English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیدار هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

دیدار هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت: شرکت انبارهای عمومی ایران همواره یک شرکت پیش‌رو در توسعه و افزایش درآمد و سود در سال‌های اخیر بوده است و انتظار انجام کارها و اقدام‌های بزرگ از هیئت‌مدیره این شرکت داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، هیئت‌مدیره شرکت متشکل از «محمد جمشیدی» مدیرعامل، «صادق کرمی» رییس هیئت‌مدیره و «حمیدرضا کیامنفرد» عضو هیئت‌مدیره با دکتر «جمشید تقی‌زاده» مدیرعامل و دکتر «نجات امینی» معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر «جمشید تقی‌زاده» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت انبارهاهی عمومی و خدمات گمرکی ایران، با بیان این‌که شرکت انبارهای عمومی ایران همواره یک شرکت پیش‌رو در توسعه و افزایش درآمد و سود در سال‌های اخیر بوده، افزود: اعضای هیئت‌مدیره این شرکت دارای قابلیت‌های بالایی در کشور بوده و از نفرات زبده در اختیار صندوق هستند و انتظار داریم که کارهای بزرگی را در مجموعه صندوق و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران انجام دهند.

وی درباره منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز گفت: در جلسه اردیبهشت ماه که در ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران حضور پیدا کردم، بر اساس گزارش‌های رسیده ابهاماتی در خصوص نحوه واگذاری قطعات به منظور سرمایه‌گذاری وجود داشته که موجبات نگرانی اعضای هیئت‌مدیره صندوق را به منظور صیانت از حقوق سهام‌داران که همانا بازنشستگان کشوری هستند، ایجاد کرده بود. اما با توجه به مزیت‌های این منطقه ویژه، مانند قرارگیری در نزدیکی کارگو فرودگاه شهید مدنی تبریز، وجود شانتینگ‌یارد ریلی در کنار انبارها، نزدیکی به کشورهای حوزه CIS و ... باید با قرارداد با یک مشاور صاحب صلاحیت، طرح جامع سهلان مورد بازنگری قرار گرفته و با نگاه صادرات محور و دیدگاه بلند مدت جهت بازارهای آسیای میانه و قفقاز دوباره طراحی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران باید با یک برنامه و تهیه CPM پروژه منطقه ویژه اقتصادی سهلان، ضمن تصویب آن در هیئت‌مدیره، کار را ادامه دهد. از طرفی صندوق بازنشستگی کشوری در سطح ملی و استانی می‌تواند درحل مشکلات موجود به منظور راه‌اندازی مجدد منطقه کمک کار باشد و در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های موجود وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق در تعامل با مقامات استانی، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی استفاده موثرتر کرد. بنابراین بهتر است یک همایش بین‌المللی با محوریت توسعه منطقه ویژه اقتصادی سهلان با حضور مسئولان وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه‌وشهرسازی، دارایی و امور اقتصادی، استانداری، سازمان بنادر و دریانوردی، راه‌آهن، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط با موضوع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌گرا، اشتغال، کمک به توسعه صادرات و استراتژی‌های صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شود.

بر اساس این گزارش، «محمد جمشیدی» در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از دکتر تقی‌زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای استماع گزارش هیئت‌مدیره شرکت، افزود: بر اساس دستور صندوق مبنی بر توقف فعالیت واگذاری اراضی آماده تحویل در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، این امر به طور کامل متوقف شده است؛ اما با توجه به مشکلات سرمایه‌گذاران و پیمانکاران منطقه و نظر به مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ضروری است فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی سهلان شروع شود. همچنین باید با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات در اختیار شرکت با میانگین عمر بالا، نیاز است در اسرع وقت نسبت به جایگزینی آنها اقدام عاجل صورت پذیرد.

در ادامه دکتر «صادق کرمی» رییس هیئت‌مدیره و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از آقای تقی‌زاده برای حرکت به سوی سازمان‌دهی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با انتصاب اعضای هیئت‌مدیره تشکر و قدردانی کرد و گفت: در این دوره کوتاه چند ماهه از انتصاب هیئت‌مدیره، تنظیم روابط بیرونی با شرکت‌های راه‌آهن ج.ا.ا.، سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک ج.ا.ا.، سازمان حمایت از مصرف کننده و ... در دستور کار قرار گرفته و در این راه استمداد صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حفظ منافع بازنشستگان شریف کشوری را طلب می‌کنیم. در این راستا، یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که نیاز به حمایت صندوق بازنشستگی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارد، موضوع تمدید قرارداد میان شرکت انبارهای عمومی ایران و گمرک است؛ البته ما در حال تهیه زیرساخت‌های مورد نظر جهت تأمین نظر مثبت گمرک هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی پروژه‌های شرکت در سطح کشور بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در هیئت‌مدیره، افزود: پروژه منطقه ویژه اقتصادی سهلان در جوار شهر صنعتی تبریز، برای این شرکت، صندوق بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک امتیاز ویژه محسوب شده و ضرورت دارد به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، موضوعات و موارد مطروحه در خصوص منطقه ویژه در سه فاز (فاز اول 300 هکتار، فاز دوم 290 هکتار و فاز سوم، تمام محدوده 2052 هکتار) عملیاتی گردد؛ چراکه چند پیمانکار در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و مطالباتی دارند و همچنین به 32 سرمایه‌گذار در منطقه زمین واگذار شده و مجوزهایی نیز بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه صادر شده است که نیاز به تعیین تکلیف دارند. بدین منظور باید یک تیم دارای اختیار در منطقه مستقر شده و اوضاع را سر و سامان بخشد تا در آینده با نگاه صادرات محور و اجرای فعالیت‌های دارای ارزش افزوده بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست‌یابیم.

کرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: ناوگان ماشین‌آلات شرکت دارای طول عمر بالایی بوده و این امر باعث شده که شرکت در فرآیند مزایده‌های کیفی برگزار شده از سوی سازمان‌های مختلف ناکام بماند و نتواند از این مرحله عبور کند. همچنین این موضوع، ایمنی همکاران ما را به خطر انداخته که ضرورت دارد موضوع جایگزینی ماشین‌آلات و تجهیزات عملیاتی شود.

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران درباره فرصت‌های جدید کسب‌وکار و توسعه فعالیت‌ها نیز افزود: راه‌اندازی شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) در تهران تلنگری برای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران محسوب می‌شود و این موضوع باید در اولویت فعالیت‌های این شرکت به عنوان یکی از فضاهای توسعه کسب‌وکار قرار گیرد؛ چراکه در صورت عدم ورود به حوزه لجستیک شهر فرودگاهی، در سال‌های آینده میزان عمده‌ای از سهم بازار خود را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در ایستگاه شهید مطهری مشهد، اظهار داشت: شرکت انبارهای عمومی در سال‌های گذشته با انعقاد قراردادی به صورت BOT با راه‌آهن حدود 9 هکتار زمین را در ایستگاه ریلی شهید مطهری در اختیار گرفته است، اما در اجرای تعهدات نسبت به راه‌آهن مشکلاتی وجود داشته که این موضوع باعث شده پروژه‌های دیگر این شرکت با راه‌آهن همانند پروژه پایانی ریلی آستارا، اینچه‌برون، سرخس و ... تحت تأثیر قرار گیرد که هیئت‌مدیره شرکت در مذاکره با هیئت‌عامل راه‌آهن سعی در حل و فصل این مشکلات داشته است.

کرمی در ادامه به فرصت ناب بندر چابهار اشاره کرد و افزود: شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به دنبال حضور مقتدرانه در تنها بندر اقیانوسی کشور است و در این خصوص نیز مذاکراتی با اداره‌کل بنادر استان سیستان و بلوچستان و اعضای هیئت‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران به منظور سرمایه‌گذاری در اسکله شهید کلانتری صورت پذیرفته است.

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همچنین با پرداختن به پروژه ایجاد انبارهای مکانیزه غلات در بندر امام‌خمینی(ره)، گفت: شرکت توانسته است با پیگیری‌های مستمر، این پروژه را از بلاتکلیفی خارج کند و امیدوارم پروژه در اردیبهشت ماه 98 با ظرفیت کامل عملیاتی شود. این طرح، حدود 20 درصد ظرفیت عملیاتی کل شرکت را افزایش می‌دهد و مذاکراتی نیز با شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص جذب کالاهای اساسی وارده به کشور و حمل آن‌ها بین ادارات‌کل غلات استان‌ها صورت گرفته که در صورت اجرا، دارای سود مناسبی است.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وجود سهام‌داران حقیقی قبل از انقلاب اسلامی این شرکت، افزود: بر اساس قانون باید وزارت دارایی و امور اقتصادی در خصوص سهام این‌گونه افراد پاسخگو باشد، ولی طبق حکم دادگاه مبالغی از حساب این شرکت برداشت شده است که می‌بایست این موضوع با مساعدت وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی حل و فصل شده تا از سهام‌داران حال حاضر و اموال ایشان محافظت و صیانت شود.

در بخش دیگری از این دیدار، «حمیدرضا کیا منفرد» عضو هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به ظرفیت بالای این شرکت در حوزه لجستیک، گفت: ما آماده‌ایم تا راهبردهای کوتاه مدت و بلند مدت صندوق بازنشستگی کشوری را اجرایی کنیم؛ البته در این خصوص نیاز به تأمین منابع مالی و پشتیبانی همه‌جانبه صندوق بازنشستگی داریم تا بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

بنا بر این گزارش، همچنین در این دیدار دکتر «نجات امینی» معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی نیز ضمن ابراز تشکر از عملکرد شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: شرکت انبارهای عمومی ایران یک برند چند دهه‌ای است و اقتصاد کشور به هر سمت و سویی که حرکت کند نیاز به صنعت انبارداری وجود دارد؛ بنابراین در این زمینه باید نگاه برون‌مرزی و بین‌المللی داشته باشیم و از قدرت چانه‌زنی وزارت‌خانه و صندوق نیز استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران باید اولویت‌بندی برنامه‌های توسعه‌ای صورت پذیرد و جهت تامین منابع مالی از روش‌های تلفیقی مناسب شامل افزایش سرمایه، دریافت وام، اخذ مجوز فروش اموال مازاد و استفاده از منابع سود سهام استفاده لازم صورت گیرد.

۲۹ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۰
تعداد کلیک: ۳,۰۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500