English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از شرکت انبارهای عمومی بندر امام‌خمینی(ره)

بازدید سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از شرکت انبارهای عمومی بندر امام‌خمینی(ره)
رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در صدر هیئتی از زیرساخت‌های در حال احداث شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «حمیدرضا کیا منفرد» رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت به همراه «سیامک حسنی» معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، «مهدی زارع» مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی، «مجید عباسی» مدیر حراست، «مهدی کمالوند» مدیر فنی‌ومهندسی و «مجید رمضان‌پور» با حضور در محل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)، از چگونگی روند فعالیت و تکمیل زیرساخت‌های در حال احداث این شرکت بازدید کرد.

این هیئت همچنین در جلسه مشترک و طولانی مدت خود با شریک سرمایه‌گذار این پروژه از جمله «علی‌اکبر مردانی» شریک سرمایه‌گذار و عضو هیئت‌مدیره، «شاهین مردانی» مدیر پروژه، «جاسم عالمی نیسی» رییس سابق هیئت‌مدیره و «نوید لرکی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)، موضوعات مهمی مانند قرارداد ابنیه، برنامه زمان‌بندی اتمام پروژه، تعدیل قرارداد ساخت و تعیین تکلیف نهایی سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری انبارها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر این اساس، با توجه به توافق طرفین مبنی بر حذف سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری از فرآیند عملیاتی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)، مقرر شد شرکت مهندسی مشاور پروژه در مدت زمان حداکثر دو ماه آینده، با انجام اقدامات لازم از جمله ترسیم مدل مالی جدید، امور مرتبط با تنظیم الحاقیه قرارداد با اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان را پیگیری نماید.

«حمیدرضا کیا منفرد» رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این نشست ضمن تاکید بر اتمام پروژه مستحدثات این شرکت تا پایان امسال، گفت: متاسفانه نبود شفافیت درباره ساخت‌وساز انبارها و عدم وجود سیستم کنترل پروژه در این رابطه، موجب تاخیر و تعلل در روند فعالیت پیگیری و احداث ابنیه، انبارها و زیرساخت‌های این شرکت شده و موجبات نگرانی در میان صاحبان سهام (صندوق بازنشستگی کشوری) را فراهم کرده است.

وی خواستار استقرار بلافاصله سیستم‌های اتوماسیون اداری، عملیات و مالی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این شرکت شد و افزود: با معرفی آقای «مجید رمضان‌پور» به عنوان عضو جدید هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) انتظار داریم تا نمایندگان ما در این پروژه به سرعت فعال شده و جلسات هیئت‌مدیره متبوع به صورت منظم و پویا برگزار شود تا عملیات تکمیل دو باب انبار باقی‌مانده این پروژه تا قبل از پایان سال 1398 به اتمام برسد و سپس به سرعت، دوربین‌های نظارتی و سیستم CCTV در این شرکت نصب شود.

حمیدرضا کیا منفرد با بیان این‌که سیاست هیئت‌مدیره فعلی شرکت، ایجاد نظام حکمرانی شرکتی ضمن افزایش نظارت‌ در تمام ارکان هلدینگ شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به همراه توسعه فعالیت‌ها در حوزه کسب‌وکار است، ادامه داد: با توجه به سهم حدود 85 درصدی بنادر در فرآیند واردات و صادرات کشور، شرکت انبارهای عمومی به دنبال افزایش حضور در بنادر جنوبی کشور و گسترش سهم بازار خود است و به همین دلیل قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر و آغاز پروژه‌های جدید در بندر امام‌خمینی(ره) را دارد.

بر اساس این گزارش، «سیامک حسنی» معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)، گفت: بر مبنای گزارش‌ها درباره افزایش حجم ورود کالا به بندر امام‌خمینی(ره) و همچنین بازدید صورت گرفته، در حال حاضر انبارهای این منطقه مملو از کالاهای اساسی است که این امر نویدبخش آینده خوب برای کسب‌وکار شرکت انبارهای عمومی ایران در این بندر است.

وی در ادامه از مذاکرات صاحبان کالا با معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به‌منظور انعقاد قرارداد اجاره بلندمدت انبارهای واقع در شرکت انبارهای عمومی بندر امام‌خمینی(ره) داد و افزود: با توجه به استقبال بازرگانان برای واردات کالاهای اساسی از طریق بندر امام‌خمینی(ره)، افزایش سرمایه‌گذاری در این منطقه دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی بوده و بر همین اساس، ما در پی افزایش حضور و گسترش سهم بازار خود در بنادر جنوبی کشور، به‌ویژه بندر امام‌خمینی(ره) هستیم.

همچنین در این نشست، «مجید رمضان‌پور» به عنوان جایگزین «جاسم عالمی نیسی» و عضو جدید هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) معرفی شد و همه حاضران برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون در مسئولیت جدید کردند.

گفتنی است؛ این هیئت با حضور در قطعه 7 اراضی پشتیبانی بندر امام‌خمینی(ره) با بررسی وضعیت کسب‌وکار در این بندر، از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در این منطقه و بندر امام‌خمینی(ره) بازدید به عمل آوردند.

شایان ذکر است؛ احداث شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) بر اساس یک قرارداد به صورت BOT به مدت 18 سال با اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در زمینی به مساحت حدود 5 هکتار در اراضی پشتیبانی بندر امام‌خمینی(ره) و ساخت چهار باب انبار 7500 مترمربعی صورت می‌گیرد که دو باب از این انبارها در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دو باب انبار دیگر به همراه ساختمان‌های اداری، فضای سبز و ... در حال احداث است.
















۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۹۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500