English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

در نشست گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شرکت انبارهای عمومی ایران مطرح شد: دفاع مقدس، الگوی مدیریتی پیروزی بر مشکلات کشور است

در نشست گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شرکت انبارهای عمومی ایران مطرح شد: دفاع مقدس، الگوی مدیریتی پیروزی بر مشکلات کشور است
لطف‌ا... فروزنده در نشست گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با بیان این‌که باید اعتقاد و باور مقاومت که ناشی از دوران دفاع مقدس است را به عمق موضوع مدیریت وارد کنیم، افزود: نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس به عنوان الگوی مدیریتی و مفهوم مقاومت به عنوان رمز پیروزی در جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، نشست صمیمانه مدیران ارشد مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت‌های تابعه به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با «لطف‌ا... فروزنده» از سرداران دوران دفاع مقدس، سرهنگ «تیموری» فرمانده بسیج کارخانجات تهران در سازمان بسیج کارگری و سرهنگ «تکلو» فرمانده بسیج حوزه 507 امام جعفر صادق(ع) با حضور «حمیدرضا کیامنفرد» رییس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت، «سیامک حسنی» معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، «مهدی بلوطی» معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی، «مهدی زارع» مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات، «مجید عباسی» مدیر حراست، مدیران‌عامل و مدیران ارشد شرکت‌های تابعه و مدیران و کارکنان ستاد مرکزی برگزار شد.

لطف‌ا... فروزنده در این نشست با تبریک هفته دفاع مقدس و آرزوی موفقیت برای حاضران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت توجه به دفاع مقدس به عنوان گنجینه نظام، از نگاه موضوع مدیریت به مقوله دفاع مقدس پرداخت و گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 به رهبری حضرت امام‌خمینی(ره) در حالی رخ داد که دو اردوگاه کاپیتالیسم در غرب و کمونیسم در شرق، غالب شیوه‌های حکمرانی در جهان بودند؛ اما امام راحل(ره) با مطرح کردن موضوع استقلال جمهوری اسلامی، هم به شوروی و هم به آمریکا به عنوان سردمداران این دو جبهه حمله کردند و دوران 40 ساله عمر نظام جمهوری اسلامی هم ثابت کرد که می‌توان مستقل بود و جمهوری اسلامی ایران، هژمونی گفتمانی در جهان را از بین برد و خود تبدیل به گفتمان غالب شده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کشور در دوران ابتدایی جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی صدام، افزود: بنی‌صدر معتقد به رویکرد کلاسیک در جنگ بود و با این نوع نگاه، متاسفانه در سه عملیات ابتدایی جنگ متحمل شکست شدیم. این شرایط تا سال 1360 ادامه داشت که نوع رویکرد و نگاه به مقوله جنگ در میان مقامات ارشد نظام تغییر پیدا کرد و در این برهه تصمیم به استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و مردمی در جنگ شد که نخستین نتیجه این تحول، عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان بود.

فروزنده با بیان این‌که در این زمان، تاکتیک جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد، ادامه داد: از آن زمان، روحیه شهادت طلبی در راه اسلام باعث پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شده است که این پیروزی تا امروز نیز ادامه دارد؛ پس باید از دوران دفاع مقدس به عنوان یک الگو برای پیش‌برد تمام امور کشور استفاده کرد، چراکه این رویکرد همیشه برای کشور، پیروزی و موفقیت به بار آورده است. مانند موضوع‌های هسته‌ای، موشکی و افزایش نفوذ قدرت منطقه‌ای ایران در خاورمیانه و جهان.

وی با تاکید بر این‌که دشمن به دنبال توقف پیشرفت علمی کشور است، تصریح کرد: رویکرد مقاومت که سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، ریشه در دفاع مقدس دارد؛ زیرا جنگ تحمیلی باعث بروز و پرورش اسطوره‌هایی مانند شهیدان باقری، همت، باکری و ... شده است که همواره کشور را به پیش و به سوی موفقیت برده‌اند.

فروزنده در ادامه با اشاره به موفقیت نظام جمهوری اسلامی در سیستم راهبردی با وجود برخی ضعف‌ها در عملکرد، گفت: برخی از چالش‌های کشور مانند موضوع اقتصادی محصول و معلول عوامل متعدد و زنجیروار هستند، اما باید در سال «رونق تولید» تمام اجزای اقتصادی کشور، تلاش خود را افزایش دهند تا بتوانیم با رونق تولید کارخانجات، از این شرایط سخت خارج شویم.

وی ادامه داد: موضوع افزایش قیمت ارز با وجود ایجاد زحمت‌های بسیار برای مردم، باعث به‌وجود آمدن یک فرصت طلایی برای افزایش تولید و رونق صادرات کشور شده است و برای دستیابی به موفقیت در این مسیر نیازمند رویکرد انقلابی و دفاع مقدسی هستیم؛ چراکه امروز کشور عزیزمان در شرایط «جنگ اقتصادی» قرار دارد.

لطف‌ا... فروزنده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که باید اعتقاد و باور مقاومت که ناشی از دوران دفاع مقدس است را به عمق موضوع مدیریت وارد کنیم، افزود: در وهله نخست نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس به عنوان الگوی مدیریتی و مفهوم مقاومت به عنوان رمز پیروزی در جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شود و سپس باید این ارزش‌ها را به نسل جوان انتقال دهیم و دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی را بازگو کنیم تا شیرینی و حلاوت موضوع مقاومت و دفاع مقدس، همگانی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید همواره خود را مانند سرباز و پاسدار دوران دفاع مقدس آماده جان‌فشانی نگه داریم، ادامه داد: در برخورد با مفسدان اقتصادی باید رویکردهای ایجابی و سلبی داشته باشیم. ایجابی از منظر بازگشت به گفتمان دفاع مقدس به منظور الگوبرداری و بهره‌برداری از دستاوردهای آن و سلبی نیز با توجه به مقوله افشاسازی و شفاف‌سازی؛ زیرا شفاف‌سازی منجر به گسترش شایسته‌سالاری می‌شود.

فروزنده با اشاره به تعلق 100 درصدی سهام شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به صندوق بازنشستگی کشوری، خدمت به بازنشستگان را یک کار مقدس برشمرد و تاکید کرد: شایسته‌سالاری تا زمانی که به مطالبه عمومی و مردمی تبدیل نشود، اجرا نمی‌شود. بنابراین باید در ابتدا، هر فرد و جزیی، کار مربوطه را به نحو احسن پیش ببرد تا سیستم اصلاح شود.

بر اساس این گزارش، سرهنگ «تیموری» فرمانده بسیج کارخانجات تهران در سازمان بسیج کارگری در این نشست نیز با بیان این‌که متاسفانه به دلیل وجود نگاه سیاسی، حزبی و جناحی در کشور، همواره 50 درصد از ظرفیت کشور بدون استفاده بوده است، بر اصلاح این رویکرد تاکید کرد و گفت: باید منافع ملی در اولویت قرار گیرد؛ از این رو، هر دو جناح موجود در کشور، جناح انقلاب هستند و مرزبندی میان آن‌ها موجب بروز خسارت بر نظام شده است و باید از فردی که عاشق وطن و اسلام و تعالی کشور است، همواره استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) صادر شده است، تاکید کرد: این بیانیه چراغ راه گام دوم انقلاب اسلامی است و با استفاده از این چراغ باید به تمدن بزرگ اسلامی برسیم تا بتوانیم زمینه‌های حضور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

سرهنگ تیموری با بیان این‌که متاسفانه پس از 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی عاری از بداخلاقی و بزه‌کاری، شکل نگرفته است، افزود: در بیانیه گام دوم تاکید شده است که باید از تمام فرصت‌ها، امکانات، منابع و ظرفیت‌های کشور، به‌ویژه در حوزه منابع انسانی استفاده بهینه کرد که این امر نیز ملزم به توان‌مندسازی خود و پرهیز از خام‌فروشی در حوزه نفت و معادن است و البته، اعتماد به نسل جدید و نیروهای جوان.

فرمانده بسیج کارخانجات تهران در سازمان بسیج کارگری در ادامه عرصه‌های مهم فعالیت که از سوی رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده‌اند را «علم و دانش»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «استقلال و آزادی»و «سبک زندگی اسلامی» برشمرد و گفت: متاسفانه لذت‌های دنیوی باعث دوری آحاد مردم و جامعه از معنویات شده است و باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم تا جامعه اسلامی در جمهوری اسلامی محقق شود.

همچنین، سرهنگ «تکلو» فرمانده بسیج حوزه 507 امام جعفر صادق(ع) نیز در این نشست در سخنانی کوتاه از حمایت‌ها و کمک‌های مجموعه مدیران ارشد شرکت انبارهای عمومی ایران و شرکت‌های تهران، غرب و امام‌خمینی(ره) از فعالیت‌های بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال در این شرکت‌ها، قدردانی و تشکر کرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست، لطف‌ا... فروزنده و سرهنگ تیموری به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ دادند.






















۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۰
تعداد کلیک: ۱,۷۶۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500