English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهندس آذروش در جمع کارکنان شرکت غرب: امروزه نیازمند احساس مسئولیتی همانند تعهد و احساس مسئولیت ابتدای انقلاب هستیم تا بتوانیم متحد، هماهنگ‌، یک‌پارچه، یک‌دل و با وحدت کلمه با دشمنان انقلاب مقابله کنیم

مهندس آذروش در جمع کارکنان شرکت غرب: امروزه نیازمند احساس مسئولیتی همانند تعهد و احساس مسئولیت ابتدای انقلاب هستیم تا بتوانیم متحد، هماهنگ‌، یک‌پارچه، یک‌دل و با وحدت کلمه با دشمنان انقلاب مقابله کنیم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مهندس «ولی آذروش» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران روز دوشنبه، 18 بهمن ماه 1395، مصادف با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور در آیین گرامی‌داشت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب، ضمن تبریک این ایام مبارک و فرخنده و یادآوری رهبری بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ انسان‌هایی که در مسیر اعتلای اسلام و قرآن جان‌فشانی و اهتمام کردند به ویژه شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم آل‌الله، گفت: کلاس درس امام(ره) از قبل تا بعد از انقلاب، ارج نهادن بر ارزش‌های انسانی و مردمی باقی ماندن بود که بحمدالله این انقلاب با حضور و ایستادگی حداکثری مردم در مقابل کفر و ظلمت به پیروزی رسید. همچنین رهبر کبیر انقلاب(ره) در راستای ارج‌گذاری بر تفکر مردم در تایید و تثبیت این انقلاب و بنیان نهادن ساختاری آزاد و دمکراسی‌مدار در کشور، مسئله رفراندوم را مطرح کردند که خود نمونه آزاد اندیشی ایشان است و در همین رابطه فرمودند «ما جمهوری اسلامی را به رای مردم می‌گذاریم» که در نتیجه آن، 99 و 8 دهم درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

ایشان با اشاره به ادعای برخی از کشورهای منطقه مبنی بر دمکراسی‌مداری و آزاد اندیش بودن که با هم‌دستی کشورهایی نظیر آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بر مردم خود مسلط شده‌اند و برای توطئه علیه این انقلاب و به انحراف کشاندن مسیر آن تلاش می‌کنند، افزود: این در حالی است که ایران تنها کشور منطقه است که بر مبنای رای و نظر مردم اداره می‌شود و حتی بالاترین مقام عالی کشورمان به صورت غیرمستقیم و با نظر و رای مردم انتخاب می‌شود.

مهندس آذروش با اشاره به آیه 112 سوره مبارک هود «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ»، بر وظیفه تمامی افراد که در این عرصه از انقلاب و در هر جایگاهی قرار دارند، تاکید کرد و گفت: امروزه افرادی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در این ارتباط دو مسئله اساسی اقتصاد و فرهنگ را مورد تهاجم و حمله خود قرار داده‌اند، که مشاهده می‌کنید نام‌گذاری چند سال گذشته نیز از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر این دو محور اساسی بوده و امسال نیز «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است. بنابراین به استناد این آیه مبارکه، باید با استقامت و پایداری، برنامه‌ریزی و جهت‌گیری صحیح و مدون در مسیری که امام خمینی(ره) ترسیم کردند و امروز رهبر انقلاب آن را دنبال می‌کنند، گام بگذاریم و کارکنان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز به عنوان سربازان خط مقدم در ارایه خدمات به مشتریان در بخش لجستیک کشور باید با احساس مسئولیت، وحدت کلمه و هم‌دلی و هم‌زبانی در کنار یک‌دیگر، برنامه‌ریزی دشمنان در ایجاد اختلال در اقتصاد کشور را تبدیل به یاس و نا‌امیدی آن‌ها کنند؛ چراکه دشمنان به دنبال ایجاد شکاف در میان امت مسلمان و به‌ویژه ملت ایران هستند.

نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تشریح منشور 24 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی که از سال 1392 در جهت استقلال و خروج کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی مطرح شده است، ادامه داد: متاسفانه این فرامین به صورت دقیق و صحیح تبیین نشده‌اند و ما به عنوان جزیی از جامعه باید مجموعه اقدامات خود در رابطه با اقتصاد مقاومتی را بررسی کنیم. به اعتقاد من، وظیفه اصلی ما عبارتست از این‌که با یک برنامه‌ریزی مدون و صحیح و سیاست‌گذاری، کشورمان را به عنوان یک کشور امن و با امنیت بسیار بالا که دارای موقعیت ژئوپلتیکی است و کریدورهای مهم شرق-غرب، شمال-جنوب و تروسیکا از آن عبور می‌کند، به جهانیان معرفی کنیم و با بازاریابی برای موضوع ترانزیت و عبور کالا، از آن درآمد کسب کنیم؛ حتی بیشتر از درآمدهای نفتی.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که با شعار دادن مشکلی حل نمی‌شود، تصریح کرد: امروزه نیازمند احساس مسئولیتی همانند تعهد و احساس مسئولیتی که در ابتدای انقلاب بود، هستیم تا بتوانیم متحد، هماهنگ‌، یک‌پارچه، یک‌دل و با وحدت کلمه با برنامه‌ریزی دشمنان انقلاب مقابله کنیم. چراکه در حال حاضر، دشمنان در جنگ نیابتی سوریه، عملاً برای مقابله با تفکر انقلاب اسلامی هزینه می‌کنند.

مهندس آذروش در ادامه با اشاره به این‌که ما امروز، سربازان اقتصادی کشور هستیم و باید در آخر سال در پیشگاه خداوند متعال و رهبر انقلاب و جامعه بازنشستگان کشوری روسفید و سربلند باشیم و منویات مقام معظم رهبری را نیز با تغییر نگرش و بهبود روش‌ها، اقدامات و نوآوری‌ها اجرایی کرده باشیم، افزود: همه ما مسئول هستیم و همه باید تلاش کنند و همه باید دست به دست هم بدهیم؛ زیرا اگر یک انباردار وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن در زنجیره امور شرکت انجام ندهد، دچار مشکل می‌شویم. بنابراین باید به سمت‌وسوی درآمدها و کسب‌وکار جدید و ابداعات حرکت کنیم. از این رو، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که موضوع تامین کالا و لجستیک تامین کالا را در رابطه با بحث حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در پیش بگیریم که بحمدالله این امر با تاسیس شرکت حمل‌ونقل در مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران آغاز شده و کارها در حال پیگیری است و خدمات غیرگمرکی نیز از طریق مساعدت گمرک جمهوری اسلامی به منابع درآمدی ما اضافه شده‌اند.

ایشان با بیان این‌که وظیفه اصلی ما به عنوان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ارایه خدمات انبارداری به کالاهای گمرکی است، افزود: باید به سمت و سوی تفکر و اندیشه‌های جدید حرکت کنیم و اگر از تفکر سنتی جدا نشویم و با دنیای مدرن تطبیق پیدا نکنیم، دچار مشکل می‌شویم. 

مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که دهه مبارک فجر زمان مناسبی برای بیان موضوع‌ها و مشکلات است تا بتوانیم ضمن تبریک این ایام به یک‌دیگر باید متوجه بشویم که برای ادامه مسیر انقلاب باید به چه اموری بپردازیم، ادامه داد: باید فکر و اندیشه را پرورش دهیم و ضمن مطالعه برای برون‌رفت از وضعیت فعلی، چه در سطح کلان کشوری و چه در سطح شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و چه در سطح شرکت‌ها و شعب تابعه، تلاش و برنامه‌ریزی کنیم؛ البته همان‌طور که همیشه گفته‌ام، تغییر تفکر و اندیشه و به‌طور کلی، تغییر همیشه با واکنش‌ها و کنش‌هایی مواجه است که برخی از آن‌ها منفی هستند، اما باید این تغییر ایجاد شود. هرچند مخالفانی نیز در این مسیر وجود داشته باشد و در این مسیر این افراد باید اقناع شوند.

مهندس آذروش مدیریت را درجا زدن ندانست و افزود: مدیریت، انسجام‌بخشی به اندیشه‌ها و تفکرات نو و نگرش درست و صحیح است. البته در کنار این مباحث، ادب‌محوری، اخلاق‌مداری، مشتری‌محوری و بازاریابی نیز جزو وظایف اصلی ما به‌شمار می‌روند. اما باید به فکر اندیشه نو و نوآوری باشیم و تفکر خود را تغییر دهیم، چراکه تفکرات و نگرش‌های سنتی محکوم به شکست هستند؛ مانند آن‌چه که در بحث مراکز پلیس+10 به‌وقوع پیوست. یعنی پلیس در کنار وظایف ذاتی خود ایجاد امنیت است، در مسیر تسریع در امور مردم و همچنین ارایه خدمات جدید، اقدامات خوبی در راستای درآمدزایی و اشتغال انجام داد. از این رو، باید برای درآمدزایی از طریق تفکر جدید برای مجموعه برنامه‌ریزی کنیم؛ وگرنه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شویم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که امروز، درست‌کاری، امانت‌داری، درست فکر کردن، با برنامه‌ریزی حرکت کردن، شرکت را از زیان خارج کردن، تغییر وضعیت شرکت و ایجاد سود بیشتر، کاهش هزینه‌ها، شبانه‌روز کار کردن و تلاش بیشتر، وظیفه ما است، اضافه کرد: اگر حتی برای لحظه‌ای، مسئولیت‌پذیری را از خود دور کنیم دچار مشکل می‌شویم. امروز، انتظاری که امام عظیم‌الشأن راحل(ره) و شهدای ما به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب و همچنین رهبر انقلاب اسلامی از تک تک ما دارند، این است که باید برای کشور تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی درست و صحیح، امانت‌داری امین برای آن‌چه که به ما سپرده شده است، باشیم.

ایشان با اشاره به اختلاف سلیقه موجود در داخل کشورمان، تاکید کردند: با وجود اختلاف سلیقه، اما در مسیر دست‌یابی به منافع ملی و مصالح مردم، همه متحد و یک‌پارچه در مقابل دشمن نا اهل و نادانی مثل آمریکا و اسرائیل ایستادگی می‌کنیم؛ چراکه همه ما در مقابل استقلال کشور، وظیفه‌ای داریم. استقلالی که مدیون و مرهون استقامت، جان‌فشانی و از خودگذشتگی شهدا است. بنابراین این استقلال در سایه استقامت به‌دست آمده و ادامه این مسیر هم به‌طور قطع، مبتنی بر استقامت است. 

گفتنی است؛ در ایتدای این مراسم «سید عطوف علیزاده» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب، ضمن خوش آمدگویی به مدیرعامل و معاونان ستاد مرکزی و مدیران ارشد شرکت های تهران و امام خمینی(ره) و مسئولان گمرک غرب حاضر در این مراسم و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر که یادآور روزهای ایثار و از خود گذشتگی مردان این مرز و بوم است، گفت: امسال با تمام فراز و نشیب‌هایش در حال اتمام است و  و ما باید با تمام تلاش و برنامه ریزی منسجم به فکر سال آینده خود باشیم تا بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

همچنین در پایان این مراسم به نفرات برتر مسابقات ورزشی دهه مبارک فجر در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب، اهدایایی به رسم یابود تقدیم گردید.

 

    
    
 
 

   

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹
تعداد کلیک: ۱,۳۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500