English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهندس آذروش در بازدید از شرکت غرب: زمان‌بندی اجرای طرح‌ها باید جزو اولویت‌های اصلی تمامی فعالیت‌ها باشد

مهندس آذروش در بازدید از شرکت غرب: زمان‌بندی اجرای طرح‌ها باید جزو اولویت‌های اصلی تمامی فعالیت‌ها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مهندس «ولی آذروش» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت به همراه معاونان ستاد مرکزی شرکت با حضور در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب از محوطه انبارها، هانگارها، حریم ریل راه‌آهن، بخش‌های اداری و صدور بیجک و قبض انبار، ایستگاه آتش‌نشانی و تعمیرگاه، بازدید و نشست مشترکی با مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت برگزار کرد.

مهندس آذروش در این نشست ضمن ابراز خشنودی برای حضور در بین کارکنان زحمت‌کش شرکت غرب، گفت: خوشبختانه در این شرکت یک حرکت منسجم با گمرک جمهوری اسلامی ایران رخ داده و موجبات خدمت‌گزاری به مردم فراهم شده که بسیار ارزشمند است. به تعبیر دیگر، این گمرک و این شرکت که هم‌اکنون بزرگ‌ترین پایانه صادراتی داخل کشور نیز به‌شمار می‌روند، با تعامل و همکاری یکدیگر به منویات مقام معظم رهبری برای نام‌گذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، جامه عمل پوشاندند.

وی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات مناسب در این شرکت برای کسانی که به استقلال کشور خدمت می‌کنند، افزود: من فکر می‌کنم که سرآمد همه کارها، رفع مشکلات اقتصادی و افزایش استقلال کشور است که خوشبختانه این کارها در مجموعه شرکت و گمرک غرب تهران اتفاق افتاده است. به همین دلیل از زحمات همه همکاران، مدیران و تک به تک کارگران زحمت‌کش که شبانه‌روزی خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم؛ چراکه همه ما مدیون و مرهون زحمات کارگران هستیم.

مهندس آذروش در ادامه ضمن تایید سیاست‌های دکتر کرباسیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس‌کل گمرکات کشور، تاکید کرد: حضور دکتر کرباسیان در گمرکات همواره منشا تحولات خوب و خیر بوده است و الحمدا... در پی تصمیم ایشان مبنی بر بازگشایی گمرک غرب، امروز شاهد عملیاتی شدن این منطقه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های صادراتی و حتی وارداتی داخلی کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر تسریع آغار بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در شرف راه‌اندازی شرکت غرب، گفت: چرخه و سیکل ترکیبی حمل‌ونقل اثرات خوبی برای شرکت دارد و در مسیر اجرایی کردن ترمینال کانتینری که به زودی عملیاتی می‌شود، کارهای خوبی انجام گرفته و مقدمات کار فراهم شده است؛ اما تاکید می‌کنم که ضمن حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذار، مدت زمان شش ماه برای راه‌اندازی این طرح طولانی است و زمان انتظار باید به حداقل برسد تا منجر به افزایش راندمان و افزایش درآمد شود. بنابراین لازم است برای این کار، یک برنامه زمان‌بندی صورت گیرد.

وی ضمن تصریح و تاکید بر مقوله زمان‌بندی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تمامی فعالیت‌ها، افزود: موضوع زمان‌بندی باید در چارچوب قراردادها با پیمان‌کاران لحاظ شود تا بتوانیم با استفاده از CPM، پیشرفت پروژه‌ها و کارایی طرح‌ها را بسنجیم. همچنین باید در موضوعات کاری شرکت، مشکلات مربوط به سامانه نرم‌افزاری را برطرف کنیم و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران، به سمت مکانیزه شدن و هوشمندسازی حرکت کند. از دیگر سو، خطاب به همکاران ستاد تاکید کرده‌ام که بحث حمل‌ونقل نیز باید به صورت متمرکز پیگیری شود؛ چراکه می‌تواند آثار بسیار پر برکتی برای شرکت و روند افزایش درآمدها داشته باشد.

مهندس آذروش در ادامه با اشاره به اولویت‌های شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی غرب مبنی بر توسعه کسب‌وکار در گمرکات از جمله گمرکات باشماق و پرویزخان، گفت: حضور ما در گمرکات جدید به عنوان یک مجموعه امین در کنار گمرک می‌تواند از حجم بسیاری از قانون‌گریزی‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین ما باید به صورت جدی در این موضوع حضور پیدا کنیم. همچنین باید افزایش حجم عملیات غیرگمرکی را نیز با هدف افزایش سودآوری شرکت غرب، به صورت جدی دنبال کرده و در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه نیز فعال شویم.

نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر اینکه مجموعه شرکت انبارهای عمومی ایران و گمرک جمهوری اسلامی، اعضای یک خانواده هستند، ادامه داد: اصلی‌ترین تاکید من از روز نخست قبول مسئولیت در شرکت، بحث اخلاق‌مداری، ادب‌محوری، مشتری‌مداری و مشتری‌محوری بوده است؛ چراکه الویت ما باید جلب و جذب نظرات و رضایت‌مندی مشتری و ارباب‌رجوع باشد. 

وی با ضروری دانستن اصلاح وضعیت موجود در شرکت انبارهای عمومی غرب افزود: درست است که ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی به دنبال افزایش سود هستیم و برخی از شعب ما زیان‌ده هستند، اما هرگز نبایستی اصل مشتری‌مداری فراموش شود. مثلاً می‌توان با بهبود محوطه‌سازی، شرایط مناسب‌تری برای عبور و مرور صاحبان کالا و رانندگان فراهم نمود و یا این اعتماد را ایجاد کرد که کالای امانت‌سپاری شده به هیچ وجه زیر برف و باران قرار نمی‌گیرد. لذا معتقدم باید به سرعت برای کالاها انبار بسازیم و اگر این امکان وجود ندارد، بایستی سرمایه‌گذار جذب نماییم که به لطف خدا روند مراجعه سرمایه‌گذاران به شرکت برای مشارکت در پروژه‌ها مناسب و رضایت‌بخش است.

مهندس آذروش در ادامه با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی ترمینال کانتینری شرکت غرب، اضافه کرد: در این شرکت 22 هزار مترمربع به همراه اراضی‌ در اختیار شرکت پیمان‌کار «بر و بحر» قرار گرفته، می‌تواند زمینه و بستر ارتباطات ریلی شرکت را برقرار کند که بسیار ارزشمند است. خوشبختانه در جلسه‌ای که با مهندس «پورسیدآقایی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی داشتیم، ایشان هم تاکید بر این مورد داشتند. بنابراین بستر بسیار مناسبی در ورود و خروج کالا، صادرات و واردات به وجود آمده و از همگان می‌خواهم که این بحث‌ها با جدیت دنبال و پیگیری شود تا همه ما به عنوان بازوهای نظام جمهوری اسلامی، یک هدف که خدمت صادقانه در راستای رضایت خدا به مردم است را به نحو احسن دنبال کنیم. 

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن تاکید مجدد بر ضرورت برنامه‌ریزی به صورت منسجم و هدف‌مند برای شرکت، گفت: سودآوری مجموعه شرکت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با حضور دکتر اسلامیان و دکتر نیک‌کار در این مجموعه افزایش قابل توجهی داشته و انشاءا... این روند امسال نیز دنبال خواهد شد و وظیفه ما نیز به عنوان عضوی از این مجموعه در مقابل توقع سهام‌داران که حدود 5 میلیون نفر از جمعیت فکور و زحمت‌کش و دلسوز کشور را تشکیل می‌دهند، تلاش و زحمت دلسوزانه است. بنابراین تاکید می‌کنم که تنبلی، کاهلی و عدم پیگیری امور به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ زیرا عدم اجرای امور، به ضعف مدیریت باز می‌گردد، در حالی‌که من، مدیری توسعه‌ای و اجرایی هستم و باید ظرفیت‌ها، کارآمدی و کارآیی خودمان را افزایش دهیم و امور چند برابر گذشته پیگیری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم کم‌تر از نیم درصدی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از سهم 92 درصدی وارادت کالا از بنادر جنوبی به کشور در سال گذشته، گفت: تفکر و اندیشه مدیریتی من مبنی بر حمایت 100 درصدی از نیروی انسانی به عنوان عامل کارآمد، کارآفرین و کاربلد مجموعه است؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول، چارچوب و خط مشی مدون حرکت کنیم. از آن‌جایی که منافع شرکت در اختیار جامعه بازنشستگان کشور قرار می‌گیرد، همه اعضای خانواده شرکت انبارهای عمومی ایران باید در راستای این هدف اجتماعی، عام‌المنفعه، الهی و متعالی، تلاش کنیم. 

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که با شعار دادن، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد و اقدام و عملی صورت نمی‌گیرد، افزود: باید با هماهنگی و هم‌دلی، کارها را پیش ببریم و وظیفه تک تک ما، مشتری‌مداری است، زیرا ارباب‌رجوع تشنه حرمت، ادب و احترام است. بنابراین اولویت اول، ادب محوری و اخلاق‌مداری است که افزایش درآمد را به دنبال دارد و برکت و توسعه کارها را در پی خواهد داشت. همچنین باید به سرمایه‌گذار کمک کنیم تا هم وی نفع ببرد و هم ما منفعت داشته باشیم تا کشور نیز منتفع شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برخلاف وجود ساختارهای بخش خصوصی، متاسفانه به شکل سیستم دولتی فکر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر امور جاری، به فکر ابداعات، نوآوری‌ها و حرکت‌های جدید برای افزایش درآمد باشیم و حتی اگر بتوانیم در مصرف یک لامپ صرفه‌جویی کنیم تا سود بیشتری به سهام‌دار محترم برسد، باید این کار را انجام دهیم. به عبارت دیگر باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی خصوصی فکر کنیم؛ زیرا در این صورت است که می‌توانیم موفق باشیم.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست «محمدرضا اسدی» مدیر گمرک غرب تهران ضمن خیر مقدم به مهندس آذروش، با ارایه گزارشی از نحوه فعالیت این گمرک گفت: گمرک غرب از سال 50 و با وسعت حدود 54 هکتار، رویه‌ها و عملیات مطروحه در ماده 47 قانون تجارت را در زمینه‌های واردات، صادرات، عبور موقت و .... انجام می‌دهد. البته متاسفانه در سال 1389، با وجود دارا بودن رتبه قابل قبول در بین گمرکات کشور، بنا به دلیل کوچک‌سازی گمرکات و ادغام گمرک‌های تهران، شهریار، جنوب و نمایشگاه، فعالیت این گمرک متوقف شد. این در حالی است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از نیمه سال 92، دکتر کرباسیان دستور راه‌اندازی مجدد این گمرک را داد و این گمرک از مرداد ماه سال گذشته تمام فعالیت‌های خود را برای کمک به اقتصاد کشور و شرکت‌های تولیدی، با پایلوت کردن سامانه جامع نرم‌افزاری گمرک و سامانه اطلاعات تجارت فرامرزی، از سر گرفت و در حال حاضر گمرک غرب تهران به عنوان یکی از پنج گمرک‌ بزرگ کشور، در تمامی رویه‌ها فعالیت دارد.

وی ادامه داد: روزانه بین 6 تا 8 میلیارد تومان درآمد برای خزانه با حداقل نیرو از این گمرک محقق می‌شود و امور مربوط به کاپوتاژ حدود 15 هزار خودرو در سال و 300 کامیون حامل کالاهای صادراتی در روز انجام می‌پذیرد، به‌طوری که در پایان سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار صادرات داشتیم و بدین ترتیب رتبه اول گمرک داخلی را کسب کردیم و در بین گمرکات وارداتی در سال 94 نیز بین گمرکات برتر و ممتاز کشور، رتبه چهارم یا پنجم را داشتیم.


    
    
 
   
    
    
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۲۹
تعداد کلیک: ۲,۶۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500