English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید وزیر گمرکات چین و هیئت همراه از گمرک و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب

بازدید وزیر گمرکات چین و هیئت همراه از گمرک و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، وزیر گمرکات کشور جمهوری خلق چین به همراه هیئت همراه از گمرک و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب تهران دیدن کردند.

محمدرضا اسدی، مدیرگمرک غرب تهران به همراه بهزاد شیری، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران در دیدار هیئت عالی‌رتبه گمرک چین از این گمرک با بیان این‌که بهترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان به تجار و بازرگانان در گمرک غرب تهران ارایه می‌شود، گفت: تمام عملیات گمرکی در گمرک غرب تهران بر اساس سیستم‌های الکترونیکی و در بستر گمرک دیجیتال انجام می‌شود به طوری که صاحبان کالا می‌توانند از محل کار یا منزل خود اظهارنامه را به شیوه الکترونیکی ارایه و از این طریق صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه و وقت خود به عمل آورند. 

وی یادآورد شد: اکثر برنامه‌های تحت وب گمرک غرب تهران اجرایی شده و این گمرک پایلوت نرم‌افزارهای نوین گمرکی است و تمام استانداردهای بین‌المللی از جمله رویه های توصیه شده در کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در آن رعایت و اجرا می‌شود.

اسدی ضمن تشریح مراحل مختلف فرآیند ترخیص کالا در رویه واردات برای هیئت گمرکی چین، آنان را از نزدیک با این مراحل آشنا کرد و از اتصال گمرک غرب تهران به شبکه راه‌آهن به عنوان یک امتیاز ویژه در راستای ایجاد سرعت و کاهش هزینه حمل‌ونقل برای واحدهای تولیدی یاد کرد. مدیرگمرک غرب تهران تصریح کرد که در حال حاضر 700 کارخانه تولیدی از خدمات این گمرک بهره‌مند هستند.

در ادامه این بازدید «یو گوانگ‌جو» وزیر گمرکات چین و دیگر مقامات همراه وی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و گفت‌وگو با رییس‌کل و سایر مسئولان گمرک ایران، پیشرفت‌های حاصله در ارایه خدمات الکترونیکی به صاحبان کالا در گمرک ایران را ستودند و ابراز امیدواری کردند که همکاری‌های گمرکی دو کشور در آینده از جمله در زمینه‌های فنی و آموزشی توسعه یابد.



  
   
   
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶
تعداد کلیک: ۲,۲۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500