English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بررسی روند تحول مدیریت فنی و مهندسی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (6 و پایانی) کمالوند: بودجه محور شدن فعالیت‌های مدیریت فنی و مهندسی را پیگیری می‌کنیم

بررسی روند تحول مدیریت فنی و مهندسی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران (6 و پایانی) کمالوند: بودجه محور شدن فعالیت‌های مدیریت فنی و مهندسی را پیگیری می‌کنیم
شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در فعالیت 56 ساله خود همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری نهادهای حاکمیتی مانند گمرک و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی به‌شمار می‌رود که ماحصل این فعالیت اقتصادی برجای گذاشتن یک سابقه درخشان و یک برند خوشنام در عرصه خدمت‌رسانی به بازرگانان، تجار و ارباب‌رجوع بوده است. به‌طور قطع، ایجاد این برند قدرت‌مند در نتیجه تمامی تلاش کارکنان شرکت انبارهای عمومی ایران از بدو تاسیس به‌دست آمده است، اما بخش قابل توجهی از آن به صورت مستقیم با بخش فیزیکی مجموعه مانند انبارها، ساختمان‌ها، ماشین‌آلات و ... که در زمره مایملک و دارایی‌های شرکت انبارهای عمومی قرار می‌گیرند، در ارتباط است. از این رو، رسیدگی به این بخش‌ها جزو با اهمیت‌ترین امور شرکت قرار می‌گیرد که تحت عنوان «مدیریت فنی و مهندسی» در مجموعه معاونت «عملیات و امور گمرکی» تعریف شده است.

از اواخر سال 1394، مسئولیت این بخش به آقای «مهدی کمالوند» واگذار شده است و با توجه به تبدیل عرصه عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در یکسال گذشته به کارگاه عمرانی پر جنب‌وجوش و پویا و همچنین تلاش‌های اخیر صورت گرفته با هدف حفظ و تقویت وجهه برند شرکت، به گفت‌وگو با ایشان نشستیم که ماحصل این مصاحبه در شش بخش منتشر می‌شود که بخش ششم و آخر آن بدین شرح است.

مهدی کمالوند، مدیر فنی و مهندسی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عموی و خدمات گمرکی ایران در بخش پایانی این گفت‌وگو به تغییر و تحولات ایجاد شده در این این معاونت در مدت دو سال گذشته پرداخت و گفت: در ابتدای زمان تصدی مسئولیت در شرکت انبارهای عمومی ایران، فقط دو نفر در این مدیریت مشغول به کار بودند که با تلاش و حمایت مدیریت ارشد در حال حاضر، شش نفر مشغول به فعالیت هستند. در ابتدا، آقای علی حسین‌زاده از شرکت بازرگان به ستاد مرکزی منتقل شدند و هم‌اکنون با کمک ایشان، بیش از 80 درصد از امور مربوط به شرکت‌های مشاور مانند نقشه‌برداری، نقشه مشخصات، اتوکد، اسناد فنی و ... در داخل مدیریت آماده می‌شود؛ به‌نحوی که تقسیم وظایف منظمی وجود دارد و تمام همکاران با مساعدت و همکاری یک‌دیگر امور را پیش می‌برند.

وی افزود: هم‌اکنون تعامل این مدیریت با شرکت‌ها و شعب نیز در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد، البته تنها خواسته ما، انتصاب و یا اشتغال حداقل یک نفر متخصص و یا آشنا به امور عمرانی در مدیریت مربوطه است تا تمام امور با وضعیت مطلوب‌تری ادامه یابد.

مدیر فنی و مهندسی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با بیان این‌که توانسته‌ایم بیش از 370 ردیف جدید آنالیز شده بر اساس جدول شماره 5 فهرست بهای سازمان برنامه و بودجه استخراج کنیم، تصریح کرد: در کنار این امر، آرشیو فنی و سوابق فنی را نیز قوی‌تر از گذشته کرده‌ایم. همچنین اسناد مناقصه‌ها، ابلاغ قراردادها و قراردادها با هماهنگی واحد حقوقی شرکت به صورت یکپارچه و متحدالشکل درآمده‌اند و بدین ترتیب، در صورت لزوم برای انجام هر پروژه و کار عمرانی، همه مقدمات در سریع‌ترین زمان ممکن آماده خواهند شد.

مهندس کمالوند افزود: تنها انتظار ما از هیئت‌مدیره محترم شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و همچنین مدیران ارشد سازمان، ادامه یافتن روند استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل شرکت مانند یکسال گذشته است؛ همانند آن‌چه که در رابطه با پروژه‌های احداث ساختمان معاونت حقوقی گمرک تهران و یا راه‌اندزی سیستم PM ماشین‌آلات رخ داده.

وی با اشاره به سابقه استفاده از شرکت‌های مهندسین مشاور در گذشته برای پروژه‌های در دست اقدام، تاکید کرد: با توجه به توان موجود در میان اعضای این مدیریت توانسته‌ایم در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی کنیم، چراکه در این مدت تنها در رابطه با یک قرارداد که آن‌هم جزو الزامات آن بود، نیاز به استفاده از مشاور پروژه بود و در سایر امور و طرح‌ها، از توان داخلی موجود در مجموعه استفاده کرده‌ایم.

مدیر فنی و مهندسی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه به ضرورت تعیین بودجه برای فعالیت‌های این مدیریت اشاره و تصریح کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با استفاده از تجارب مثبت جهانی و یک برنامه‌ریزی علمی و درست و البته ثبات مدیریتی، بتوانیم فرآیندهای موجود در شرکت انبارهای عمومی را بودجه محور کرده و با برنامه‌ریزی قبلی تمامی امور را پیش ببریم.

پایان/

۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۱۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500