English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: سرمایه‌گذاری‌های پربازده در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: سرمایه‌گذاری‌های پربازده در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: این صندوق از این پس صرفاً در راستای سرمایه‌گذاری‌های با بازده مناسب و بلندمدت که مورد انتظار بازنشستگان است گام برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر «اکبر افتخاری» در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا و مدیران شرکت‌های تابعه این هلدینگ با تاکید بر ضرورت ایجاد تفکر استراتژیک در شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: فضای اقتصادی موجود و رقابت بازار به ما اجازه نمی‌دهد که برای محاسبه سود و زیان شرکت‌ها، تا یک سال صبر کنیم و تازه در آن زمان متوجه زیان یا سود محقق نشده شرکت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: باید تفکر استراتژیک در هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق، پیاده‌سازی شود تا برای اتفاقات مختلف از جمله آسیب‌های محیطی پیش‌بینی و تمهیدات لازم اندیشیده شده باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه چهار راه‌کار برای مدیریت اقتصادی صندوق پیش‌بینی شده و در حال اجرا است، گفت: اولین راه‌کار، خروج سریع از بنگاه‌های زیان‌ده یا کم‌بازده و بنگاه‌هایی است که امیدی به بازدهی آن‌ها نیست. دومین راه‌کار، احیا و کمک به شرکت‌هایی است که سوددهی پایین دارند، اما در آینده می‌توان انتظار سودآوری از آن‌ها داشت. سومین راهبرد نیز این است که سهام‌داری و مدیریت پرتفو را اصلاح و تقویت کنیم و چهارمین راه‌کار صندوق بازنشستگی ورود به کسب‌وکارهای کم‌سرمایه، نوگرایانه، دانش‌بنیان و در عین حال پربازده است.

افتخاری گفت: کسب‌وکارهای آینده باید در مدیریت اقتصادی صندوق بازنشستگی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه آن به عنوان یک اصل دنبال شده و اجرایی شود. امروز دیگر نمی‌توان با تکیه بر کسب‌وکارهای در حال نابودی یا کم‌بازده و بی‌اثر به دنبال سودآوری بود.

وی افزود: تحقق مدیریت پرتفوی، تدوین و اجرای سند استراتژیک شرکت‌ها، تشکیل کمیته سامان‌دهی بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی به صورت هفتگی و تعیین تکلیف شرکت‌های تحت مدیریت هلدینگ‌های صندوق به شکل جدی در حال اجرا است. به همین منظور، مجامع فصلی برای بررسی سود و زیان و نحوه فعالیت‌های شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه این صندوق برگزار می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این‌که مجامع فصلی به بررسی دقیق و بهینه فعالیت شرکت‌های تابعه و میزان سود و زیان آن‌ها کمک می کند، تاکید کرد: با این روش تصمیم‌گیری و اعمال روش‌هایی برای بهینه کردن فعالیت‌ها و افزایش سودآوری شرکت‌ها و هلدینگ‌ها و دفاع از سرمایه‌ای که در اختیار همه ما قرار دارد، شکل اجرایی و عملی به خود خواهد گرفت.

افتخاری گفت: در مدیریت یک شرکت یا بنگاه اقتصادی نمی‌توان با دارایی در اختیار که متعلق به بازنشستگان و حق‌الناس است به گونه‌ای رفتار کرد که یا سود حداقلی داشته باشد یا در شرایط بدتر، دچار زیان شود.

وی با بیان این‌که ادامه فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی که سودآوری لازم برای صندوق بازنشستگی نداشته باشند، قطعاً به صلاح نیست، گفت: ظرف یک ماه اخیر به جمع‌بندی لازم رسیدیم و با سرعت در حال تعیین تکلیف شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های کاغذی هستیم و همه بنگاه‌های تابعه صندوق باید با استراتژی فعلی هم راستا شوند.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری از شرکت‌های با ریسک بالا خارج شده و به سمت پرتفوی با سودآوری بالا و با ریسک پایین و مطمئن حرکت خواهد کرد؛ چراکه بازنشستگان ما انتظار دارند صاحب سرمایه‌هایی با یک استراتژی مشخص یعنی «بازدهی مناسب و بلند مدت» باشند. هرچه خارج از این خط‌کش باشد باید با فوریت از آن خارج شویم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: این صندوق یک مجموعه بزرگ است و بازنشستگان ما به عنوان ذی‌نفعان اصلی انتظار سرمایه‌گذاری مناسب و بهینه دارند؛ بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که رضایت حداکثری بازنشستگان تحت پوشش حاصل شود.

افتخاری گفت: هیچ شرکتِ زیان‌دهی وجود ندارد مگر با سوءمدیریت؛ این مسئله به‌ویژه در صندوق بازنشستگی که خود یک برند محسوب می‌شود، بیشتر نمایان است. در این سطح، هم منابع و هم ظرفیت‌های لازم به‌ویژه برند یک صندوق دولتی و بسیاری دیگر از شاخص‌های مورد نیاز برای مدیریت بهینه یک بنگاه اقتصادی وجود دارد، بنابراین آنچه موجب زیان‌آوری شده همان سوء‌مدیریت است.

وی همچنین اظهار داشت: کمیته‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله حقوقی با حضور شرکت‌ها، هلدینگ‌ها، مشاوران و کارشناسان متخصص تشکیل شده تا با سرعت و به شکل کارشناسی مشکلات را پیگیری و حل‌وفصل کنند.

افتخاری افزود: از سوی دیگر در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد با توجه به تعهداتی که وجود دارد با جدیت پیگیر هستیم؛ اما این سیاست از راه و روش خودش پیگیری خواهد شد و تلاش ما در صندوق بازنشستگی دور کردن این صندوق و شرکت‌های آن از مسایل سیاسی و سیاست‌زدگی به‌خصوص در بحث برخورد با تخلفاف و شفافیت است.

وی تصریح کرد: در برخورد با تخلفات و فساد باید از راه درست و قانون‌مند عمل و با سعه‌صدر و اخلاق‌مداری حرکت کرد. آن‌جایی که فساد رخ داده باید با سرعت و قاطعانه و از مسیر قانونی پیگیری شود.

افتخاری با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و افزایش حقوق این جامعه پیشکسوت و فرهیخته، گفت: مسایلی چون همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان جزو خواسته‌های بازنشستگان عزیز است که در حال پیگیری است. در کنار این دغدغه مهم، توسعه سبد معیشتی بازنشستگان، بحث‌های درمان و سلامت، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار صندوق به عنوان یک وظیفه اجتماعی قرار دارد و وظیفه ما پرداختن به این مسايل نیز هست.







۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۸:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۲۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500