English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مذاکره مهندس آذروش با استاندار ایلام برای آغاز همکاری در پایانه مرزی مهران

مذاکره مهندس آذروش با استاندار ایلام برای آغاز همکاری در پایانه مرزی مهران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مهندس «ولی آذروش» مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران روز گذشته (یکشنبه، 28 آذر ماه 1395) با مهندس «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام و هیئت همراه، دیدار و درباره زمینه‌های موجود برای آغاز همکاری، به‌ویژه در پایانه مرزی مهران، مذاکره و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ضمن بیان ویژگی‌های خاص استان ایلام مانند دارا بودن 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، سکونت عمده جمعیت عراق در 6 استان این کشور در مجاورت استان ایلام و وجود پایانه مرزی دارای تراز تجاری مثبت در منطقه ویژه اقتصادی مهران که در شرف تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان ایلام در حوزه لجستیک و خدمات گمرکی نیز تشریح شد.

از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی موجود در این منطقه که در این دیدار طرح شد، امکان انجام عملیات ترانزیت و ترانشیپمنت کالا از مبداء کشورهای آذربایجان و ترکیه، از طریق مرز مهران به مناطق جنوب عراق است که در صورت استقبال، زمینه‌ساز درآمد خوبی در آینده بوده و موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

بر این اساس، مهندس «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به دلیل دارا بودن بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه ارایه خدمات مطلوب گمرکی شامل تخلیه، بارگیری و انبارداری درخواست کرد که ضمن استقرار در پایانه مرزی مهران، امور مربوطه را عهده‌دار شود و به ارایه خدمات به زایران عتبات عالیات و همچنین بازرگانان و تجار فعال در امر صادرات کالا به کشور عراق بپردازد.

مهندس «آذروش» مدیرعامل و نایب‌رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار ایلام برای استقرار در پایانه مرزی مهران، این رخداد را منوط به بررسی کارشناسانه و تهیه fs آن از نظر دارا بودن توجیه اقتصادی دانست.

ایشان تاکید کردند: البته با توجه به تردد زوار کربلا و عتبات عالیات از مرز مهران، ما علاقه‌مند هستیم به این زوار و بازرگانان منطقه خدمات ارایه دهیم و این طرح را با نگاه مثبت بررسی خواهیم کرد.

   

  

۲۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۷:۴۸
تعداد کلیک: ۱,۹۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500