English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهدی ذوقی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران: شرکت انبارهای عمومی با تغییر ساز و کارهای اجرایی به سوی انبارداری نوین و تخصص گرایی رفته است

مهدی ذوقی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران: شرکت انبارهای عمومی با تغییر ساز و کارهای اجرایی به سوی انبارداری نوین و تخصص گرایی رفته است
نشست شورای معاونان و مدیران ستاد مرکزی و شرکت های تابعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با رویکرد بررسی عملکرد شرکت ها و شعب تابعه در سالن کنفرانس ستاد مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، نشست شورای معاونین و مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت تابعه با حضور «مهدی ذوقی» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «علی‌رضا کاشف زاده» عضو هیات مدیره و عضو هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «محمدرضا زارعلی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی، «مقصود صدری» معاون عملیات و امور گمرکی، «مهدی بلوطی» مدیر بازرسی، سرپرست مدیریت حراست و برخی مدیران ارشد ستاد مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. 

در این نشست مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن پایش و بررسی عملکرد شرکت‌ها و شعب تابعه به رشد بیش از دوبرابری سود در شرکت انبارهای عمومی اشاره کرد و گفت: درسال گذشته نیز مجموع سود شرکت های امام خمینی(ره) و غرب بیش از 62 درصد پرتفوی سود کل مجموعه بوده است که هم‌اکنون مدیران آن ها به عنوان خادم در شرکت انبارهای عمومی ایران انجام وظیفه می نمایند.  

دکتر ذوقی با اشاره به  توجه ضرورت و اهمیت کد پاسخ سریع ( QR-code ) در فرآیند صدور الکترونیکی قبض انبار افزود: QR-code در راستای شفافیت و ثبت و ضبط بارنویسی هوشمند و سیستمی کالا و گامی مهم برای تغییر ساز و کارهای اجرایی به سمت انبارداری نوین می‌باشد که به‌زودی سایر قابلیت‌های مورد نظر ذینفعان و مشتریان نیز (مثل ردیابی الکترونیکی کالا و...) حول همین محور، به مجموعه خدمات لجستیکی شرکت اضافه خواهند شد.

ایشان با تاکید بر اجرا و پیاده سازی نظام کنترل کیفیت (QC) در تمامی شرکت های تابعه انبارهای عمومی بیان داشت: باتوجه به ماده 25 و 26 قانون امور گمرکی مسئولیت نگهداری کالا به صورت سختگیرانه به عهده مرجع تحویل گیرنده می‌باشد لذا شرکت باید ماهیت کالا را به استناد شواهد متقن (نظیرSDS ، توضیحات بسته‌بندی، تعرفه HS و...) تشخیص داده و شرایط نگهداری آن را فراهم نماید. 

وی افزود: رعایت اسلوب کیفی انبارداری و ممیزی مداوم آن در چهارچوب چرخه بهبود مستمر، امری ناگزیر است که با دانش فنی واحد HSE و پرسنل عملیات شرکت‌ها، پیشرفت مطلوبی در جهت استقرار آن داشته‌ایم ولیکن انتظار می‌رود که تمامی شرکت‌ها و شعب در ظرف ماه جاری، فرآیند تفکیک و بازرسی صددرصدی کالاهای ورودی را برای تفکیک کالاهای خاص ( دمادار، خطرناک، VIC و ...) و عمومی و تطبیق صحیح با سرفصل های تعرفه ای، به طور دقیق و سریع پیاده سازی نمایند.

در ادامه این نشست نایب رییس هیات مدیره به مطالعه استانداردها و رویکردهای نوین بین المللی برای تفکیک کالاهای ورودی تاکید نمود و بیان داشت: اکثر کارگوی ورودی در ادبیات لجستیکی، کالای خاص هستند که می بایست در تفکیک کالا چه از لحاظ ماهیت، چه از لحاظ حجم اشغالی، مورد نظر و دقت قرار گیرند.

ایشان افزود: شرکت ها در کمترین زمان ممکن و بدون فوت وقت به انجام روال اداری تامین تجهیزات عملیاتی بالاخص لیفتراک و جرثقیل اقدام نموده و با توجه به رویکرد هیات مدیره شرکت در خصوص تامین سریع ماشین آلات درنگ ننمایند.

دکتر ذوقی ضمن تاکید بر فساد ستیزی و تخصص‌گرایی در بین مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه و گسترش همدلی و ایجاد محیطی مناسب برای کار جهادگونه در حفظ امانتی که سهامداران و بازنشستگان به ما سپرده‌اند، گفت: حاشیه سازی و تخریب همواره بوده است اما نباید لحظه‌ای متوجه و سرگرم آن شد بلکه باید با توان بیشتر و روحیه انقلابی کار را به صورت جهادی پیش برد چرا که مقام معظم رهبری فرمودند ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند هرجا از انقلاب‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم. این نکته بسیار مهمی است که دغدغه جدی معظم له نیز می باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وظیفه شرعی و سازمانی ما در قبال بازنشستگان معزز کشوری افزود: نباید به رکوردهای درآمدی و موفقیت‌های امروز اکتفا کرد و به آن راضی شد بلکه باید دانست که بیش از یک و نیم میلیون بازنشسته در کشور هستند که اولا دعاگوی خادمین خود هستند و ثانیا ما را به عنوان سفیران کار و تلاش و خدمت می شناسند و توقع اقدامات ایثارگونه دارند که بجا نیز هست. همچنین دولت آیت الله رییسی ریاست محترم جمهور، مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر مرتضوی و مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی جناب آقای ترکی نیز دغدغه همین نگاه و رویکرد را دارند.

در پایان این نشست ضمن تشکر از زحمات همه پرسنل در جهت تحقق اهداف سازمان بازنشستگی کل کشور و بازنشستگان معزز، بر تمام توان پرسنل برای درآمدزایی در چهارچوب قانون و تکریم ارباب رجوع و نیز نشنیدن و تعمیم ندادن حرف‌هایی که مانع پیشرفت و حرکت این قطار به سرمنزل مقصود می‌گردد تاکید نمودند.


 
 
 



۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۶
تعداد کلیک: ۵۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500