English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

90 دقیقه آتش، دود و اضطراب فرو نشست؛ عملیات شبانه آتش‌نشانان شرکت بازرگان برای مهار آتش‌سوزی در پارکینگ گمرک

90 دقیقه آتش، دود و اضطراب فرو نشست؛ عملیات  شبانه آتش‌نشانان شرکت بازرگان برای مهار آتش‌سوزی در پارکینگ گمرک
عملیات شبانگاهی و به‌موقع آتش‌نشان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بازرگان در مهار آتش‌سوزی 15 دستگاه خودرو در محوطه گمرک بازرگان باعث جلوگیری از میلیاردها ریال خسارت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگان، ساعت 4 و 6 دقیقه بامداد 14 شهریور ماه 1394، «احسان حسن‌نژاد» نگهبان انبار شماره 10 شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بازرگان متوجه بلند شدن دود از پارکینگ تعاونی مصرف گمرک که در مجاورت این انبار قرار گرفته، شد و به سرعت با استفاده از بی‌سیم پرسنل آتش‌نشانی شرکت و «رضا محمدزاده» مسئول شیفت مربوطه را در جریان اتفاق پیش آمده گذاشت.

پرسنل آتش‌نشانی بی‌درنگ به محل حادثه مراجعه و اقدام با اطفای حریق می‌کنند که متأسفانه پارک نادرست سواری‌ها و عدم امکان دسترسی آتش‌نشانان به مرکز حریق، باعث سرایت دامنه حریق به سایر سواری‌های ون پارک شده در پارکینگ شد. همچنین امکان عملیات سریع از پرسنل آتش‌نشانی شرکت سلب شد. 

در این حین، با توجه به شدت و گسترش دامنه حریق و به دلیل توقف بیش از 200 دستگاه سواری ون خارجی و بیش از یکصد دستگاه کامیون در پارکینگ مزبور از آتش نشانی شهرداری بازرگان و شهرداری ماکو نیز برای پشتیبانی عملیات استمداد می‌گردد.

در همین راستا با هماهنگی صورت گرفته از سوی مسئول شیفت انتظامات، از هر پست یک نفر نگهبان برای کمک و یاری به پرسنل آتش‌نشانی به محل اعزام و در نهایت موفق به کنترل حریق شدند. سپس برای جلوگیری از خسارت کم‌تر و اشاعه دامنه حریق، شیشه تعدادی از خودروهای پارک شده در مجاورت سواری‌هایی که دچار حریق شده بودند را شکسته و آن‌ها را به محل امن هدایت کردند.

گفتنی است؛ گزارش آتش‌سوزی رأس ساعت 4 و 37 دقیقه بامداد برابر تماس تلفنی به معاون عملیات و سرپرست حراست شرکت انبارهای عمومی بازرگان اطلاع‌رسانی و وی در ساعت 5 و 10 دقیقه در محل حاضر و در حین مراجعه نیز تمهیدات و توصیه‌های لازم از قبیل دعوت از سایر پرسنل غیر شیفت آتش‌نشانی و رانندگان ماشین‌آلات تخلیه و بارگیری را برای استفاده در مواقع لزوم نیز صورت داد.

در نهایت حدود ساعت 5 و 30 دقیقه آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شد. در اثر این سانحه تعداد 15 دستگاه سواری ون دچار حریق شد که 9 دستگاه به صورت کامل و تعداد شش دستگاه نیز حدود 40 الی 50 درصد صدمه دیدند.

شایان ذکر است، «رضا محمدزاده» مسئول شیفت و «هادی جوادی» نگهبان، دو نفر از پرسنل این شرکت در حین اطفای حریق به علت دود شدید و استنشاق آن دچار مشکل تنفسی شدند که بلافاصله از سوی فوریت‌های پزشکی 115 به بیمارستان اعزام و تحت نظر قرار گرفتند و بعد از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین بعد از اطفای کامل حریق و تخلیه محل حادثه و ترک محل توسط سایر آتش‌نشانان، پرسنل آتش‌نشانی شرکت کماکان در محل حادثه حضور داشتند تا در صورت شعله‌ور شدن آتش، دوباره برای مهار آن اقدام لازم را انجام دهند.

بنا بر این گزارش، با توجه به این‌که محموله اغلب سواری‌های پارک شده کیسه‌های حاوی چای خشک و کشمش بود، آتش چند بار نیز در حال اشتعال بود که به‌وسیله همکاران آتش‌نشانی مهار شد. 

بر اساس نظریه همکاران آتش‌نشانی، علت حریق احتمالاً اتصالی سیم‌کشی یکی از سواری‌ها اعلام شده و نتیجه نهایی پس از دعوت کارشناسان رسمی از استان بررسی مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛ «شاهین علیزاده» فرماندار ماکو در مصاحبه با رسانه‌های جمعی اعلام کرد که این حادثه با تلاش کارکنان آتش‌نشانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بازرگان مهار شده است.

   
    
    
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۷:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۳۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500