English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اجرایی شدن فرایند ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گمرک غرب و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکى غرب

اجرایی شدن فرایند ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گمرک غرب و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکى غرب
آیین رونمایی از اجرای فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه‌ جامع گمرکی در گمرک غرب تهران امروز پنج شنبه (22 دیماه 1401) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، آیین رونمایی از اجرای فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه‌ جامع گمرکی با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصادی و امور دارایی، «محمد رضوانی فر» معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، « طاهره هامون نورد» مدیرکل گمرک غرب تهران، «حمید نجات بخش» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب و برخی معاونان وزارت اقتصاد و مدیران ارشدگمرکی و مدیران ارشد شرکت انبارهای عمومی غرب در محل گمرک غرب تهران برگزار شد.

با راه‌اندازی این سامانه‌ها عمده کارهای گمرکی به جای ابلاغ کاغذی از طریق سیستمی به صاحبان کالا و صاحبان کارت‌‌‌‌‌های بازرگانی ابلاغ خواهد شد.

در ابتدای این مراسم رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ضمن خیر مقدم به جناب آقای خاندوزی و تمامی مهمانان حاضر در این مراسم و همچنین تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (ا(سلام الله علیها) گفت: از هوشمندی و تدبیر جناب آقای خاندوزی بابت انتخاب مکان این مراسم در گمرک غرب تهران به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین به دلیل وجود بانوان مدیر موفق در این مجموعه علی الخصوص سرکار خانم هامون نورد و مدیریت عالی ایشان، که بهترین گمرکات کل کشور از نظر شاخص های ارزیابی مربوطه شناخته شده است قدردانى می نمایم و امیدوارم توفیق مدیریتی زنان در جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی برای تمامی زنان جهان باشد.

ایشان با اشاره به شروع فعالیت گمرک غرب تهران و اقدامات صورت گرفته در سال جاری افزود: در گمرک غرب تهران حدود 900 میلیون دلار صادرات کالا انجام شده که 31 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد کرده است. از طرف دیگر 480 میلیون دلار واردات کالا در قالب 8000 اظهارنامه انجام شده است لذا سال جاری یکی از موفق ترین سال های فعالیت گمرک غرب تهران بوده است.
معاون وزیر اقتصاد گفت: امسال حدود 54 هزار مطالبه نامه در گمرکات صادر شده، اگر این عملیات به صورت دستی و سنتی انجام شود قطعا با خطای انسانی مواجه شده و فرایند مذکور بسیار زمان بر است.

رضوانی فر ادامه داد: از این پس ابلاغ های مربوط به مطالبه نامه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. امسال 19 همت مطالبه نامه صادر شده که 4 همت آن وصول شده است‌. در سال جاری همچنین حدود 1400 میلیارد تومان شناسه پرداخت دریافت شده است.

مدیر کل گمرک ایران خطاب به وزیر اقتصاد از همکاری خوب شرکت انبارهای عمومی غرب با گمرک مستقر در منطقه خبر داد و از آقای نجات بخش مدیر عامل این شرکت و تمام همکاران زحمت کش ایشان قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم وزیر اقتصاد نیز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز زن به نقش آفرینی زنان این مرز و بوم در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید از زنان موفق که هم در نقش مادری و هم در صحنه اجتماعی و اقتصادی این کشور تحول آفرین بوده اند الگویی برای نوجوانان و جوانان به وجود آورده و امیدوارم بازدید امروز از یکی از مهم‌ترین گمرکات پایتخت که با حضور سرکار خانم هامون نورد به نحو شایسته مدیریت میشود، به یکی از الگوهای مدیریتی زنان در نظام اداری جمهوری اسلامی تبدیل شود.

وزیر اقتصاد گفت: از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم در راستای طرح‌تحول گمرک ایران، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: نخ تسبیح تحولات ،کلیدواژه تسهیل تولید است. تسهیل فعالیت مولد اقتصادی کلیدواژه مشترک و دغدغه کار آفرینان اقتصادی و تولیدکنندگان است. باید به جایی برسیم که بدون نیاز به پیچ و خم‌های منزجر کننده اداری به سمت محیطی از کسب و کار برویم که اجرا کننده عملی فرمایشات رهبر انقلاب باشد.

در ادامه سید احسان خاندوزی با اشاره به کثرت بخشنامه های حوزه تجارت کشور بیان کرد: رفع این مشکل از مسائلی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی از رییس کل گمرک خواست ظرف یک هفته گزارشی از ابتدای امسال تا دی ماه از بخشنامه های غافلگیرانه تهیه کند تا در جلسه هیات دولت مطرح کرده و برای آن چاره اندیشی شود.

گفتنی است؛ در این بازدید عنوان شد که ۹۲ درصد از بخشنامه‌ها مستقیماً مربوط به وزارت اقتصاد نیست که درخواست و نامه نگاری شده تا در مدت ۷ روز به استعلام‌ها پاسخ داده شود. 

در پایان این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایى ضمن گفتگو با حمید نجات بخش مدیر عامل شرکت انبارهای عمومى و خدمات گمرکى غرب از ایشان و همکاران زحمتکش این شرکت تشکر نمود.

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکى غرب نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مقام عالى وزارت امور اقتصادى و دارایى و همچنین قدردانى از محبت و توجه معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک جمهورى اسلامی ایران به جهت انتخاب این گمرک و این شرکت براى آیین اجرایی فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و بازدید از شرکت انبارهای عمومی غرب و ظرفیت های این شرکت، خیر مقدم مهدی ذوقی مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را تقدیم و از برخى از فعالیت هاى شرکت انبارهای عمومی در سراسر کشور و همچنین فعالیت هاى مناسب شرکت انبارهاى عمومی و خدمات گمرکی غرب با ایشان به گفت وگو پرداخت.


 
۲۲ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۳۷
تعداد کلیک: ۳۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500