English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تصویب بودجه سال 1399 شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در هیئت‌مدیره

تصویب بودجه سال 1399 شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در هیئت‌مدیره
نشست هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به منظور بررسی گزارش عملکرد سال‌جاری و برنامه و بودجه سال 1399، با حضور اعضا و نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی، عملیات و امور گمرکی و توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی و مدیریت مستقل پروژه‌های توسعه‌ای برگزار و بودجه تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، جلسه هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با حضور «محمدرضا اسدی» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره، «عباس مجتهدزاده» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی، «اسماعیل خلیلی» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی، «حمیدرضا کیا منفرد» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت عملیات و امور گمرکی به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت‌ها و مدیریت‌های مستقل ستاد مرکزی به منظور بررسی گزارش عملکرد سال 1398 و برنامه و بودجه سال 1399 و تبادل نظر درباره آن، در روز گذشته (دوشنبه، 26 اسفند ماه 1398) برگزار شد.

«محمدرضا اسدی» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره در این نشست با اشاره به وضعیت عملکردی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت‌ها و شعب تابعه، گفت: با توجه به وضعیت تجارت خارجی کشور و سیاست‌های ارزی در سال 1398 که ارتباط مستقیم با رویه عملیاتی شرکت دارد، مجموعه شرکت انبارهای عمومی ایران توانسته است سهم بازار خود از عملیات واردات کشور را حفظ کند.

وی با اشاره به سهم حداکثری این شرکت در حوزه تبادلات بار هوایی، اظهار داشت: هدف‌گذاری هیئت‌مدیره شرکت در مسیر توسعه فعالیت‌ها و حضور در بنادر کشور در قالب یک برنامه استراتژی بلندمدت است؛ چراکه حدود 90 درصد تبادلات بارهای تجاری از مسیر بنادر جنوبی کشور صورت می‌پذیرد. بنابراین با کمک و همراهی تمامی اعضای هیئت‌مدیره شرکت و همچنین تلاش مضاعف و شبانه‌روزی همه همکاران در سال آتی باید بتوانیم با برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی صحیح و جاری ساختن انظباط مالی و کنترل هزینه‌ها، گام‌های موثری در اجرای سیاست‌های صندوق بازنشستگی و بالاخص جامعه بازنشستگان کشوری مبنی بر افزایش سودآوری داشته باشیم.

بنا بر این گزارش، «عباس مجتهدزاده» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی نیز با اشاره به فرآیند تدوین و بودجه‌ریزی در واحد برنامه‌ریزی این معاونت گفت: این فرآیند از اواسط آذر ماه سال‌جاری با برگزاری جلسات کارشناسی در شرکت مرکزی آغاز و با ابلاغ مبانی، مفروضات، روش اجرایی و جداول مربوطه به شرکت‌ها و شعب تابعه ادامه یافت.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی با اشاره به برگزاری جلسات دفاع از عملکرد 98 و برنامه‌وبودجه 99 شرکت‌های تابعه در نیمه دوم بهمن ماه سال‌جاری در ستاد مرکزی، افزود: بودجه یک ابزار کنترلی به‌منظور بررسی و پایش عملکرد مدیران‌عامل، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان شرکت‌ها و همچنین مدیران شعب است. البته در جلسات بودجه، شرایط حاکم بین‌المللی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشور به‌ویژه تحریم‌ها و امور گمرکی و بانکی مرتبط با صاحبان کالا مورد بررسی و پایش قرار گرفته و برآورد سوددهی شرکت‌ها و شعب تابعه در سال 1399 منطبق بر واقعیت‌ها و برنامه‌های هدف‌گذاری شده برای افزایش سودهی و خروج از کم‌بازدهی و یا زیان‌دهی آنان مدنظر ستاد مرکزی بوده است.

در ادامه جلسه «حمیدرضا کیا منفرد» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت عملیات و امور گمرکی نیز با تاکید بر لزوم همراهی و تسریع سهام‌دار اصلی شرکت (صندوق بازنشستگی کشوری) و هلدینگ آتیه‌صبا در بررسی و تصویب پروژه‌های سرمایه‌ای شرکت، گفت: در راستای افزایش بهره‌وری ناوگان عملیاتی و رعایت الزامات گمرکات اجرایی، نیازمند توسعه و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات عملیاتی و همچنین ساخت انبار در سال 1399 هستیم. چراکه بودجه‌ پروژه‌های سرمایه‌ای در سال 1399 در راستای برنامه‌ها و استراتژی‌های کلان شرکت مرکزی و افزایش تناژ عملیاتی در شرکت ها و شعب تابعه ترسیم شده است.

در همین راستا «اسماعیل خلیلی» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی با اشاره به برنامه‌های آن معاونت در راستای کنترل و مدیریت هزینه‌ها، اظهار داشت: هیئت‌مدیره بنا دارد تا سهم بازار شرکت انبارهای عمومی ایران با حضور در مناطق گمرکی جدید از جمله پایانه ریلی آستارا، بنادر جنوبی و همچنین بازاریابی و توسعه بازارها افزایش یابد.

گفتنی است؛ حاضران در این نشست نیز به بیان نظرها و پیشنهادهای خود درباره بودجه‌بندی، وضعیت عملکرد عملیاتی، پروژه‌های سرمایه‌ای، توسعه کسب‌وکار، بازاریابی، منابع‌انسانی و عملکرد مالی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران پرداختند.







۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۷:۳۰
تعداد کلیک: ۱,۴۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500