English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعلام حمایت نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از روند استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرک مرزی باشماق

اعلام حمایت نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از روند استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرک مرزی باشماق

نشست بررسی استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با حضور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، به منظور بررسی آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در راستای استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران در گمرک باشماق، نشست مشترکی با حضور سرکار خانم دکتر «شیوا قاسمی پور» نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، «حمیدرضا کیامنفرد» مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و «سیامک حسنی» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران در روز شنبه (17 مهر ماه 1400) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تشریح برگزاری چندین جلسه مشترک میان این شرکت با استاندار و معاون اقتصادی استانداری کردستان و معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: در مدت حدود چهار ماه از آغاز استقرار در شعبه باشماق، رویه های مربوط به انبارداری و تخلیه و بارگیری در انبارهای مسقف و بارانداز پیاده سازی شده و اقدامات عمرانی از جمله فنس‌کشی انبار بارانداز و پارکینگ‌ها و همچنین تعمیرات اساسی (اورهال) سه باب انبار مسقف صورت پذیرفته است. 

کیامنفرد ادامه داد: این شرکت از زمان استقرار در مرز باشماق نسبت به صدور قبض انبار با شناسه یکتا از سامانه جامع انبارها، و صدور بیجک خروجی و سایر اسناد مرتبط در راستای رویه های گمرکی اقدام کرده است. لذا ارائه خدمات کمی و کیفی به تجار و صاحبان کالا و برطرف کردن مشکلات مرز باشماق از اولویت‌های شرکت انبارهای عمومی وخدمات گمرکی ایران می باشد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر اینکه مرز بین المللی باشماق از قطب های مهم توسعه اقتصادی و تجارت خارجی کشور محسوب می شود، خاطر نشان کرد: قصد داریم با توان بالا و بکارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات عملیاتی، مشکلات مرز باشماق را یک بار برای همیشه حل نماییم.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات تهران با بیان اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در محوطه گمرکی باشماق به عنوان نماینده شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در محوطه گمرکی، گفت: معرفی مدیر شعبه به منظور پیگیری امور اجرایی و محوله، حضور مدیران و کارشناسان واحدهای حراست و عملیات در شعبه مذکور به منظور آموزش لازم و تخصصی در حوزه‌های انتظامات، صدوراسناد، انبارداری، تخلیه و بارگیری و ... به نیروهای انسانی، تفکیک و لکه گذاری محوطه تحت اختیار این شرکت متناسب با رویه های موجود در مرز باشماق با هماهنگی کامل گمرک باشماق، انجام ترمیم و بازسازی سقف، شیشه‌ها، رنگ آمیزی و... انبارهای مسقف، فنس کشی پارکینگ‌ها و انبار بارنداز در داخل محوطه‌های تحت اختیار، انتقال یک دستگاه لیفتراک سه تن نو و بدون کارکرد، تحویل 2 دستگاه دوربین اسپیددام و 3 دستگاه برج نوری از پایانه مرز باشماق جهت استفاده در داخل محوطه‌های تحت اختیار  و ... از جمله اقدامات این شرکت بوده است.

حسنی افزود: باتوجه به خروج واگذاری محوطه ترانشیپمنت به عنوان اصلی ترین عملیات گمرکی در مرز باشماق در زمان عقد قرارداد فیمابین این شرکت با استانداری کردستان، لذا با هماهنگی دستگاه های اجرایی و گمرک محلی و پیگیری های صورت گرفته، انعقاد قرارداد اجاره با مالکان زمین معروف به آیت پناه به منظور انجام رویه ترانشیبمنت کالاها در مرز باشماق در هفته گذشته انجام پذیرفت.

در پایان این نشست، نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به منظور استقرار در مرز باشماق و ارائه خدمات لجستیکی در محوطه گمرکی این مرز استراتژیکی کشور، اظهار داشت: به عنوان نماینده‌ی مردم در مجلس ضمن حمایت از اقدامات آن شرکت، اعلام می‌دارم که تمام امکانات نظارتی و امکانات دستگاهای عمومی در شهرستان باید در خدمت انبارهای عمومی برای استقرار کامل و حل مشکلات و توسعه این مرز قرار گیرد.

در حاشیه این نشست، سرکار خانم دکتر قاسمی پور، ضمن برقرار تماس تلفنی و مذاکره مستقیم با معاون اقتصادی استانداری کردستان و همچنین فرماندار مریوان، خواستار هماهنگی و همکاری کامل دستگاه های اجرایی به منظور استقرار کامل انبارهای عمومی و ایجاد نظم و انضباط در امور مربوط به تجارت خارجی  و امور لجستیکی در مرز باشماق شد.

شایان ذکر است در ادامه این نشست، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران از محوطه های گمرکی و عملیات اجرایی تخلیه و بارگیری و انبارداری و سایر قسمت های دیگر شرکت تهران بازدید میدانی بعمل آوردند. 

گفتنی است، این نشست به درخواست مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران و پس از بیان اظهارات نماینده محترم مردم مریوان و سروآباد در چهل و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که عملکرد این شرکت را در استقرار در گمرک باشماق غیر دفاع خوانده بود، برگزار شد.

 

 
 

 

۱۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶
تعداد کلیک: ۷۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500