English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از سوی مهندس جهرمی صورت گرفت؛ ابلاغ سیاست‌ها و دستاوردهای همایش سراسری مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران

از سوی مهندس جهرمی صورت گرفت؛ ابلاغ سیاست‌ها و دستاوردهای همایش سراسری مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران
سیاست‌ها و دستاوردهای 20 گانه همایش سراسری مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با محوریت توسعه کسب‌وکار شرکت در شرایط پساتحریم از سوی رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، جمشید قسوریان جهرمی، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های معاونان ستاد مرکزی شرکت و مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه در همایش سراسری مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، دستاوردهای به‌دست آمده از همایش را برشمرد و تاکید کرد: امروزه فرایند لجستیک کالا یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی دارد. این بخش در برگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در حلقه لجستیک کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش غیرقابل انکاری بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: از آن‌جا که شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ارایه‌دهنده خدمات لجستیک کالا و خدمات کانتینری در اقصی نقاط ایران است، بنابراین حساسیت به نوع نگرش در انجام فرآیندهای توسعه کسب‌وکار در این موضوع را با توجه به شرایط جدید حاکم برکشور (پسا تحریم) دو چندان می‌داند. 

قسوریان جهرمی اضافه کرد: با توجه به مباحث مطروحه در همایش، از تمامی مدیران و دست‌اندرکاران ستاد مرکزی، شرکت‌ها و شعب انتظار می‌رود که اهم سیاست‌ها و نکات کلیدی بیست‌گانه که ماحصل همایش به‌شمار می‌رود را سرلوحه کار خود قرار داده تا علاوه بر احصای نتایج چشمگیر آن برای شرکت، سهم خود را در برآورده‌سازی پویایی و بالندگی بخش اقتصاد کشور ایفا کنند.

ایشان تاکید کرد: مسئولیت مستقیم نظارت بر نحوه اجرای سیاست‌ها و پیگیری روند پیشرفت آن در شرکت‌ها و شعب بر عهده معاونان ستاد مرکزی است و انتظار می‌رود تا برگزاری همایش بعدی امسال که تاریخ آن نیز دور نخواهد بود، بخشی از دستاوردها به بار نشسته و وضعیت مساعدی در حوزه بازرگانی، توسعه کسب‌وکار و افزایش فرصت‌های درآمدی و نفوذ در بازار احصا گردد.

گفتنی است، اهم سیاست‌ها و دستاوردهای بیست‌گانه همایش عبارتند از: 

1. کلیات طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌بایست توسط مدیران و معاونان اداری‌ومالی در بدنه تمامی شرکت‌ها و شعب تابعه شفاف‌سازی شود.
2. ساختار (چارت) شرکت در تمامی حوزه‌ها، پست‌ها و مشاغل بر اساس دیدگاه توسعه‌ای، بالندگی و تحقق اهداف عالیه شرکت، دوباره بازنگری شود.
3. به منظور ارتقای سطح تعالی در شرکت و پویایی آن در حوزه بازرگانی، درخصوص توسعه کسب‌وکار، افزایش فرصت‌های درآمدی و نفوذ در بازار، طرح‌های عملیاتی و موضوع‌های پیشنهادی از سوی شرکت‌ها و شعب تهیه و به همراه مستندات لازم به ستاد مرکزی ارایه گردد.
4. با عنایت به کاهش سطح واردات و شرایط جدیدی که در پساتحریم شاهد خواهیم بود، می‌بایست حوزه‌های مختلف درآمدزایی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
5. با عنایت به این‌که در گمرک جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های مختلف در خصوص تمرکز زدایی و مشتری‌مداری وجود دارد و ممکن است که تصمیم‌های اتخاذ شده مترتب آن، کسب‌وکار شرکت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، می‌بایست فعالیت در حوزه غیرگمرکی و خدمات جانبی توسعه یابد.
6. به منظور شناسایی برند و اعتبار شرکت، می‌بایست با کارخانجات بزرگ تولیدی در خصوص انجام همکاری در مورد فرآیند لجستیک کالاهایشان اعم از تخلیه، بارگیری، بسته‌بندی، صادرات و فعالیت‌های ارزش افزوده مذاکره شود.
7. به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی پرسنل و به تبع آن افزایش ظرفیت علمی شرکت، مبحث آموزش و پژوهش از اهمیت زیادی برخوردار است و بایستی به جد در این امر فعالیت بیشتری صورت گیرد.
8. برای افزایش پتانسیل شرکت در خصوص حفظ و صیانت از اموال و دارایی‌های مشتریان، کدگذاری کالاها و همچنین احصای یکی از زیرساخت‌های سیستمی و مدیریت کیفیت، پیاده‌سازی و استقرار نظام HSE در شرکت بسیار حایز اهمیت است و بایستی در تمامی شرکت‌ها و شعب اقدام لازم انجام گیرد.
9. با توجه به شرایط جدید حاکم بر کشور، تمامی شرکت‌ها و شعب با تشکیل کارگروه هایی می‌بایست در خصوص مسایل بازرگانی، بازاریابی و مشتری‌مداری ورود کنند و فعالیت‌هایشان را گسترش دهند.
10. با توجه به توسعه بنگاه‌های اقتصادی مناطق ویژه و آزاد که به تبع آن کسب‌وکار شرکت متاثر می‌گردد، می‌بایست سناریوهای مختلف در مناطق ذی‌ربط مطالعه، بررسی و جهت تصویب و اقدام به ستاد مرکزی ارسال شود.
11. با گذشت سال‌های متمادی در کسب‌وکار شرکت و کمبود فعالیت شرکت در حوزه‌های دریایی، نفتی و احداث بنادر خشک، می‌بایست طرح های ورود به این بازارها تهیه شود.
12. تمامی مدیران ستاد مرکزی، شرکت‌ها و شعب می بایست در ایجاد پروفایل شایستگی‌های پرسنلی به منظور شناسایی پرسنل معتمد و متعهد و تقویت آنان برای تربیت مدیران آینده شرکت کوشا باشند و نسبت به طراحی و تهیه سیستم انتصاب مدیران اقدام شود.
13. تمامی شعب از جمله شعبات جدیدالتاسیس زنجان، سرخس و لطف‌آباد از سوی ستاد مرکزی و شرکت‌های مادر مربوطه مورد پشتیبانی و حمایت بیشتر قرار گیرند..
14. تمامی زیرساخت‌های شرکت اعم از تجهیزات، ماشین‌آلات و بسترهای فناوری اطلاعات به منظور جذب و نگهداشت مشتری تقویت گردد.
15. تمامی قراردادهای شرکت در هر زمینه‌ای با نظارت حوزه حقوقی تنظیم و اجرا شود.
16. تمامی مدیران اداری شرکت‌ها و شعب که درخصوص پیاده‌سازی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجربه دارند، می‌بایست در خصوص بررسی و رفع برخی از اشکالات موجود این طرح با معاونت مالی و اداری ستاد مرکزی همکاری‌های لازم را مبذول نمایند.
17. به منظور جلوگیری از هدر رفت زمان و منابع مالی شرکت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و عقد قراردادها تسریع لازم به عمل آید و از طولانی شدن پروژه‌ها جلوگیری شود.
18. برای ارتقای آمادگی و ظرفیت درونی شرکت، طرح جامع مهندسی تجهیزات و ماشین‌آلات به منظور رفع نواقص در خرید آنان، تعمیر و همچنین تامین قطعات توسط ستاد مرکزی تهیه گردد.
19. تمامی مدیران مجموعه می‌بایست با پرسنل در اختیار خود با خوشبینی، اعتماد و سعه‌صدر تعامل نمایند تا تاثیرات مثبت آن در بهبود روند مطلوب شرکت هویدا گردد.
20. در تمامی شرکت‌ها و شعب، نظام جامع رضایت مشتریان(CSM)  و نظام پیشنهادها و انتقادها پیاده‌سازی و عملیاتی گردد.

   
    
    
۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۱۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500