English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تشکر آذری جهرمی از همکاری مناسب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در طرح سامانه جامع انبارها

تشکر آذری جهرمی از همکاری مناسب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در طرح سامانه جامع انبارها
نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت از همکاری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از شبکه خبر،  «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات (دولت الکترونیک) در هجدمین جلسه این شورا که با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزراء در تاریخ دهم آذر ماه 1399 برگزار شد از همکاری مناسب شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، تشکر و قدردانی کرد.

نایب رییس شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت در ابتدای جلسه آغاز بهره برداری و شروع به کار عملیاتی «سامانه جامع تجارت» و زیر سامانه‌های مرتبط آن، از جمله «سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا» از سوی رییس جمهور و با اشاره به موضوع مهم ساماندهی انبارهای کشور و مباحث مطرح شده در این خصوص از جمله نظارت دقیق بر موجودی انبارها و جلوگیری از احتکار کالاها و برنامه ریزی برای عرضه مناسب کالاها به دست مردم، گفت: «مجموعه تابعه وزارت رفاه یعنی انبارهای عمومی همکاری خوبی را داشته است.»

گفتنی است در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، با بیان اینکه وعده دولت برای راه اندازی سامانه تجارت در 99/9/9 عملی شد، افزود: امروز شاهد افتتاح سامانه بسیار مهم و جامع تجارت بودیم که از دیروز آماده بود و به وعده مان عمل کردیم.

رئیس جمهور گفت: این وعده دولت بسیار حائز اهمیت است، یعنی هم برای اینکه تجار و بازرگانان بتوانند براحتی به سامانه تجارت، همزمان در سامانه بانک مرکزی، گمرکات حتی بیمه و امثال این‌ها دسترسی داشته باشند و ما در یک پنجره واحد این خدمات را ارائه کنیم.

دکتر حسن روحانی افزود: این باعث می‌شود، فردی که می‌خواهد کالایی را وارد کند، مخصوصا کالا‌های اساسی و ضروری برای ما بسیار مهم است که بتواند براحتی با ورود به این سامانه ثبت سفارش کند، از طریق این سامانه مجوز‌های لازم و تاییدیه‌های لازم اخذ شود و از طریق همین سامانه تخصیص ارز در بانک مرکزی داده شود.

رئیس جمهور گفت: همچنین از طریق این سامانه فرد می‌تواند اقدامات لازم را برای خرید کالا و ورود آن در بنادر و گمرکات و بالاخره در سامانه و در انبار‌هایی که باید این اجناس قرار گیرد و به بازار عرضه شود، انجام دهد.

آقای روحانی افزود: هدف ما از این سامانه این است که جلوی سو استفاده‌ها گرفته و فعالیت‌های اقتصادی کاملا شفاف شود، از کارت بازرگانی گرفته تا ثبت سفارش و در نهایت تا ورود کالا، انبار کالا و در نهایت کالا در اختیار مردم و مصرف کننده نهایی قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین افزود: ۷۰ درصد این سامانه جامع امروز افتتاح شد و در اختیار است، ۳۰ درصد که بخش بزرگی از آن مربوط می‌شود به سامانه انبار‌های کشور دولتی و انبار‌هایی که مربوط به گمرکات و بنادر است، این‌ها به سامانه جامع تجارت متصل می‌شوند.

دکتر روحانی افزود: اما برخی از انبار‌ها که مربوط به بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیردولتی است بر اساس تصمیم این جلسه همه این اقدامات لازم برای اتصال انبار‌ها تا بهمن ماه ان شالله انجام بگیرد و دهه مبارک فجر این کار انجام شود.

در پایان این جلسه رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: در تاریخ 1399/11/11 شاهد تکمیل این سامانه باشیم.

 


 

 

 

۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹
تعداد کلیک: ۱,۵۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500