English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دکتر ابیانه نظری در همایش رشد تولید و توسعه تجارت خارجی: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در 57 نقطه گمرکی در حال ارائه خدمات لجستیکی به تجار و صاحبان کالا است

دکتر ابیانه نظری در همایش رشد تولید و توسعه تجارت خارجی: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در 57 نقطه گمرکی در حال ارائه خدمات لجستیکی به تجار و صاحبان کالا است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شعبه سمنان همایش رشد تولید و توسعه تجارت خارجی در استان سمنان با رویکرد رفع موانع و تسهیل در رویه های واردات و صادرات کالا به میزبانی شعبه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی سمنان برگزار گردید .

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سمنان، «سید محمد رضا هاشمی» استاندار سمنان، «محمد رضوانی فر» معاون وزیر و رئیس کل گمرک ج . ا .ا، «امید حسین ابیانه نظری» عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، «مرتضی حاجیان نژاد» مدیرکل گمرک استان سمنان، «مهندس میرزایی» و «مصطفی سلیمی» سرپرست شرکت انبارهای عمومی تهران روز چهارشنبه (6 دی‌ماه 1402) در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار گردید .

ایزدیان مدیر مجموعه انبارهای عمومی شعبه سمنان ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر ضمن مقایسه اجمالی اختلاف تعرفه‌های سازمان بنادر با انبارهای عمومی با اشاره به سخنان وزیر محترم مسکن، راه و شهر سازی در همایش توسعه دریامحور به بیان عملکرد انبارهای عمومی سمنان و بازاریابی این شعبه و نتایج حاصل شده از آن پرداخت.

 در ادامه این مراسم مدیرکل گمرک استان سمنان گزارشی از واردات کالا به ارزش 177.605.000 دلار و صادرات کالا به ارزش 105.884.661 دلار در 9 ماهه سال 1402 ارائه نموده و اظهار داشت: هدف بنده و همکارانم در گمرک استان، تسهیل در رویه‌های گمرکی و مساعدت به شما عزیزان می‌باشد .

سپس اصغر جمعه ای نائب رئیس اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن سمنان ، رستم سعدالهی رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان و اعتماد رضایی مدیرعامل گروه صنعتی آریا مسائلی در خصوص عدم تمدید بخش‌نامه ترخیص 90 درصدی کالا، تخصیص ارز، کار با سامانه‌های گمرکی و افزایش 4 برابری هزینه‌های سازمان بنادر و دریانوردی را عنوان نمودند. .

در ادامه این نشست، دکتر ابیانه نظری با اشاره به عام المنفعه بودن شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و حضور در 57 نقطه از کشور با بهره‌گیری از 11 شرکت و46 شعبه و بیش از 2000 پرسنل، اظهار داشت: در راستای سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان سهامدار اصلی این شرکت، حضور در اکثر نقاط گمرکی در جهت توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات لجستیکی موجب کسب رضایت گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است. 

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در راستای اقدامات توسعه‌ای، نوسازی ناوگان و اصلاح ساختار شرکت عزم خود را جزم کرده و با یاری خداوند و همکاری تمامی پرسنل قدم های مثبتی برداشته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه استان سمنان نیز درادامه بیان نمود: تحریم‌ها نباید مانع پیشرفت و توسعه اقتصاد خارجی کشورمان باشد لذا همکاری و تعامل مناسب تمامی دستگاه‌ها بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز خواستار افزایش تعامل شرکت با گمرک استان شد و افزود: صادرات استان در نه ماهه امسال به حدود ۲۶۰ هزارو شصت تن کالا به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار با بیش از ۱۶ درصد افزایش از نظر وزنی و بیش از ۱۷ درصد افزایش از نظر ارزش رسیده است. 

در ادامه محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران بیان داشت: واردات خودرو‌های سواری نو طبق قانون از اواخر پارسال اجرایی شده و از اوایل امسال هم حدود چهار هزار و ۳۸۶ دستگاه به ارزش ۸۶ میلیون دلار از گمرک ترخیص شده است .

وی افزود : لایحه دو فوریتی واردات خودرو‌های کارکرده هم در مجلس تصویب و آیین نامه اجرایی آن تنظیم شده است ، اما هنوز آیین نامه اجرایی، نهایی و به گمرک ابلاغ نشده است. بنابراین خودرو‌های کارکرده یا خودرو‌های دست دوم نیز وارد نگردیده است . 

در پایان این مراسم رییس کل گمرک ایران با اشاره به افزایش هفت درصدی حجم تجارت خارجی کشور در نه ماهه امسال گفت: حجم تجارت خارجی کشور در نه ماهه امسال به صد و دوازده و نیم میلیارد دلار رسیده است .

گفتنی است: قبل از شروع این همایش سرپرست شرکت انبارهای عمومی ایران به همراه معاون محترم وزیر و رئیس کل گمرک ایران با حضور در مقبره شهید گمنام در استانداری سمنان به مقام شامخ شهداء ادای احترام نمودند .

 



  

۷ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۴۵
تعداد کلیک: ۴۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500