English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهندس آذروش در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه تاکید کرد: راه نجات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ورود به بنادر جنوبی کشور است

مهندس آذروش در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه تاکید کرد:  راه نجات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ورود به بنادر جنوبی کشور است
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مهندس «ولی آذروش» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران روز پنجشنبه (6 آبان ماه 1395) در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد شرکت‌ها و شعب تابعه که در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم ورود شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به بخش‌های مختلف لجستیک و تخلیه و بارگیری، راه نجات شرکت را حضور در بنادر جنوبی کشور خواند.

مهندس آذروش در بخش نخست سخنان خود در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سیدالساجدین، امام سجاد(ع) و بیان این‌که راه و مسیر این بزرگواران برای گام گذاشتن در جهت خدمت صادقانه به جامعه و ارزش‌های نظام اسلامی تدوین شده است، گفت: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، برگزاری این نشست به‌منظور ایجاد مدیریت جامع و هدف‌مند در مسیر رشد و توسعه و تعالی سازمان در ادامه سال‌جاری و آغاز سال آینده ضروری است تا نتایج و پیامدهای مثبت آن در عرصه‌های نوآوری و حرکت‌های جدید و ورود به مباحث لجستیک و حمل‌ونقل قابل مشاهده باشد. اگر برنامه‌ریزی منسجم و با هدف مشخص برای استفاده از امکانات و توان‌مندی‌های بالفعل و بالقوه نداشته باشیم و فقط به دنبال مدیریت روزمره و حرکت در یک چارچوب ثابت باشیم، دست‌یابی به نتایج مطلوبی که مد نظر مدیریت برای توسعه و افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها است، دور از دسترس خواهد بود.

مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به وجود آیات متعدد در قرآن کریم مبنی بر نزدیک بودن دل‌های افراد با یکدیگر در مسیر حرکت برای کسب موفقیت، افزود: این نشست با هدف انتقال اطلاعات و تبادل افکار درباره تجربیات و سایر کارهای موفقی که در مجموعه‌ها صورت گرفته، برگزار شده است. اگر مدیری، خلاق و توان‌مند بوده و با یک برنامه‌ریزی به دنبال بازاریابی و استفاده از پتانسیل‌های موجود در شرکت باشد، به طور حتم وضعیت شرکت نسبت به گذشته مطلوب‌تر خواهد بود؛ در غیر این‌صورت، یک مدیر بدون خط‌مشی و سیاست‌گذاری مدون نمی‌تواند از امکانات به نحو احسن بهره‌برداری کند.

ایشان ضمن یادآوری وضعیت زیان‌دهی شرکت سهلان در مدت سه سال گذشته همچون تعداد زیادی از شرکت‌ها و شعب تابعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ادامه داد: خوشبختانه این شرکت توانسته با ورود به بحث‌های جدید درآمدی، حرکت مثبتی داشته باشد و مسیر خود را تغییر داده است. البته رویکرد گمرک جمهوری اسلامی در راستای کاهش رسوب کالاهای صادراتی و وارداتی و همچنین حضور بیش از 700 شرکت دارای مجوز انبارداری به عنوان رقیب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران باعث شده‌اند تا زنگ خطر جدی برای شرکت به صدا درآید؛ بنابراین مجموعه شرکت انبارهای عمومی ایران باید فارغ از موضوع انبارداری، با فکرهای جدید و با حضور در بنادر جنوبی کشور و بخش‌های مختلف صنعت لجستیک و تخلیه و بارگیری و ارایه خدمات مطلوب کمی و کیفی، یک تصمیم اساسی در مسیر توسعه و ارتقای جایگاه این برند 55 ساله بگیرد.

مهندش آذروش با اشاره به حجم بیش از 50 درصدی ترانزیت در صنعت لجستیک، راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل در شرکت انبارهای عمومی را یکی از ابتکارات خوب در جهت ارایه خدمات کیفی و کمی به مشتریان دانست و گفت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و باید بر مبنای اصول زیربنایی فعالیت کنیم. لذا آینده مجموعه انبارهای عمومی به نوعی به مراکز ورود کالا بستگی دارد و باید در اسرع وقت در بنادر جنوبی کشور هم‌چون بندر امام خمینی(ره) و شهید رجایی و بنادر خشک و پایانه‌های مرزی حضور یابیم. از سوی دیگر، توجه به حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را در برنامه‌های اصلی ستاد مرکزی قرار داده‌ایم.

مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه ضمن اشاره به بازدیدهای خود از مجموعه‌های تابعه و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها و شعب در معاونت‌های ستاد مرکزی شرکت، بر اجرایی کردن سیاست تعرفه یک‌پارچه خدمات در تمامی شرکت‌ها و شعب تابعه در راستای افزایش درآمد تاکید کرد و ادامه داد: مشتریان از تبعیض در تعرفه‌گذاری کالاهای مشابه از سوی شرکت‌های تابعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ناراضی هستند که این خود یک رقابت داخلی ایجاد کرده است و مدیران باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد شرایط رقابتی، به فکر رقابت با سایر رقبا و جلب و جذب مشتریان باشند و از خود رقابتی پرهیز نمایند. در همین راستا رویکرد ما برای هماهنگی با پنجره واحد گمرک، الکترونیکی کردن قبوض انبار است که می‌تواند یک سری مشکلات عامل انسانی را کاهش دهد و از بروز هرگونه تخلف و سهل انگاری جلوگیری کند.

وی با بیان آیه «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» (سوره نجم، آیه 39) و اشاره به تعبیر قرآنی درباره این‌که خداوند به انسان‌های دارای فکر و اندیشه و تلاش مضاعف، نعمت‌هایی ارزانی می‌دارد و انسان‌هایی که به روزمرگی می‌افتند، دچار مشکلات زندگی هستند، بر زمان اندک باقی‌مانده تا پایان امسال تاکید داشت و گفت: تمامی افرادی که در این نشست حضور دارند، نمایندگان کارکنان در سراسر کشور هستند؛ بنابراین باید همگی با یک دید گسترده به سمت افزایش درآمد و کاهش هزینه‌‌‍‎ها حرکت کنید. زیرا عملکرد هر شرکت و شعبه تابعه که زیان‌ده باشد، قابل قبول نیست و مدیریتی که عملکرد مثبتی نداشته باشد، باید پاسخگوی مدیریت هلدینگ باشد. لذا به دنبال شایعه‌پردازی و حاشیه سازی نباشید! زیرا ما با صداقت با یک‌دیگر کار می‌کنیم و به دنبال انجام یک کار ارزشمند هستیم تا دست در دست هم، این مجموعه را به یک مجموعه متعالی سوق دهیم. از طرفی هرگونه عمل نامشروع افراد که به شخصیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران لطمه می‌زند باید از سوی واحد‌های حراست و بازرسی به‌صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته و برخورد لازم با این افراد صورت گیرد تا منافع شرکت با منافع شخصی معامله نشود.

مهندس آذروش در ادامه با اشاره به دیداری که با بازنشستگان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در شرکت غرب تهران داشتند، از اهمیت توجه ویژه به نیروی انسانی به عنوان پتانسیل بالقوه و بالفعل موجود در سازمان و لزوم طرح ساماندهی نیروهای شاغل توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی خبر داد و افزود: تعریف دقیق شرح وظایف، چارت سازمانی و ... می‌بایست از سوی کمیته منابع انسانی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی در راستای اصلاح ساختار نظام پرداخت، جذب افراد و ساماندهی نیروهای مازاد در شرکت‌ها وشعب تابعه زیان‌ده عملیاتی شود. زیرا ما به دنبال ارتقای انگیزه در بدنه مجموعه که همان نیروی انسانی است، هستیم و پرداخت‌های مالی به تنهایی باعث افزایش انگیزه نمی‌شوند و باید از روش‌های دیگر همچون ارتباطات معنوی، بتوانیم آثار مطلوبی در انگیزه کارکنان ایجاد کنیم.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در بخش انتهایی این نشست هم‌اندیشی و پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های معاونان ستاد مرکزی و مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه، در جمع‌بندی مباحث طرح شده، گفت: تمامی همکاران من در ستاد مرکزی به صورت شبانه‌روزی آماده همکاری سازنده با مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه در مباحث درآمدی، بازاریابی و گمرک هستند تا بتوانیم با یک همت و عزم جهادی و تغییر روش‌های ساختاری، وضعیت شرکت را بهبود بخشیم.

مهندس آذروش با تاکید بر اینکه راه نجات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی، ورود به بنادر جنوبی کشور است و باید پتانسیل‌های بالقوه موجود در شرکت را به حالت بالفعل تبدیل کنیم، افزود: ما باید با یک برنامه‌ریزی هدف‌مند برای دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت، گام‌های اساسی برداریم. زیرا زمان، زمان عمل کردن به حرف‌ها و اندیشه‌ها است و انشاءالله توانسته باشیم از این نشست یک درس علمی و عملیاتی بگیریم.

ایشان در پایان با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «هر فردی که در مسیر رزق حلال و معیشت خود و خانواده‌اش تلاش کند و در این مسیر بمیرد، او شهید است. شهادتی که در بالاترین اوج سعادت در پیشگاه پروردگار قرار دارد.» تصریح کرد: کوچک‌ترین درآمد در مجموعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران متعلق به بیش از یک میلیون نفر بازنشسته کشوری است که با خانواده‌های آن‌ها جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفر را شامل می‌شود. بنابراین هر فردی که مسئولیتی پذیرفته است، باید با ایمان تمام و در مسیر رضایت خداوند و خدمت خالصانه به مردم، بداند که یک کار ارزشی را بر عهده دارد و باید در مسیر توسعه و بهبود آن کار تلاش کند. لذا مسیر جهادی ما همین مسیر است.


 
   
    
    
    
    
    
    
    
    
  
    

   

۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۹:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۵۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500