English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهندس جهرمی: شخصاً پیگیر دغدغه‌های شغلی همکاران شرکت هستم و کارکنان فقط باید به فکر خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای شرکت باشند

مهندس جهرمی: شخصاً پیگیر دغدغه‌های شغلی همکاران شرکت هستم و کارکنان فقط باید به فکر خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای شرکت باشند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، همایش یک روزه ستادی مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه شرکت با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونان ستادی و مدیران‌عامل شرکت‌ها و مدیران شعب تابعه و مدیران ستاد مرکزی شرکت، روز چهاشنبه، 6 آبان ماه 1394 برگزار شد.

جمشید قسوریان جهرمی، رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این همایش با بیان این‌که «با قرار گرفتن در جمع شما مدیران، انرژی من دو چندان می‌شود»، گفت: با توجه به گذشت هشت ماه از سال‌جاری و شرایط حاکم بر شرکت، به منظور برطرف کردن مشکلات و پیداکردن شرایط جدید ادامه مسیر شرکت تمایل زیادی در نام‌گذاری این همایش، به نام «سمینار تلنگر» داشتم و به دفتر ماموریت دادم که در این همایش از پرداختن به امور آموزشی و دعوت از استادان به‌منظور تدریس در همایش خودداری گردد؛ زیرا برگزاری همایش‌های این‌گونه خروجی مناسبی ندارد. ما باید به سمت آن‌چه آموخته‌ایم و در شرایط کنونی قابل اجراست، حرکت کنیم. باید بتوانیم ایده بدهیم و راهکار ارایه نماییم. بنابراین محور برگزاری این همایش را استفاده از توان بالقوه مدیران و ارایه و پیشنهادها و راهکارهای اجرایی قرار دادم و فکر می‌کنم خروجی مناسبی داشته باشد.

وی در بخش نخست سخنان خود با اشاره به موضوع «طرح طبقه‌بندی مشاغل» که در شرکت اجرا شده است، افزود: درباره بحث طرح طبقه‌بندی مشاغل بایستی چند مبحث را بیان کرد. به‌صورت کلی این طرح از زمان مدیریت وقت شرکت انبارهای عمومی ایران جناب آقای مهندس صادقی شروع و در زمان مدیریت حاضر، عملیاتی و پرداخت نقدی آن آغاز شد و اگر بنا بود به طور طبیعی با موضوع پرداخت برخورد کنیم، می‌بایست پرداخت‌ها در این حوزه به‌صورت اقساط در طی چند مرحله انجام می‌گرفت؛ اما با وجود فشار مالی که وارد می‌آمد، برای کمک به همه کارکنان تصمیم بر این شد که پرداخت‌ها به صورت یکجا انجام گیرد. 

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشورمان شاهد آن هستیم که قوی‌ترین شرکت‌ها نیز برای پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشکل شده و بعضاً اقدام به اخذ وام برای پرداخت حقوق می‌نمایند. اما ما به لطف خداوند و پشتوانه تلاش کارکنان شرکت، توانستیم این مرحله از کار را پشت سر بگذاریم.

جمشید قسوریان جهرمی با تاکید بر این‌که هر قانونی که تصویب می‌شود دارای ضعف‌هایی است که به مرور زمان می‌توان آن را اصلاح کرد، اضافه کرد: این کار سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته و همچنین محسنات زیادی را در پی دارد که بایستی مدیران سطح میانی آن‌ها را به بدنه شرکت انتقال دهند. زیرا مهم‌ترین اصل طرح طبقه‌بندی مشاغل موضوع وضعیت حقوقی و دریافتی قشر پایین شرکت است که باید افزایش مناسبی بیاید و پرداخت‌های ایشان اصلاح شود. مدیران شرکت‌ها کاملا به حساسیت من نسبت به موضوع طرح واقف هستند و تمام تلاش بر این است آنچه قرار است به پرسنل برسد با رعایت صرفه و صلاح شرکت و در سطح عالی باشد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در بخش دوم سخنان خود در جمع مدیران ارشد شرکت درباره بحث درآمدی و اقتصادی شرکت بیان داشت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و باید کار بازرگانی انجام دهیم، بنابراین باید سلایق و دیدگاه‌های خودمان را تغییر  بدهیم و نباید دچار روزمره‌گی شده و یک‌جا بنشینیم؛ بلکه باید همیشه کسب‌وکار و اهداف خودمان را با در نظر گرفتن شرایط کشور پیش برده و بهبود ببخشیم. لذا لازم است هم‌زمان در حوزه‌های غیرگمرکی نیز فعال شویم و چنان‌چه در این حوزه فعالیت بیشتری را آغاز کنیم می‌توانیم 50 درصد درآمد فعلی شرکت را از آن طریق بدست آوریم. اگر در برجام به فرجام برسیم، خردادماه سال آینده، زمان شروع کار بازرگانی است. بنابراین باید به دنبال راه‌ها و روش‌های جدید گشت و آن‌ها را پیدا کرد و به دنبال آن توان آموزشی پرسنل شرکت را افزایش داد تا بتوانیم سرمایه‌های خودمان را ارتقا بخشیم.

جهرمی اضافه کرد: در اجرای صحیح انجام امور، یکی از موضوعاتی که باید توجه ویژه به آن شود، بحث HSE است که به‌دلیل حساسیت این موضوع، کدگذاری کالاها، قرارگرفتن در طبقه‌بندی صحیح و افزایش ضریب ایمنی موجب بالا رفتن کیفیت کار خواهد شد. ضمناً بایستی کارشناسان HSE مستقیماً زیر نظر مدیران شرکت‌ها فالیت کنند.

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که مدیران شرکت‌ها بایستی برای فردای خودشان در شرکت برنامه داشته باشند تا دچار روزمره‌گی نشوند، تصریح کرد: در نگاه بازرگانی باید به‌گونه‌ای موضوع مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم که در دل و ذهن بازرگانان نفوذ نماید. از طرف دیگر، مدیران ضمن اندیشه عمیق با توجه به وضعیت کشور که در هر نقطه از آن، منطقه آزاد یا ویژه راه‌اندازی می‌شود، بررسی نمایند تا چند سال آینده وضعیت شرکت انبارهای عمومی چه خواهد شد؟ و برای این موضوع راه‌حلی بیابند.

وی با اشاره به موضوعاتی که از سوی مدیران ارشد شرکت انبارهای عمومی مورد غفلت واقع شده‌اند، تاکید کرد: نخستین موضوع، حوزه فعالیت دریایی است و این‌که ما نباید از حوزه بنادر غافل شویم. بهتر است که همه بدانند، قبل از انقلاب شرکتی به نام «خدمات دریایی» فعالیت می‌کرده که 66 درصد سهام آن متعلق به انبارهای عمومی بوده است. بنابراین سابقه ما در بخش دریایی زیاد است و لازم است در این حوزه، دوباره فعال شویم.

قسوریان جهرمی ادامه داد: موضوع دوم، مباحث مربوط به نفت و سوخت است، زیرا یکی از گلوگاه‌های تغذیه‌ای کشور حوزه‌های نفتی و سوختی به‌ویژه در غرب کشور و مبادلات آن با کشور عراق است که ما از آن غافل بوده‌ایم. همچنین مبحث دیگر غفلت ما، بندر خشک است. شرکت‌هایی که کارشان در این زمینه نیست، وارد این‌گونه فعالیت‌ها شده‌اند و سهم بازار را از آن خودشان می‌کنند که این امر حوزه کسب‌وکار ما را به خطر انداخته است. این در حالی است که موقعیت‌ها و فرصت‌ها از دست می‌رود و نباید فرصت‌سوزی کرد. باید به فکر توسعه بازار و گمرکات دیگر باشیم، باید بررسی کرد نحوه ورود به این حوزه‌ها و همچنین مناطق‌ویژه و آزاد چگونه امکان‌پذیر است. 

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی ایران با اشاره به این موضوع که یکی از ارکان برندسازی، مدیرسازی در مجموعه‌هاست، افزود: قریب به 54 سال از تاسیس و فعالیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم 35 مدیر تحویل شرکت بدهیم. این یک ضعف برای سیستم است و باید افرادی از داخل مجموعه که متعهد بوده و سابقه سنواتی دارند را تربیت کرد و رشد داد تا به این واسطه ارتقای شرکت و همچنین ایجاد انگیزه در بین پرسنل نیز مشهود باشد. از این رو مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه باید نسبت به تهیه یک پروفایل از افراد واجد شرایط اقدام کنند. 

جمشید قسوریان جهرمی در بخش انتهایی همایش و در جمع‌بندی مباحث طرح شده گفت: بحث عمده ما توسعه کسب‌وکار، ورود به بازارهای جدید و بازارگردی است. ما از همه طرح‌های اقتصادی که منجر به رشد شرکت شود، استقبال می‌کنیم. بایستی مدیرانی که در درون سازمان فعالیت می‌کنند نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و به مدیریت ارشد اطلاع دهند و پیگیری کنند و ما نیز کمکشان می‌کنیم. زمان به سرعت می‌گذرد و این موضوع برای ما خیلی سنگین تمام می‌شود؛ زیرا هر زمانی را که از دست بدهیم برای ما خسران است و باید جلوی آن گرفته شود. باید الان به بازارهای مختلف ورود کرد و سهم بازار را گرفت تا رقبا از ما پیشی نگیرند. برای یک درصد از سهم بازار هم باید تلاش کرد. 

ایشان در پایان اشاره‌ای به اخلاق اسلامی در کار نمود و خطاب به مدیران ارشد شرکت بیان کرد: زکات علم به نشر آن است، این موضوع را باید سرلوحه کارها قرار داد. آن‌چه که من در جاهای مختلف مانند گمرک جمهوری اسلامی تجربه کردم و نتیجه داده، توکل همیشگی به خدا در کارها بوده است؛ ضمن این‌که خیرخواهی برای مردم را وجه‌العین خود قرار داده‌ام و فقط در این‌صورت است که خدا نیز به کارهای شما برکت عنایت می‌کند. توصیه می‌کنم در انجام امور مراجعین مسئولانه برخورد کنیم و نسبت به آن‌ها سعه صدر داشته باشید و با اعتماد با آن‌ها برخورد نمایید. زیرا رضای خداوند در رضایت مردم است.

قسوریان جهرمی ادامه داد: سرعت ترخیص کالا را جدی بگیرید و همچنین در بخش صادرات نیز تلاش بیشتری داشته باشید و سعی کنید از حداکثر توان و بهره استفاده نمایید. با بررسی اجمالی که کردم متوجه شدم در حال حاضر ما از 30 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنیم که لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌ها اقدام شود. انشاءالله در همایش بعدی که نه چندان دور است، شاهد افزایش توان، بهره‌وری، رضایت‌مندی مشتریان و در نهایت درآمد شرکت باشیم.

  
 

  
   
   
   
۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۷:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۱۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500