English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

‎ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: صندوق بازنشستگی باید مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس باشد

‎ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: صندوق بازنشستگی باید مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس باشد
نشست تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید صندوق بازنشستگی کشوری با حضور دکتر «شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد این صندوق برگزار شد و دکتر «سید میعاد صالحی» به عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری معرفی و از خدمات «جمشید تقی‌زاده» قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر محمد شریعتمداری در آیین تکریم «جمشید تقی‌زاده» و معارفه «سید میعاد صالحی» مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری که در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: صندوق بارنشستگی باید مرکز شفافیت، فسادستیزی و صیانت از حق‌الناس باشد و توجه به پایداری صندوق‌ها، کاهش هزینه‌ها و تلاش در صیانت جدی از حق‌الناس‌ها را به طور جدی دنبال می‌کنیم که این امر ارتباط تنگاتنگی با انتصاب درست مدیران ارشد دارد.

شریعتمداری با اشاره به تجارب مدیریتی و سوابق علمی و نخبگانی دکتر صالحی تاکید کرد: ابتکار، خلاقیت و نوآوری و آشنایی با زبان روز دنیا در جوانی متبلور است.

وی تصریح کرد: اصل پایداری و موضوع شفاف‌سازی زمانی از نگاه مردم قابل باور است که همه امور در اتاقی شیشه‌ای رخ دهد.

وی با اشاره به حوادت ناشی از وقوع سیل در کشور در چند روز گذشته گفت: ممکن است با مخاطرات جدیدی هم مواجه شویم و باید با هوشمندی، هم‌دلی و تدبیر از این مسیر عبور کنیم؛ ضمن آنکه بابت از دست دادن تعدادی از هموطنانمان مصیبت‌زده هم هستیم.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم همه آسیب‌دیدگان حادثه هرچه سریع‌تر به شرایط مطلوبتری برسند و در ادامه با مخاطرات کمتری مواجه باشیم.

‎شریعتمداری با اشاره به هویت مالی صندوق بازنشستگی کشوری که اغلب در ذهن‌ها متبادر می‌شود، گفت: صندوق جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی هم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. حفظ عزت و تامین معیشت عزت‌مند و کرامت افرادی که سال‌ها خدمت کرده‌اند میسر می‌شود و یکی از انتظارات بازنشستگان توجه به حوزه معنوی، فرهنگی و اجتماعی و استفاده از تجارب ارزشمند آن‌ها است.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ادامه داد: صندوق باید محل ارزشمندی برای دیده شدن و استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان باشد و این وظیفه سنگینی است که به روی دوش مسئولان صندوق است.

‎وی با بیان اینکه صندوق در دوره گذشته قدم‌هایی را در این عرصه برداشته است، گفت: آقای تقی‌زاده در دوره کوتاهی بر مسند مدیریت صندوق حضور داشت و اقداماتی موثر از جمله توسعه خانه‌های امید را انجام داد که نور امیدی در چشم بازنشستگان به هنگام افتتاح این خانه‌ها مشاهده می‌کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‎با اشاره به اینکه یک موضوع اساسی صندوق بازنشستگی کشوری که به تصمیمات کلان نظام هم برمی‌گردد پایداری آن است، اظهار کرد: امروز چه تعداد صندوق‌ها به بودجه عمومی متصل و وابسته‌اند؟ صندوق لشکری 100 درصد به بودجه عمومی وابسته است. صندوق کشوری هم با نسبت کمتر به بودجه عمومی وصل است.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‎ ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم کشور، صندوق‌های بازنشستگی است. در این میان تامین اجتماعی در شرایط مطلوب‌تری بسر می‌برد، هرچند اگر وارد جزییات شویم باید بگوییم دولت بدهی هنگفتی به تامین اجتماعی دارد و به همین علت هزینه‌های مالی انباشته و دریافت وام‌های بانکی کلان برای جبران هزینه‌ها را شاهدیم.

‎وی با بیان اینکه کاهش میزان هزینه‌ها، افزایش میزان ورودی، صیانت جدی از حق‌الناس، پایدارسازی صندوق‌ها، استقرار نظام شفافیت در تمام ابعاد در اولویت کاری دوره جدید صندوق و مورد تاکید ماست، گفت: کمیته شفافیت در صندوق شکل گرفته، قدمی عقب نمی‌رویم و با عزم جدی پیش می‌رویم. صندوق باید مرکزی نمونه در فسادستیزی از دید مردم و ناظران بیرونی باشد.

‎وی به ضرورت توجه به بکارگیری نخبگان جوان در عرصه‌های مدیریتی، گفت: باید با قدم‌های تند و به شکل جهادی به این سمت حرکت کنیم. هرکس با ما همراه است، جایش روی چشم ماست، اما کسی که نخواهد باید برود. چرا باید دریافت اطلاعات مالی و انتصابات از برخی شرکت‌ها مشکل باشد؟

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر کار درستی انجام دادیم، باید دفاع کنیم و اگر نکردیم عذر خواسته و افراد را برداریم. تاکید کردیم رزومه اشخاصی که منصوب کردیم باید روی سایت‌ها بیاید، اگر کسی بد در جایی نشسته باید کنار برود. از حقوق نجومی حرف زدیم؛ اما باز هم در برخی شرکت‌های ما افراد سفرهای داخلی و خارجی می‌روند و پاداش بالا و نامتعارف و بیش از مصوبه دولت می‌گیرند که از گوشت سگ حرام‌تر است که بررسی و‌ پس خواهیم گرفت.

‎شریعتمداری ادامه داد: قطعاً ارزش کار آدم‌ها متفاوت است، اما همان هم متر و معیار دارد و باید معقول و منطقی باشد. آنها که بیش از مصوبه هیئت وزیران دریافت کرده‌اند، حرام است و باید برگردانند، اگر هم بر نگردانند، من خودم می‌گیرم و برمی‌گردانم. باید مسیر شفافیت را طی کنیم.

‎وزیر رفاه تاکید کرد: در انتصابات باید به شایستگان روی بیاوریم. افراد باید شرایط احزار شغل را داشته باشند و از چارچوب ضابطه‌وند انتخاب مدیران رد شود. سال‌های سال یک نفر را در جایی گذاشته‌ایم که نتوانسته به‌درستی تحلیل کند و برنامه بدهد و بهره‌وری را بالا ببرد. این خیانت به مردم است. نباید این اتفاق بیفتد.

‎شریعتمداری با اشاره به اینکه کمیته انتصابات باید جدی گرفته شود و مسیر، مسیر شایسته‌سالاری باشد، اظهار کرد: آقای صالحی، استاد جوان دانشگاه، جزو رتبه‌های برتر کنکور و دانشگاه بوده و عضو هیئت‌مدیره صندوق‌های کوچک مختلف بوده و در زمینه‌های مختلف صاحب‌فکر و اندیشه است. البته که تجارب آقای تقی‌زاده و مانند او حتماً نیاز است. از تجارب و فکر و اندیشه ایشان در کنار خودم استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: اسم «مطالبات» را فساد نمی‌گذارم، اما شما آن را «فساد» بخوانید. قریب به 220 پرونده مفتوح مطالبات داریم. به این سوال باید پاسخ داد که آیا ممکن است مدیری که تصمیم گرفته شرکتی را 220 میلیارد تومان از آدمی طلبکار کرده، مسیر درستی را رفته باشد؟ به چه حقی باید این طلب ایجاد شود و سال‌های سال باقی بماند؟ تا کی باید این پرونده‌ها که سابقه حتی تا 15 سال دارند باز بمانند؟

شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلفات گرفته و تکرار نشود، عنوان کرد: نباید تعهدی بدهیم که از انجام آن برنمی‌آییم.

وزیر رفاه همچنین با اشاره به اینکه هیئت امنا، مدیرعامل و افراد ذی‌مدخل باید در ارتباطی تنگاتنگ درباره مسایئل صندوق گفت‌وگو کنند، گفت: باید به سمت اصلاحات پارامتریک در صندوق بازنشستگی برویم. بر موضوع کنترل کیفیت کار داخلی تاکید دارم. حسابرسی داخلی حتماً باید حاکم باشد.

شریعتمداری همچنین بر ضرورت به‌کارگیری زنان در عرصه‌های مدیریتی گفت: برخی تصمیمات روی میز مانده است که باید حل‌وفصل شوند.

گفتنی است، صالحی پیش از این به عنوان مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این وزارتخانه مسئولیت داشته است.

از سوابق صالحی می‌توان به قائم‌مقامی هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیئت موسس و هیئت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضو هیئتمدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سرپرست طرح‌های صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر، عضو و دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیته استعداد درخشان وزار ت علوم و عضو کمیته نگارش سند راهبردی کشور در امور نخبگان و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

همچنین رتبه اول نهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهش‌های کاربردی و رتبه سوم چهاردهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهش‌های توسعه‌ای، دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکترا در سال ١٣٩٠، رتبه دوم مسابقات جهانی حفظ و قرائت قرآن‌کریم در کشور مصر، انتشار مقالات متعدد در ژورنال‌های داخلی و خارجی (ISI) و مجری طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی، صنعتی و ملی از دیگر سوابق دکترصالحی است.


۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۱۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500