنندگان در بورس کالا نیازی به مراجعه به گمرک ندارند و این امکان فراهم شده تا مستقیما از انبار اقدام به دوراظهاری صادرات کالای خود بکنند.

در پایان، دکتر محمد اسکندری، مدیر واحد توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران افق بلند مدتی را برای همکاری دو طرف متصور شد و از آمادگی بورس کالا برای شروع برنامه تخلیه و انباشت، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، پتروشیمی و فلزات در شرکت انبارهای عمومی  و خدمات گمرکی ایران خبر داد. اسکندری با بیان اینکه بورس کالا در حوزه انباشت کالا نیاز به توسعه دارد و مجموعه معتبر شرکت انبارهای عمومی ایران می‌تواند بعنوان بازوی لجستیکی و بعنوان همکار راهبردی بورس کالا مطرح باشد از ظرفیت همکاری ٥ میلیون تن کالا در سال اول و افزایش دو برابری همکاری در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود به محض وصل شدن انبارهای عمومی به بورس کالا می‌بایست بسترهای لازم برای معاملات کالا از طریق قبض انبار و همچنین معاملات آتی که تحویل آن از انبار صورت می‌گیرد فراهم شود که از عواید آن هم مشتریان بورس کالا و هم دو مجموعه شرکت انبارهای عمومی  و خدمات گمرکی ایران و بورس کالا برخوردار می‌شوند.

 
  

۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۵۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500