English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مذاکرات فشرده هیئت اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با مسئولان استان زنجان به منظور حضور فعال شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پارک لجستیکی

مذاکرات فشرده هیئت اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با مسئولان استان زنجان به منظور حضور فعال شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در پارک لجستیکی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، هیئتی متشکل از مدیران ستاد مرکزی شرکت متشکل از «علیرضا عربی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی غرب تهران، «مهدی حکاری» مدیر پروژه‌های توسعه‌ای، «مصطفی معین‌غرا» مدیر فنی و مهندسی و «منصور حکیم‌منش» مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات با حضور در استان زنجان با هدف توسعه کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی شعبه زنجان، در سه دیدار جداگانه با استاندار، مدیران و مسئولان اقتصادی و گمرکی استان زنجان، مذاکره و گفت‌وگو کردند.

* استاندار زنجان: از حضور شرکت انبارهای عمومی ایران در استان خوشنودیم

بر اساس این گزارش، در این دیدار که با حضور «انصاری» استاندار و « فغفوری» رییس سازمان صنعت و معدن استان زنجان انجام پدیرفت، مهندس انصاری، استاندار زنجان به ظرفیت‌های اقتصادی، لزوم طرح آماد و لجستیک و همچنین ایجاد پارک لجستیک در این استان اشاره و از حضور شرکت انبارهای عمومی در این استان ابراز خوشنودی کرد و گفت: در پروژه پارک لجستیک، بخش خصوصی در زمین 100 هکتاری که قابلیت دسترسی مناسبی به جاده ترانزیتی و بین‌المللی داشته و همچنین ریل راه‌آهن نیز از کنار آن عبور می‌کند، فعال خواهد شد. برای این طرح از پارک‌های لجستیکی بیشکک و کشور ترکیه الگوبرداری صورت پذیرفته است. در این راستا، در هفته گذشته نیز با هماهنگی وزیر راه و شهرسازی کارگروهی از استان و سازمان‌های تابعه مانند راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای تهیه و تدوین طرح تشکیل شده است و در 60 روز آینده طرح جامع اولیه و جانمایی فعالیت‌ها در پیکره اصلی پارک لجستیک مشخص خواهد شد.

در ادامه، مهدی حکاری، مدیر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز به تشریح کارکردهای پارک لجستیک و مطالعات شرکت در این رابطه و همچنین پتانسیل‌های موجود در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌منظور تعامل و یا مشارکت در این پروژه پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت‌های شرکت در عرصه فعالیت‌های لجستیکی، آمادگی همکاری در پروژه‌هایی که از توجیه اقتصادی لازم برخوردار بوده و در طرح جامع و آمایش سرزمینی برای استان زنجان در نظر گرفته شده‌اند را داریم که البته حضور شرکت منوط به پذیرش و تصویب هیئت‌مدیره شرکت است.

علیرضا عربی، مدیرعامل شرکت غرب تهران نیز از طرح آماد و لجستیک استقبال و آمادگی شرکت متبوع خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرد و گفت: از همکاری‌های مدیران استان در راستای ارتقا ظرفیت‌های بازرگانی استان و همکاری‌های اجرایی جهت انجام سرمایه‌گذاری‌های موثر دارای بازده متقابل تشکر می‌کنم و البته خواستار همدلی بیشتر هستم.

* رییس اتاق بازرگانی استان زنجان: خواستار نگاه ویژه و خاص شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به زنجان هستیم 

بنا بر این گزارش، حضور در اتاق بازرگانی استان زنجان از دیگر برنامه‌های این هیئت بود که در ابتدای جلسه، «جمیلی» رییس اتاق بازرگانی استان ضمن خوش آمدگویی خواستار نگاه ویژه و خاص به استان زنجان به عنوان حلقه اصلی زنجیره مواصلاتی کشور به‌منظور دپو و نگهداری کالاهای وارداتی از طرف شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران شد.

علیرضا عربی، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی غرب تهران نیز به بیان سابقه فعالیت شرکت انبارهای عمومی و فعالیت آن تا به امروز پرداخت و آمادگی کامل شرکت برای جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت فعالان اقتصادی بومی در این استان را اعلام کرد.

جمیلی در ادامه به موضوع تبدیل زنجان به مرکز آماد و پشتیبانی شمال و شمال‌غرب کشور با توجه به مزیت‌های مجاورت با هفت استان که پنج استان از آن‌ها دارای مرزهای خروجی هستند، استقرار 48 درصد جمعیت ایران در این منطقه (شعاع 400 کیلومتری)، کاهش هزینه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و رشد چشم‌گیر حجم فعالیت‌های اقتصادی استان زنجان نسبت به سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: این طرح در مهر ماه سال 93 و در جریان سفر استانی دولت تدبیر و امید نیز به تصویب رسید و هم‌اکنون مشاوران در حال بحث و بررسی در مورد ابعاد اجرایی این موضوع هستند.

رییس اتاق بازرگانی زنجان همچنین خواستار فعالیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در فرودگاه زنجان شد که مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی غرب این امر را با توجه به تجربه و امکانات این شرکت در بخش انبارداری فرودگاهی، منوط به اخذ مجوز فعالیت گمرکی در این فرودگاه از سوی اداره‌کل گمرک استان و البته صرفه اقتصادی آن دانست.

«کلانتری» عضو اتاق بازرگانی زنجان نیز از مشکلات بر سر راه شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استانی سخن گفت و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی با نظارت و مدیریت شرکت انبارهای عمومی ایران اعلام کرد.

شایان ذکر است، در ادامه این سفر بازدیدی از ایستگاه راه‌آهن بناب و سکوی ویژه 65 متری آن برای تخلیه کانتینر که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نظارت شعبه زنجان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ساخته شده، انجام شد. در جریان این بازدید، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب تهران خواستار برگزاری نشست با شرکت طرف قرارداد و تجدیدنظر در توافقنامه فی‌مابین شد.

* مدیرکل گمرک زنجان: برنامه‌های توسعه‌ای گمرک زنجان در اولویت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب قرار گیرد

حضور در اداره گمرک استان و مذاکره با «برکابیان» مدیرکل اداره گمرک استان زنجان از دیگر برنامه‌های این سفر کاری فشرده بود که در آن «برکابیان» درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای این گمرک و کارهای انجام شده سخن گفت و خواستار همکاری و همیاری بیشتر شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب تهران شد.

همچنین در این جلسه مذاکراتی در خصوص ساخت دو سوله انبار 2 هزار مترمربعی و همچنین احداث پارکینگ ماشین‌های ترانزیتی و کامیون‌های حامل خاک روی انجام شد و پس از اتمام جلسه از محوطه احداث انبارها و پارکینگ و همچنین اتمام دیوارکشی انبار هانگار شماره 2 بازدیدی صورت گرفت.

گفتنی است،  بازدید میدانی از محوطه و جانمایی‌های انجام شده برای ساخت انبارهای اختصاصی یک شرکت خصوصی، برنامه دیگر این سفر بود که مدیرعامل شرکت غرب آمادگی کامل این شرکت را برای انجام اپراتوری عملیات مدیریت این انبارها، البته پس از اتمام پروژه عمرانی آن‌ها اعلام کرد.

   
   

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۳۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500