English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نشست صمیمانه سرپرست شرکت انبارهای عمومی ایران با معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک

نشست صمیمانه سرپرست شرکت انبارهای عمومی ایران با معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک
رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت در صدر هیئتی متشکل از «سیامک حسنی» مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری و «مهدی حکاری» مدیر اجرایی و امور گمرکی ستاد مرکزی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران روز گذشته (یکشنبه، 12 خرداد ماه 1398) با «احمد ذاکری» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران و «کوثری» مشاور معاونت توسعه مدیریت گمرک، دیدار و درباره راه‌کارهای گسترش همکاری میان دو طرف گفت‌وگو کرد.

«احمد ذاکری» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن اشاره به سابقه طولانی مدت همکاری میان گمرک و شرکت انبارهای عمومی ایران، گفت: هر دو نهاد گمرک و انبارهای عمومی، در زمره یک خانواده هستند؛ چه از زمانی که هر دو در مجموعه وزارت دارایی و امور اقتصادی قرار داشتند و چه حالا که به عنوان دو شریک استراتژیک در سپهر اقتصادی کشور مشغول به فعالیت و کمک به یک‌دیگر هستند.

وی ادامه داد: شرکت انبارهای عمومی ایران به علت دارا بودن مصوبه‌های قانونی برای انجام فعالیت، مورد تایید نهادهای نظارتی دولت جمهوری اسلامی مانند دیوان محاسبات کشور و همچنین سازمان بازرسی کل کشور است؛ از این رو، گمرک جمهوری اسلامی از هرگونه گسترش فعالیت و همکاری با این شرکت استقبال می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ج.ا.ا. با بیان برون‌سپاری خدمات به عنوان سیاست اصلی دولت، افزود: گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی به هیچ عنوان وارد حوزه‌های خدمات‌رسانی نمی‌شود و سعی دارد تمام امور خدماتی به ذی‌نفعان را برون‌سپاری کند و گمرک فقط در حوزه‌های نظارتی وارد عمل خواهد شد؛ از این رو به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان یک ارایه‌دهنده خدمات در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی که دارای تجربه بسیار زیادی است، اعتماد کامل داریم. البته باید نتایج بررسی‌های صورت گرفته درباره نیازها و انتظارات ذی‌نفعان در مسیر ادامه همکاری این دو نهاد، مورد توجه قرار گیرد.

ذاکری در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت جامع و کامل از سوی شرکت انبارهای عمومی ایران و گمرک بر روند همکاری، اضافه کرد: از این رو پیشنهاد می‌کنم که کارگروهی متشکل از کارشناسان زبده دو طرف به‌منظور احصاء مشکلات، معظلات و راه‌کارهای بهبود مستمر همکاری‌های طرفین تشکیل شود تا بتوانیم ضمن حفظ رضایت صاحبان کالا و بازرگانان، نسبت به ارتقای آن اقدام نماییم.

بر اساس این گزارش، رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: شرکت انبارهای عمومی ایران به عنوان یک سازمان عام‌المنفعه که تمامی درآمدهای آن صرف پرداخت حقوق بازنشستگان شریف کشوری می‌شود، به هیچ عنوان به دنبال منافع شخصی خود نیست؛ به همین دلیل، با تمامی مسایل مطرح شده هم‌عقیده هستیم و باید رضایت کامل جامعه ذی‌نفعان حوزه کاری مشترک را افزایش دهیم که در شرکت انبارهای عمومی در این رابطه برنامه‌های جامعی طرح‌ریزی شده است.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌های کلان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در سال 1398، افزود: ما در راستای سیاست‌های گمرک ج.ا.ا. از تمامی برنامه‌های اجرایی گسترش همکاری با کشورهای هم‌جوار و همسایه، مانند برنامه‌های گمرک در آستارا و بازرگان، حمایت کرده و هرچه در توان داریم را به کمک می‌گیریم و کاملاً در راستای سیاست‌های گمرک ج.ا.ا. حرکت خواهیم کرد.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به اینکه شرکت انبارهای عمومی و گمرک اعضای یک خانواده هستند، ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌الله‌العالی) در نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید»، شرکت تصمیم گرفته است که هیچ‌گونه افزایشی در تعرفه‌های ارایه خدمات نداشته باشد تا بتواند هم‌راستا با سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید، به رونق تولید در کشور کمک کند. همچنین تصمیم داریم برای بهبود ارایه خدمات به صاحبان کالا، ناوگان ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت را در سال 98 نوسازی کنیم که در این خصوص طرح توجیهی کاملی نیز تهیه شده و در جریان فرآیند تصویب است.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به اشاره به دیگر برنامه‌های توسعه‌ای مانند احداث انبار و سردخانه در یکی از گمرکات تهران، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای احداث انبار در گمرکات نوردوز، بازرگان و گرمسار صورت گرفته است و همچنین با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نهاد ریاست‌جمهوری و ستاد لجستیک وزارت راه و شهرسازی برای گسترش همکاری‌ها در حال رایزنی و مذاکره درباره تبدیل کردن منطقه ویژه اقتصادی سهلان به هاب لجستیکی شمال‌غرب کشور هستیم.

وی در ادامه با بیان ضرورت تمدید قرارداد همکاری میان شرکت انبارهای عمومی ایران و گمرک ج.ا.ا.، تاکید کرد: افزایش هماهنگی و همکاری میان این دو نهاد، به عنوان دو شریک استراتژیک موجب کاهش قیمت تمام‌شده محصولات و رونق تولید می‌شود. از این رو، می‌توانیم با اجرای سیاست‌های کلان تدوین شده و جلب رضایت بازرگانان و صاحبان کالا، منافع ذی‌نفعان شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران را که جامعه بازنشستگان کشوری هستند را تضمین کرده و از خود، باقیات و صالحات بر جای بگذاریم.

رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره بر ضرورت بازمهندسی برخی فعالیت‌ها، تصریح کرد: همکاری‌های مشترک در سال 1398 باید بر اساس سیاست‌های کشور و دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی شود و انتظار داریم در قرارداد جدید با گمرک ج.ا.ا. علاوه بر گمرکات موجود، حوزه‌های جدید فعالیت نیز به آن اضافه شود.

در پایان مقرر شد که کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان گمرک ج.ا.ا. و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بعد از عید سعید فطر، جلسات منظم هفتگی برای بررسی راه‌کار‌های افزایش و گسترش همکاری‌ها برگزار کنند.

گفتنی است؛ در هفته‌های گذشته دکتر کرمی، با آقایان دکتر «میراشرفی» معاون وزیر دارایی و امور اقتصادی و رییس‌کل گمرک ج.ا.ا. و «مهرداد جمال اورنقی» معاون فنی گمرک نیز در خصوص موضوع‌های مرتبط با قرارداد فی‌مابین دیدار و گفت‌وگو کرده و نسبت به بررسی گسترش همکاری‌های مشترک در گمرکات جدید و فعالیت‌های توسعه‌ای انبارهای عمومی ایران اقدام نمودند.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۷۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500