English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا؛ پیشتاز در پیوستن به سامانه جامع گمرکی کشور

شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا؛ پیشتاز در پیوستن به سامانه جامع گمرکی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا و روابط عمومی شرکت آستارا، «حمیدرضا محمدی» مدیرکل گمرک آستارا الکترونیکی شدن این گمرک را موجب تحول بزرگ در ساده‌سازی فرآیند گمرکی خواند و افزود: به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و سامانه‌های هوشمند الکترونیکی در گمرک آستارا موجب کاهش زمان تشریفات و نیز حضور فیزیکی افراد خواهد شد.

وی ادامه داد: پیرو دستور رییس‌کل گمرک ایران و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی و تحقق گمرک الکترونیک، در جدیدترین اقدام، صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی در مرداد ماه امسال در سالن واردات گمرک آستارا متوقف شد و از آن زمان به بعد به جای روش قبلی برای صاحب کالا برگه‌ای تحت عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا و یا دستور ترخیص (Release Order) صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش، در طرح گمرک الکترونیک، اطلاعات پروانه‌های صادره از سوی گمرک از طریق سامانه جامع گمرکی و متعاقباً، اسناد گمرکی مرتبط از سوی شرکت انبارهای عمومی و  خدمات گمرکی آستارا با هدف حذف بروکراسی و تسریع خدمات در ترخیص کالا در حداقل زمان، رویت می‌شود.

گفتنی است، شرکت انبارهای عمومی و  خدمات گمرکی آستارا به عنوان شرکت پیشتاز در میان شرکت‌های تابعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و در سطح گمرکات کشور، اقدام به برقراری و اتصال از طریق فیبر نوری به سامانه جامع گمرکی کرده است، در این راستا، مهندس جمشید قسوریان جهرمی، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با ارسال نامه‌ای از کارکنان و مدیرعامل این شرکت قدردانی کرد.

شایان ذکر است، گمرک آستارا به عنوان یک اداره‌کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه‌تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند. این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد. در هفت ماهه گذشته سال‌جاری 240 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی 92 میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است. 

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال‌غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می‌شود به طوری که سالانه نزدیک 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می‌کنند.
۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۴۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500