English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان؛پروژه حصارکشی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی سهلان کلنگ زنی شد

با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان؛پروژه حصارکشی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی سهلان کلنگ زنی شد
پروژه حصار کشی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی سهلان با حضور «حجت الله عبدالملکی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و «امید حسین ابیانه نظری» مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان، «صادق نامدار» ناظر گمرکات آذربایجان شرقی، «توحید آذربد» مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان و «سید روح الله قریشی» سرپرست شرکت انبارهای عمومی سهلان کلنگ زنی شد.

حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سهلان و در نشست با مدیران این منطقه گفت: یک و نیم درصد از حدود ۶ درصد نرخ رشد اقتصادی کشور ناشی از فعالیت این مناطق بوده است.

وی همچنین از فعالیت یکصد کارآفرین در مناطق آزاد کشور خبر داده و گفت: یک سوم صادرات غیرنفتی در مبدا این مناطق و همچنین ۸۰ درصد ترانزیت و حمل و نقل از این درگاه اتفاق می افتد.

عبدالملکی ادامه داد: مناطق آزاد مولود جمهوری اسلامی ایران بوده و در دولت سیزدهم نیز، این مناطق با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مدار فعالیت قوی قرار گرفته اند

مشاور رئیس جمهور، سال پیش رو را سالی کلیدی و مهم عنوان کرده و گفت: تمرکز بر شاخصه سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد را سرلوحه قرار داده ایم و به دنبال تسهیل تولید، افزایش صادرات، انتقال فناوری، تامین نیاز اساسی کشور و  تامین مالی از سرمایه گذاران خارج از کشور هستیم.

ایشان افزایش تولید و سرمایه گذاری و ارزآوری به واسطه افزایش صادرات را جزو اولویت های مناطق ازاد عنوان کرده و گفت: توجه به بسته های سرمایه گذاری در تمامی مناطق ازاد کشور مورد توجه است که در منطقه سهلان نیز باید به شکل ویژه مورد تاکید قرار گیرد.

در ادامه این مراسم دکتر ابیانه نظری با اشاره به امکانات و تجهیزات موجود و ظرفیت های بی نظیر در حوزه لجستیک منطقه آزاد و ویژه اقتصادی سهلان اظهار داشت: معتقدیم که توسعه جز با لجستیک پیشرفته میسر نخواهد شد و در این راستا این مجموعه می تواند حلقه وصل لجستیک کشور باشد.

مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان این مجموعه را پیشرفته ترین مرکز لجستیک و زنجیره تامین شمالغرب کشور دانسته و افزود: ایجاد فضای کسب و کار مدرن تجارت بین المللی از اهداف مهم مجموعه است که در مجموع به دنبال رسوخ علم و فناوری در منطقه هستیم.

ایشان در ادامه سخنان خود تعداد سرمایه گذاران جذب شده قطعی را 53 مورد عنوان کرده و گفت: در حال حاضر میزان اشتغالزایی منطقه حدود 400 نفر بوده و میزان پیش بینی اشتغالزایی نهایی نیز دو هزار و 743 نفر است.

مدیرعامل سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان همچنین میزان سرمایه گذاری جذب شده منطقه را در حدود 38 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

ایشان وجود 9 انبار کالای خطرناک در منطقه را بی نظیر عنوان کرده و گفت: در خصوص آمار عملیاتی منطقه در سال گذشته می توان به 264 هزار تن تخلیه و 244 هزار تن بارگیری اشاره داشت.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی نیز با اشاره به جایگاه ویژه گمرک سهلان در سطح استان گفت: ظرفیت ریلی در گمرکات آذربایجان شرقی مورد غفلت واقع شده است.

وی میزان واردات انجام شده از این گمرک را ۸۴۰ میلیون دلار دانسته و گفت: در این بخش نیز گمرک سهلان دارای رتبه دوم در بین سایر گمرکات استان است.

توحید آذربد نیز در جریان بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سهلان گفت: بالای ۸۰ درصد واحدهای تولیدی، از این گمرک برای امور گمرکی استفاده می کنند چرا که امکانات خوبی در این گمرک فراهم شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵۴ میلیون دلار صادرات و ۷۴۱ میلیون دلار واردات از این گمرک داشته ایم که در کشور رتبه دهم یا یازدهم را بین گمرکات کشور در جهت تسهیل و تسریع کار داریم.

آذربد همچنین غفلت از امکانات ریلی را از مشکلات گمرک عنوان کرده و همچنین هزینه های حمل و نقل را از جمله مشکلات دانست.

گفتنی است؛ پس از پایان این مراسم» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و هیات همراه از فاز یک منطقه ویژه و چندین واحد تولیدی بازدید به عمل آوردند.





   


۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۴
تعداد کلیک: ۴۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500