English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حذف تعرفه های درمانی بیمه تکمیلی، گامی دیگر در تکریم سرمایه انسانی شرکت

حذف تعرفه های درمانی بیمه تکمیلی، گامی دیگر در تکریم سرمایه انسانی شرکت
به گزارش روابط عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران پیرو قرارداد جدید این شرکت با بیمه ملت، مصاحبه ای با معاون محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی به منظور شفافیت هرچه بیشتر در شکل‌گیری مشارکت راهبردی و تعاملات سازنده با شرکت بیمه ملت صورت گرفته است.

این مصاحبه به شرح زیر می‌باشد:

_با توجه به تاکیدات صندوق بازنشستگی و شرکت آتیه صبا، به عنوان سهامداران اصلی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و تعیین کننده سیاست ها و راهبردهای اساسی، اقدامات آن شرکت در خصوص استفاده از ظرفیت هم افزایی درون‌گروهی در حوزه بیمه چه بوده است؟

به نام خدا؛ عرض سلام و احترام خدمت جنابعالی و همه همکاران محترم و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا..، پیرو زحمات تیم مدیریتی قبلی، مذاکرات با شرکت های بیمه انجام و شرایط بیمه های مختلف احصاء شد. با توجه به منویات مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل محترم شرکت آتیه صبا، مبنی بر استفاده از ظرفیت هم افزایی درون گروهی، مذاکرات تکمیلی با شرکت بیمه ملت توسط تیم فعلی مدیریتی پیگیری و انجام شد. لازم به توضیح است از جمله فعالیت های اصلی این شرکت که حجم گردش مالی 4000 میلیارد ریالی دارد، مربوط به قراردادهای بیمه در حوزه ارائه خدمات به صاحبان کالا می باشد. پس از احصا راهکارهای عملیاتی برای مشارکت راهبردی دوجانبه، با عنایت خداوند متعال، استعانت معصومین(ع) و شهدائ عزیز انعقاد قرارداد با شرکت هم گروه بیمه ملت محقق گردید.

_با توجه به انعقاد قرارداد با شرکت بیمه ملت، تعاملات آن شرکت به چه نحو بوده است؟ 

بدیهی  است در بدو همکاری با شرکت ها و حتی اشخاص حقیقی، اختلافاتی بر نحوه اجرای برخی از مفاد قرارداد و توافقات اولیه به وجود می آید. به دلیل آنکه شرکت بیمه ملت و این شرکت هر دو زیرمجموعه وزارت کار  و صندوق بازنشستگی کشوری می باشند، به حمدا.. با رویکردی تعاملی، جلسات مختلفی در سطح مدیران عامل و اعضای هیات مدیره دو مجموعه برگزار شد که به نزدیکی هر چه بیشتر دیدگاه ها و نظرات طرفین در اجرای قرارداد منجر گردید. لازم به ذکر است در شکل‌گیری این توافق  و مشارکت راهبردی علاوه بر حمایت های بی دریغ مدیران ارشد صندوق بازنشستگی و هلدینگ محترم آتیه صبا؛ رویکرد تعاملی مناسب مدیرعامل محترم و مدیران و کارشناسان شرکت بیمه ملت نیز نقش بسزایی داشته که صمیمانه از همگی قدردانی می شود. 

_تفاوت قرارداد بیمه ملت با قرارداد سایر بیمه ها در سنوات گذشته چه بوده است؟

در سنوات گذشته تمامی قراردادهای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت های تابعه، با شرکت بیمه گر به صورت واحد و متمرکز با شرکت ایران منعقد می گردید. قراردادهای متمرکز چندین چالش برای شرکت ایران و شرکت‌های تابعه در پی داشت که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.بر اساس اصل تفکیک شخصیت، شرکت های تابعه هر کدام دارای شخصیت حقوقی مجزایی از شرکت ایران هستند. لذا انعقاد تجمیعی قرارداد، نقض این اصل مهم در رویه های مالی است که خوشبختانه در قرارداد اخیر، این اصل رعایت شده و هر شرکت به صورت مجزا ولی با شرایط قراردادی یکسان جهت حداکثرسازی منافع گروه، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نموده است.
2.نحوه انعقاد قراردادهای قبلی تبعات مالی و مالیاتی برای شرکت در پی داشت که می توان به برگ مطالبه مالیات 445 میلیارد ریالی برای سال 1399 که در گزارش حسابرسی نیز قید شده است اشاره داشت. تداوم آن روند، تبعات بسیار سنگین تری در سال های 1400 و به بعد داشت که با تغییرات صورت گرفته در قرارداد جدید، این موضوع حل و فصل خواهد شد. 
3.با توجه به رویکرد توسعه‌ای شرکت و هدف گذاری برای افزایش نقش آفرینی در گمرکات، در کنار افزایش نرخ کالاهای موجود در انبارهای شرکت، موجب شده بود ریسک شرکت از منظر پوشش بیمه ای افزایش یابد. در قراردادهای قبلی میزان پوشش بیمه 1000 میلیارد ریال بود که بدون افزایش نرخ حق بیمه پوشش فوق به 7000 میلیارد ریال در قرارداد جدید افزایش یافته است. بدیهی است آثار فوق بسیار با اهمیت بوده و موجب مدیریت ریسک این شرکت می شود. 

_با توجه به نارضایتی های ایجاد شده در حوزه درمان، چه اقداماتی برای رفع آن انجام شده است؟

همانگونه که قبلا عرض نمودم در ابتدای قرارداد، رسیدن به یک زبان مشترک برای ارایه مستندات توسط بیمه شده و اخذ مستندات توسط بیمه گر مشکلاتی وجود داشت که بحمدا... این موضوع به مرور حل و فصل شده است. همچنین همواره در سنوات گذشته مابین تعرفه های نظام پزشکی و پرداختی افراد در مراکز درمانی اختلافاتی وجود داشته است. متاسفانه در سال جاری اختلافات میان تعرفه ها و مبالغ پرداختی در مراکز درمانی در بعضی از حوزه ها به چندین برابر هم رسیده است. از آنجا که رویه شرکت های بیمه گر برای جبران هزینه ها تعرفه های استاندارد نظام پزشکی است، عمده نارضایتی ها در این خصوص بوده است. با عنایت به جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده با شرکت بیمه ملت در خصوص قرارداد بیمه تکمیل درمان در سطح مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، با عنایت خداوند متعال، استعانت معصومین(ع) و شهدا عزیز مقرر شد شرکت بیمه گر پرداخت کلیه هزینه های پرسنل محترم را  در خصوص خسارات وارده حوزه درمان(به استثنای حوزه دندانپزشکی)، بدون لحاظ تعرفه، محاسبه و پرداخت نماید.

امید است تغییرات ایجاد شده، رضایت بیشتر همکاران را فراهم نماید و با  تلاش و کوشش کلیه همکاران معزز شاهد پیشرفت و بالندگی روزافزون مجموعه معظم انبارهای عمومی و خدمات گمرکی باشیم. 

۸ مرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۷
تعداد کلیک: ۶۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500