English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیدار سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو

دیدار سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو
سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو دیدار و درباره راه‌کارهای افزایش همکاری و تعامل با کشور آذربایجان مذاکره و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «حمیدرضا کیا منفرد» رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همراه با «سیامک حسنی» معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی با «محمد ابراهیم نقی‌زاده» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو در محل ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران دیدار و درباره راه‌کارهای افزایش همکاری و تعامل میان شرکت انبارهای عمومی ایران با کشور آذربایجان مذاکره و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ضمن معرفی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و فعالیت‌های اقتصادی آن به‌ویژه در مناطق آستارا و جلفا که مرزهای مشترک با کشور آذربایجان به‌شمار می‌روند، تحولات منطقه‌ای در زمینه ترانزیت و صنعت حمل‌ونقل و لجستیک بررسی شد.

بر اساس این گزارش، پایانه ریلی آستارا-آستارا و موضوع لزوم رایزنی با طرف آذربایجانی به‌منظور ورود شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به ایستگاه راه‌آهن آستارا به صورت رسمی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا، دیگر محور اصلی این دیدار بود.

به گفته «نقی‌زاده» در این دیدار، جمهوری آذربایجان با برخورداری از جمعیت حدود 10 میلیون نفری، سالیانه 10 میلیارد دلار واردات دارد و پس از بحران نفتی سال‌های گذشته، کاهش قیمت نفت و در پی آن افت ارزش پول ملی، از سال 2016 به کشوری متفاوت تبدیل شده و اصلاحات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد به شکلی که در چهار محور اصلی تولید و تجارت، ترانزیت، توریسم و کشاورزی اقدامات زیادی انجام داد که هر یک از این محورها یک زمینه همکاری برای ایرانی‌ها است.

نقی‌زاده افزود: این کشور در زمینه ترانزیت با تعریف دو طرح بزرگ شمال- جنوب و غرب- شرق، گام‌های اساسی برداشته است. در همین زمینه طرح‌های راه‌آهن آستارا-آستارا (با 60 میلیون دلار اعتبار) و راه‌آهن آستارا-رشت (با 500 میلیون دلار اعتبار) در مشارکت با ایران تعریف شده و این کریدور در حال حاضر فعال است.

در پایان مقرر شد؛ با توجه به زمینه‌های تجاری موجود برای همکاری میان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با کشور آذربایجان به ویژه در موضوع ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان از سوی تجار و بازرگانان آذربایجانی، برگزاری این دیدارها به صورت منظم و در بازه‌های زمانی مشخص تکرار شود.










۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵
تعداد کلیک: ۱,۸۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500