English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی آستارا

بازدید مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی آستارا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آستارا، «مهدی صفری‌مقدم» مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی و هیئت همراه به میزبانی «عادل محمدیان» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا از پروژه در حال احداث و ریل‌گذاری راه‌آهن واقع در ایستگاه آستارا و همچنین محل بارانداز صادرات، فرآیند عملیات تخلیه و بارگیری و نوع کالاهای وارده به ایستگاه راه‌آهن بازدید کرده و از آخرین وضعیت پروژه با خبر شد.

با توجه به گزارش ناظر طرح، محدوده پروژه 35 هکتار بوده و با اعتباری بالغ بر 60 میلیون دلار از سوی دولت آذربایجان در حال اجرا بوده و تاکنون 12 میلیون دلار هزینه شده است. فاز نخست پروژه با ساخت سه دهنه پل و کشیدن 300 متر ریل از خط آهن به صورت دو طرفه بوده که در آذر ماه سال گذشته به پایان رسید و از دی ماه 1396 کار تخلیه و بارگیری آغاز شده و در حال حاضر نیز ریل‌گذاری 300 متر دیگر در حال اتمام است که با پایان این بخش، فاز دوم پروژه که شامل ساخت ترمینال و سوله‌های تخلیه و بارگیری محموله‌های فله‌ای و تجهیزات داخل گارگاهی است، آغاز می‌شود و بر اساس قرارداد، پس از پایان 25 سال بهره‌برداری از فازهای اجرا شده توسط طرف آذری، تملک این پروژه از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

سپس عادل محمدیان، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا ضمن ارایه گزارشی از آمار تخلیه و بارگیری پنج ماه نخست سال 1397 گفت: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا به عنوان اپراتور در ایستگاه راه‌آهن آستارا خواستار تسهیل ورود این شرکت به ایستگاه راه‌آهن به عنوان مرجع تحویل‌گیرنده کالا و ارایه دهنده خدمات گمرکی است.

گفتنی است، این پیشنهاد از سوی «مهدی صفری‌مقدم» مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی مورد استقبال واقع و مقرر شد که این موضوع از طریق راه‌آهن ج.ا.ا. و گمرک ج.ا.ا. پی‌گیری گردد.

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۴۲
تعداد کلیک: ۱۲,۵۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500