English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افتخاری: نگاه به زنجیره تامین و تکمیل حلقه های لجستیکی در دستور کار شرکت انبارهای عمومی ایران قرار بگیرد

افتخاری: نگاه به زنجیره تامین و تکمیل حلقه های لجستیکی در دستور کار شرکت انبارهای عمومی ایران قرار بگیرد

نشست هم اندیشی بررسی عملکرد شش ماهه اول شاخص های جهش تولید شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با حضور مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در محل سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، نشست هم اندیشی بررسی عملکرد شش ماهه اول شاخص های جهش تولید شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران روز دوشنبه (08 دی ماه 1399) با حضور دکتر «اکبر افتخاری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر«حسن تاجیک» معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی و «فتح اله شعبانی» معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری به همراه جمعی از مدیران آن صندوق و دکتر «سید علیرضا عظیمی پور» مدیرعامل و عضوهیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و «حمیدرضا کیامنفرد» عضو هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در محل سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

افزایش سهم درآمدی کسب و کارها با نوآوری و خلاقیت 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تقدیر از ارائه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، و با اشاره به وضعیت عملکردی این شرکت در شش ماهه اول سال جاری و با تاکید بر مدیریت و کنترل هزینه ها، گفت: قوی ترین نوع مدیریت، مدیریتی است که با ارائه راه‌کارهایی نسبت به توسعه فعالیت‌ها و افزایش درآمد مجموعه خود اقدام نماید. چراکه هم تحریم و هم کرونا فرصت آفرین است و در همین دوران شیوع کرونا نیز با نوآوری و خلاقیت می توان سهم درآمدی کسب و کارها را افزایش داد. لذا مدیران شرکت‌های تابعه در انبارهای عمومی ایران باید مدل مدیریتی خود را اصلاح و بازنگری کنند و صندوق بازنشستگی کشوری همواره از مدیران کارآمد و اثربخش حمایت خواهد کرد.

افتخاری ضمن تبریک پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران که بیانگر این نکته است که این شرکت یک مجموعه ریشه دار و با ظرفیت بالای عملیاتی و تجربه کاری است، ادامه داد: نگاه به زنجیره تامین و تکمیل حلقه های لجستیکی در دستور کار هیات مدیره این شرکت قرار بگیرد. همچنین اولویت بندی طرح های تحول کسب و کار به صورت شش ماهه و با اولویت سوددهی و زودبازدهی طرح ها، برنامه ریزی و پیگیری گردد.

وی با تاکید بر بررسی و ارائه معیار و شاخص ارزیابی عملکرد کارکنان و نگاه شایسته سالاری در مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: بودجه و امکانات به شرکت‌های تابعه انبارهای عمومی باید بر اساس ارزیابی عملکرد آن شرکت و یا شعبه مربوطه صورت پذیرد.

پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان هاب لجستیک شمال غرب کشور

همچنین در ادامه این نشست، عظیمی پور مدیرعامل و عضوهیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، با اشاره به اقدامات موثر شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در حوزه شرکت های تابعه حمل و نقل، گفت: با توجه به تلاقی ریل و جاده در منطقه ویژه اقتصادی سهلان و همچنین استقرار آن منطقه در نزدیکی فرودگاه بین المللی تبریز، این پتانسیل منطقه ویژه توانسته است تا آن را به عنوان هاب لجستیک شمال غرب کشور تبدیل نماید که می بایست سرمایه گذاری مناسبی در این امر صورت پذیرد.​​

طرح تحول، راهکاری برای توسعه کسب و کار 

گفتنی است، در ابتدای این نشست، حمیدرضا کیامنفرد عضو هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر اهمیت شعار جهش تولید که نشان دهنده توسعه کسب و کار است، گفت: در طول سه ماه گذشته جلساتی را با گمرک، راه آهن، اموال تملیکی، سازمان بنادر و ... در جهت رفع مشکلات و توسعه کسب و کار شرکت با تاکید برا افزایش سهم بازار در حوزه تجارت خارجی کشور برگزار کرده ایم.

کیامنفرد با تشریح برنامه های طرح تحول کسب و کار در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در حوزه های از جمله توسعه فعالیت ها در گمرکات زمینی، مشارکت و سرمایه گذاری در بنادر جنوبی و شمالی کشور در رویه های واردات و صادرات، تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به هاب لجستیک شمال غرب کشور، افزایش دارایی های ثابت، توسعه فعالیت های حمل و نقل و... و همچنین ارائه برآورد میزان درآمد و سودآوری هر یک از این برنامه ها، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های جاری شرکت در حوزه عمرانی از جمله ساخت انبارهای سردخانه ای که جزء پروژه های سودآور و زودبازده می باشد، در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار گرفته است.

سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با بیان اقدامات صورت گرفته در توسعه سامانه نرم افزاری عملیات شرکت، اظهار داشت: همکاری استراتژیک با بورس کالای ایران به عنوان مرجع دریافت و صدور قبض انبار برای صدور گواهی سپرده کالایی بهادار در بورس و راه اندازی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) از دیگر برنامه های طرح تحول کسب و کار شرکت می باشد.

وی با اشاره به احیاء و برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های شرکت های تابعه در حوزه حمل و نقل داخلی و بین اللملی، گفت: تغییر ساختار تعرفه ارائه خدمات از مبنای فعلی به یک مبنای علمی و اثربخش با تشکیل کارگروه مربوطه و مذاکره با سازمان حمایت از مصرف کننده به طور آزمایشی در حال اجرا است.

شایان ذکر است در این نشست، «سیامک حسنی» مدیر پروژه های توسعه ای و «مجید رمضانپور» مدیر امور مالی و «حمیدرضا یعقوبی آوینی» سرپرست روابط عمومی و ارتباطات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز به بیان مطالب و دیدگاه های اجرایی در حوزه طرح های تحول کسب و کار شرکت پرداختند.

 

 


۱۰ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۲۰
تعداد کلیک: ۱,۲۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500